پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
تجربه مثبت مشتری با بهرهگیری از دستگاه خوددریافت/خودپرداز
با روند رو به رشد توسعه فنآوریهای مرتبط با بانکداری الکترونیک، محصول «خوددریافت/خودپرداز» را میتوان فرصت تازهای برای افزایش سطح رضایت مشتری و شاید انقلابی نوین در صنعت بانکداری الکترونیک دانست.
به گزارش شرکت ایران ارقام، درواقع کارمندان شعب بانکها با بهرهگیری از خوددریافت/خودپرداز، علاوه بر اینکه روی خدمترسانی بهتر به مشتریان متمرکز میشوند، فضایی دوستانه با مشتریان برایشان فراهم میشود.
در این زمینه میتوان موارد زیر را بهعنوان محاسن استفاده از دستگاه خوددریافت/خودپرداز مثال زد:
1. قابلیت استقرار خوددریافت/خودپرداز در نقاط و مکانهای مختلف مانند سالنها و راهروها یا نصب روی دیوار، امکان دسترسی 24 ساعته مشتری به خدمات بانکی فراهم میسازد و سپردهگذاری وجوه نقد را برای مشتری بدون مراجعه به شعبه فراهم میکند.
2. پول گذاری و واریز وجه به حساب خود توسط مشتری میزان اشتباه و خطای واریز را کاهش میدهد و لذا مغایرتها کاهش پیدا میکند.
3. مکانیابی دقیق برای استقرار دستگاههای خوددریافت/خودپرداز، به تسهیل نقلوانتقالات مالی میانجامد و نتیجه این وضعیت ایجاد حس رضایت در مشتریان است.
برای نمونه در بانک آیانجی هلند با استفاده از دستگاه خوددردیافت/خودپرداز مشتریان از صفهای کمتر، راحتی بیشتر و صرفهجویی در وقت سود میبرند. پذیرش پول نقد در این نسل جدید دستگاههای سلفسرویس بانکی در 24 ساعت شبانهروز و هفت روز هفته صورت میگیرد. نقلوانتقال مالی در زمان خواست مشتری در دسترس است و به ساعات کار شعبه محدود نمیشود. نمونه دیگر در بانک کیبیسی بلژیک، خوددریافت/خودپردازد، 80 درصد از کل عملیات شبکه بانکی را انجام میدهد و صدور فوری گواهی اعتبار برای سپردههای نقدی مشتریان را ممکن میسازد.