راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سی‌ونهمین رویداد سالانه Sibos برگزار می‌شود / دورهمی به بهانه سوئیفت

رویداد سیبوس (Sibos)، کنفرانس و نمایشگاه سالانه‌ای است که توسط سوئیفت و به‌طور ویژه برای صنعت مالی برگزار می‌شود. امسال سی‌ونهمین دوره برگزاری سیبوس است که 16 تا 19 اکتبر (24 تا 27 مهرماه) در تورنتو کانادا برگزار می‌شود.

نزدیک به چهل سال است که همه‌ساله، رهبران صنعت مالی به بهانه این رویداد، یک‌جا دور هم جمع می‌شوند تا فرصتی برای مشارکت، همکاری و درک تغییرات صنعت داشته باشند.

نخستین دوره این رویداد که در سال 1978 و به‌عنوان سمیناری در حوزه فعالیت‌های بانکی تشکیل شد، در حال حاضر به اولین انجمن کسب‌وکاری جهانی برای جامعه مالی تبدیل شده که روی بحث و مشارکت در زمینه‌های پرداخت، امنیت، مدیریت پول و تجارت تمرکز کرده است.

سیبوس هر سال، طی چهار روز، نزدیک به هشت هزار نفر از پیشروهای صنعت مالی، تصمیم‌گیران و متخصصان را از بخش‌های مختلف این صنعت، از مؤسسات مالی گرفته تا شرکای فناوری، از سراسر دنیا گرد هم می‌آورد تا در رویدادی که نزدیک به هزار سخنران و کنفرانس و همین‌طور 200 غرفه نمایشگاهی را در خود جای داده، فرصتی برای بحث، همکاری، برندینگ و شکل‌دهی که آینده صنعت مالی در اختیارشان قرار دهد.

.

برنامه کنفرانس‌های سیبوس

از دوشنبه تا پنج‌شنبه، کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های بسیاری برگزار می‌شود که محور اصلی همه آن‌ها حول‌وحوش چهار حوزه اصلی بانکداری، امنیت، تکنولوژی و انطباق می‌چرخد. در ادامه شما را در جریان برنامه‌های هر روز قرار می‌دهیم.

.

کنفرانس‌های روز اول

دوشنبه، 24 مهرماه، سخنرانی‌ها و کنفرانس‌هایی با این موضوعات و عناوین برگزار می‌شود:

«آینده Transaction banking / حرکت به سمت عصر دیجیتال»، «امنیت سایبری: روندها و پیامدهای آن در خدمات مالی»، «نقش زنجیره بلوک در فضای پول نقد و امنیت: خیال یا واقعیت؟»، «مقرات تهاجمی: به کدام سمت می‌رویم و این به چه معنا است؟»، «ژئوپلیتیک و استانداردها: چه چیزی در آینده در انتظار ما است؟»، «SWIFT gpi: زمان ملحق شدن است»، «ایزو 20022: یک دوره آموزش مقدماتی»، «امنیت سایبری و دیجیتالی کردن: هنر امن کردن مؤسسات دیجیتالی»، «محافظت از عملکرد و تطابق رگولاتوری به وسیله خدمت تست تحریم و لیست داده سوئیفت»، «گزارش پرداخت جهانی مکنزی»، «ایزو 20022 چه کاربردی برای زیرساخت بازار و کاربرانشان دارد»، «یک انقلاب تکنولوژیکی در حال وقوع در فین‌تک و هوش مصنوعی: برای این‌ها خودتان را آماده کرده‌اید؟»، «Middle-Office و Back-Office چه استفاده‌ای می‌توانند از هوش مصنوعی داشته باشند؟»، «چگونگی مدیریت یک بحران امنیت سایبری: زیرساخت‌های بازار می‌توانند چه چیزی از یکدیگر یاد بگیرند؟»، «اگر آینده همان Correspondent Banking نباشد پس دیگر چیست؟»، «از داده‌های شبکه سوئیفت خود برای ایجاد شفافیت بیشتر در Correspondent Banking جهانی استفاده کنید» و «پی بردن به ویژگی‌های نوآورانه SWIFT gpi».

.

کنفرانس‌های روز دوم

سه‌شنبه، 25 مهرماه، سخنرانی‌ها و کنفرانس‌هایی با این موضوعات و عناوین برگزار می‌شود:

