شرکت‌ها

تجربه مثبت مشتری با بهره‌گیری از دستگاه خوددریافت/خودپرداز

با روند رو به رشد توسعه فن‌آوری‌های مرتبط با بانکداری الکترونیک، محصول «خوددریافت/خودپرداز» را می‌توان فرصت تازه‌ای برای افزایش سطح رضایت مشتری و شاید انقلابی نوین در صنعت بانکداری الکترونیک دانست.

به گزارش شرکت ایران ارقام، درواقع کارمندان شعب بانک‌ها با بهره‌گیری از خوددریافت/خودپرداز، علاوه بر اینکه روی خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان متمرکز می‌شوند، فضایی دوستانه با مشتریان برایشان فراهم می‌شود.

در این زمینه می‌توان موارد زیر را به‌عنوان محاسن استفاده از دستگاه خوددریافت/خودپرداز مثال زد:

۱. قابلیت استقرار خوددریافت/خودپرداز در نقاط و مکان‌های مختلف مانند سالن‌ها و راهروها یا نصب روی دیوار، امکان دسترسی ۲۴ ساعته مشتری به خدمات بانکی فراهم می‌سازد و سپرده‌گذاری وجوه نقد را برای مشتری بدون مراجعه به شعبه فراهم می‌کند.

۲. پول گذاری و واریز وجه به حساب خود توسط مشتری میزان اشتباه و خطای واریز را کاهش می‌دهد و لذا مغایرت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

۳. مکان‌یابی دقیق برای استقرار دستگاه‌های خوددریافت/خودپرداز، به تسهیل نقل‌وانتقالات مالی می‌انجامد و نتیجه این وضعیت ایجاد حس رضایت در مشتریان است.

برای نمونه در بانک آی‌ان‌جی هلند با استفاده از دستگاه خوددردیافت/خودپرداز مشتریان از صف‌های کمتر، راحتی بیشتر و صرفه‌جویی در وقت سود می‌برند. پذیرش پول نقد در این نسل جدید دستگاه‌های سلف‌سرویس بانکی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته صورت می‌گیرد. نقل‌وانتقال مالی در زمان خواست مشتری در دسترس است و به ساعات کار شعبه محدود نمی‌شود. نمونه دیگر در بانک کی‌بی‌سی بلژیک، خوددریافت/خودپردازد، ۸۰ درصد از کل عملیات شبکه بانکی را انجام می‌دهد و صدور فوری گواهی اعتبار برای سپرده‌های نقدی مشتریان را ممکن می‌سازد.

درباره نویسنده

اتاق خبر راه پرداخت

اتاق خبر راه پرداخت همه مطالب و خبر‌های مهم فین‌تک ایران را رصد و منتشر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

/* ]]> */