راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

6 هزار دانش‌آموز ابتدایی در سنگاپور با استفاده از ساعت‌های هوشمند، پرداخت دیجیتالی انجام می‌دهند

بانک سنگاپوری POSB برای 6 هزار دانش‌آموز ابتدایی، ساعت‌های هوشمندی تهیه کرده است که دارای قابلیت ردیابی وضعیت تناسب اندام و همین‌طور امکان انجام پرداخت‌های همراه است. هدف بانک از این کار، آموزش مناسب به کودکان برای چگونگی انجام پس‌انداز و خرج عاقلانه پول و همین‌طور پیگیری دیجیتالی عادات پس‌انداز و خرج کردنشان است.

حدود یک سالی می‌شود که روی این طرح Smart Buddy Programme بانک POSB کار شده است و در حال حاضر در 19 مدرسه ابتدایی این کشور راه‌اندازی شده است. POSB دراین‌باره می‌گوید:

«به کمک این ساعت‌ها، بچه‌ها می‌توانند حتی از همین سنین پایین، گامی در جهت پرداخت‌های دیجیتالی بردارند و درکنارش روی میزان فعالیت‌‌هایشان هم نظارت داشته باشند. از طرف دیگر والدین هم به کمک این ساعت‌ها می‌توانند هزینه مجاز روزانه فرزندانشان را از قبل تعیین و تنظیم کنند، در موارد ضروری برایشان پول بفرستند و همچنین عادات خرج کردن، پس‌انداز، خوردوخوراک و فعالیت فرزندانشان را هم تحت نظر بگیرند.»

در این برنامه، یک اکوسیستم پرداخت دیجیتالی نیز درنظر گرفته شده است و در بوفه و کتاب‌فروشی مدارسی که مجهز به پایانه‌های پرداخت دیجیتال است، دانش‌آموزان می‌توانند به‌راحتی با زدن ساعت‌های هوشمند خود روی دستگاه، پرداخت‌هایشان را انجام دهند.

منبع: NFC World

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.