«نیروهایی که باعث ایجاد تغییر در چشم‌انداز خطرات سایبری می‌شوند»، «برنامه امنیت مشتری سوئیفت: چهارچوب کنترل امنیت مشتری و خود تأییدی»، «تکنولوژی‌ها و استانداردهای کسب‌وکاری جدید»، «ریسک اعتباری، آیا باور غلطی است؟»، «نقش API در سرویس‌های مالی: آیا راهی به‌سوی آینده است؟»، «مقابله با تأمین مالی تروریستی: آیا واقعا جلوی افراد نادرست گرفته می‌شود؟»، «به اشتراک‌گذاری شاخص‌های خطرات داخلی: بهره‌وری از پلتفرم پیام‌رسان سوئیفت برای مبارزه با کلاه‌برداری‌های سایبری»، «نوآوری SWIFT gpi با استفاده از فناوری توزیع‌شده لجر: اثبات مفهوم سوئیفت»، «HVPS: استانداردی جهانی برای جوامعی با سیستم‌های پرداخت با ارزش بالا»، «پورتفولیو انطباق جرائم مالی سوئیفت: در هر قدمی که برمی‌دارید از شما و مشتریانتان محافظت می‌کند»، «انطباق در دستان شماست: استفاده از رجیستر KYC برای حمایت از رویکرد مبتنی بر ریسک در راستای KYC»، «بانک‌های پیشرو جهانی چطور بهترین معماری پیام‌رسان را برای خودشان ساخته‌اند؟»، «API برای مبتدیان»، «قانون داد-فرنک (Dodd-Frank) مرده است! زنده باد داد-فرنک»، «تغییروتحولات در پرداخت‌های جهانی»، «دعوت به عمل: با تهدیدهای سایبری مبارزه کن»، «همکاری هرچه بیشتر و نزدیک‌تر صنعت خدمات مالی و فین‌تک‌ها، چه تأثیری روی شرکت‌های بزرگ فناوری دارد؟»، «آیا بازارهای سرمایه از بازارهای پرداخت امن‌تر است؟»، «مکمل یا رقابتی؟ نقش زیرساخت‌های بازار پرداخت و Correspondent banks در ارائه پرداخت‌های بین‌المللی فوری»، «نقشه راه SWIFT gpi»، «آینده صنعت Post-Trade، فرار از تله مقیاس»، «چالش‌های عملیاتی که توسط قانون‌گذاری ایجاد شده و استفاده از ابزارهای سوئیفت برای برطرف کردن این چالش‌ها»، «اکوسیستم امنیت سایبری: مشخص کردن طبقه‌بندی از تهدیدهای سایبری موجود، در حال ظهور و آینده»، «روندهای بعدی در تحریم‌ها: آیا خودکارسازی، هوش مصنوعی و برون‌سپاری می‌تواند مشکل ناکارآمدی را حل کند؟» و «پرداخت‌های فوری از طریق سوئیفت».

.

کنفرانس‌های روز سوم

چهارشنبه 26 مهرماه، سخنرانی‌ها و کنفرانس‌هایی با این موضوعات و عناوین برگزار می‌شود:

«تجربه به‌کارگیری ایزو 20022 با سوئیفت»، «امنیت: فرای از توافق و هماهنگی، استانداردها چطور می‌توانند موجب بهره‌وری بیشتر شوند؟»، «تجربه کاربری و فرهنگ سازمانی»، «تقلب و هشدار سایبری: آیا هنجاری طبیعی است؟»، «آینده پول»، «SWIFT ISAC: اشتراک اطلاعات امنیت سایبری»، «جان سالم به در بردن از برهم‌زنندگی‌ها در خدمات مالی»، «دیدگاه‌های مشارکتی شکاف موجود با بانک‌ها را برطرف می‌کند»، «API‌های بانکی: یک تهدید برهم‌زننده یا یک فرصت نوآورانه»، «تغییر بین استانداردها آسان است: راهکار جدید ارائه‌شده توسط سوئیفت»، «ایجاد امنیت و انطباق از طریق استانداردها»، «زنجیره بلوک: از موارد مورد استفاده تا موارد کسب‌وکاری در بازارهای امنیت» و «SWIFT gpi: ارائه ارزش به مشتریانتان»، «SWIFT ISAC: چطور می‌توانید از پلتفرم اطلاعات سایبری سوئیفت بهره‌مند شوید».

.

کنفرانس‌های روز چهارم

پنجشنبه 27 مهرماه، سخنرانی‌ها و کنفرانس‌هایی با این موضوعات و عناوین برگزار می‌شود:

«تهدید کوانتومی برای خدمات مالی»، «دیجیتالی کردن در امور مالی حوزه تجارت»، «آیا زنجیره بلوک می‌تواند نگرانی‌های مربوط به امنیت را کاهش دهد و چالش‌های جدید ایجاد کند؟»، «کناره‌گیری از جهانی شدن: تهدیدها و فرصت‌های موجود برای زیرساخت‌های بازار مالی»، «API‌ها و بانکداری باز»، «با استفاده از ابزارهای ارائه‌دهنده داده‌های پرداخت سوئیفت، شفافیت و اثربخشی پرداخت‌هایتان را افزایش دهید»، «رشد چشم‌گیر نوآوری‌های برهم‌زننده و هوش مصنوعی»، «با استفاده از ابزارهای جدید جلوگیری از تقلب سوئیفت می‌توانید از کسب‌وکارتان محافظت کنید»، «تحولات عملیاتی در تکنولوژی برای شرکت‌های چند بانکی» و «آینده در کلود خلاصه شده است: هم‌زمان که سوئیفت به زیرساخت‌های شما رسیدگی می‌کند، شما روی کسب‌وکارتان متمرکز شوید».

.

نمایشگاه سیبوس

در این چهار روز، در کنار سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها و پنل‌هایی برای شرکت‌کنندگان درنظر گرفته شده است، از بخش نمایشگاهی رویداد هم نمی‌شود گذشت. در نمایشگاه امسال، شرکت‌کنندگان می‌توانند با بیش از 200 مؤسسات مالی، فروشندگان نرم‌افزار و میان‌افزار، ادغام‌کنندگان سیستم و مشاوران از سراسر دنیا از نزدیک در ارتباط باشند.

درواقع نمایشگاه سیبوس، فرصت بسیار خوبی برای ایجاد ارتباط، برندینگ، صحبت و تعامل و ایجاد فرصت‌های تبلیغاتی هم برای غرفه‌داران و هم برای شرکت‌کنندگان است.

.

رویدادهای آتی سیبوس

قرار است که در روزهای 22 تا 25 ماه اکتبر سال 2018، شهر سیدنی استرالیا، میزبان برگزاری چهلمین دوره رویداد Sibos باشد. سیدنی، علاوه بر تالار اپرای معروفش، مرکز مهم و اصلی مالی و اقتصادی شناخته‌شده، نه فقط برای خود استرالیا بلکه برای کل منطقه آسیا اقیانوسیه است. دو سال بعد، یعنی در سال2019 هم این رویداد سالانه، بساطش را در شهر لندن پهن خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.