راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معدل: برای تمایز باید روی ایده‌ها و فضاهای جدید تمرکز کرد

رویداد چهار روزه استارت‌آپی «نوین تک بوت کمپ» که از پنجشنبه 10 مردادماه کار خود را در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی آغاز کرد، رویدادی است که تمرکز اصلی آن روی منتورشیپ و انجام عملی مباحث است. هدف اصلی این رویداد کمک به استارت‌آپ‌ها به‌منظور بهبود و اصلاح تخصصی و عملی مدل و ایده کسب‌وکارشان است و تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد با توجه به معیارهای در نظر گرفته‌شده با یکدیگر مسابقه خواهند داد و دو تیم برتر، وارد مرحله پیش شتاب‌دهی شتاب‌دهنده نوین‌تک خواهند شد. تیم اول نیز  ۱ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.

در روز اول این رویداد ساسان معدل مدیرعامل شرکت پرداخت نوین آرین از این رویداد بازدید کرد و با تیم‌های حاضر در رویداد نوین‌تک بوت کمپ گفتگویی داشت. در راستای برگزاری این رویداد توسط شتاب‌دهنده نوین‌تک که متعلق به شرکت پرداخت نوین آرین است، با ساسان معدل درباره این رویداد گفتگویی کردیم که متن این مصاحبه به شرح زیر است.

 

کمی درباره رویداد برایمان توضیح دهید.

ما در شرکت به این نتیجه رسیدیم که در این بازار نمی‌توانیم صرفاً با ایجاد سرویس جدید روی دستگاه کارت‌خوان یا اپ موبایل، تفاوت ایجاد کنیم، بلکه این تمایز باید با ایده‌ها و فضاهای جدید ایجاد شود و چون ما هم به دنبال این تمایز هستیم، باید تفاوتی را ایجاد می‌کردیم و برای این متفاوت بودن به این نتیجه رسیدیم که بهترین مسیر، ایده‌های نو و جدید هستند و ما در این مسیر به دنبال این هستیم که ایده‌هایی را که قابلیت تبدیل به کسب‌وکار را دارند و می‌شود آن‌ها را اجرایی کرد را پیدا کنیم و می‌خواهیم در دو نقش این مسیر را طی کنیم.

اولین نقش، نقش Accelerator است که Accelerator فقط برای این هدف ایجاد شده است و قرار نیست فقط به پرداخت نوین سرویس دهد بلکه قرار است تیم‌های خودش را پیدا کند و به آن‌ها آموزش دهند و در آخر آن‌ها را به کسب‌وکاری تجاری تبدیل کنیم.

ما برای تیم‌ها Exit plane داریم و این به این معناست که ما قصد نداریم تیم‌ها را در دل خودمان نگه داریم بلکه این تیم‌ها باید از ما جدا بشوند و این مسیری است که برای آن‌ها تعریف شده است.

 

آیا اندازه و مقیاسی در نظر گرفته‌اید که در سال چند تیم در این Accelerator بیایند؟

بله؛ ما در Accelerator این موضوع را تعریف کرده‌ایم و در این رویداد که در دو هفته و در هر هفته، دو روز برگزار می‌شود مبنای ما این است که یک تعداد تیم را مشخص کنیم و threshold که در مرحله اول و پیش شتابدهی قرار داده‌ای این است که 14 تیم را جذب کنیم و از بین این 14 تیم، 7 تیم را جدا می‌کنیم و به مرحله شتاب دهی می‌بریم و در نهایت آن‌ها را به نقطه‌ای خواهیم رساند تا به عنوان یک استارت‌آپ موفق بشود آن‌ها را پروموت کرد.

 

آیا همهٔ این تیم‌ها فین‌تکی هستند؟

خیر؛ ما در سه حوزه تمرکز کرده‌ایم که شامل فین‌تک، تجارت الکترونیک و اینترنت اشیا است و در هر سه حوزه به دنبال جذب تیم هستیم و هیچ حساسیتی هم نداریم که حتماً تیم‌ها فین‌تکی باشند؛ ولی طبیعتاً فین‌تکی‌ها به فضای فکری ما نزدیک هستند ولی ما در انتخاب تیم‌ها نقشی نداریم و خود تیم شتابدهنده این کار را انجام می‌دهد.

 

نوین‌تک چه ویژگی و یا ارزش‌افزوده‌ای دارد که تیم‌ها می‌توانند روی آن حساب کنند و وارد این شتابدهنده شوند؟

اول اینکه تیم شتابدهنده ما تیم بسیار حرفه‌ای است و منتورهای بسیار خوبی را در کنار خودش دارد و این تیم، این کار را تجربه کرده است و به‌خوبی این فضا را می‌شناسد و در کل تیم منسجمی است؛ در نتیجه خود کیفیت تیم به گونه‌ای است که برای تیم‌ها جذابیت ایجاد خواهد کرد و به پروموت آن‌ها کمک خواهد کرد. در کنار این موضوع‌ها، نگاه کنونی که در پرداخت نوین وجود دارد، نگاهی است که فکر می‌کنم برای تیم‌ها جذاب است و این نگاه هم این است که ما سعی می‌کنیم به تیم‌ها نزدیک شویم با آن‌ها حرکت کنیم و در کل پرداخت نوین ظرفیت‌های مالی خودش را دارد و این شرکت، بانک اقتصاد نوین را دارد و نگاه خود بانک اقتصاد نوین نیز، نگاه تمایز است که همهٔ این موضوع‌ها می‌تواند به این کمک کند تا برای استارت‌آپ جذابیت ایجاد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.