راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره اندی ماتیس مدیرعامل Diebold Nixdorf بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / اندی ماتیس اکنون مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت فین‌تک جهان در حوزه سخت‌افزاری یعنی دیبولد نیکسدورف است. بعد از این‌که دیبولد آمریکا و وینکور نیکسدورف آلمان باهم ادغام شدند و دیبولد نیکسدورف را شکل دادند، اکنون شاهد تولد غولی هستیم که مطمئناً حکومت کامل‌تری بر حوزه سخت‌افزار جهان خواهد داشت.

در ایران دیبولد به علت این‌که آمریکایی بود، نماینده‌ای در ایران نداشت منتها وینکور نیکسدورف در ایران سال‌ها شریک تجاری فرادیس البرز، شاخه سخت‌افزاری شرکت خدمات انفورماتیک بود.

اسفندماه سال گذشته فرادیس ادعا کرد که این شرکت نماینده رسمی شرکت دیبولد نیکسدورف شده است. فرادیس و وینکور رابطه خوبی داشتند. دلیل ما رویدادی بود که چند سال پیش برگزار کردند. اسفندماه 93 این دو شرکت از دو مدل جدید دستگاه‌های خودپرداز در ایران رونمایی کردند. همان زمان راه پرداخت با فرهاد فائز، معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات گفت‌وگویی انجام داد که در بخشی از آن، او گفته بود: «خودپردازها نمی‌میرند؛ بلکه از نسلی به نسل دیگر تغییر می‌یابند.» این پیش‌بینی فائز احتمالاً مهم‌ترین مسئله روی میز «اندی ماتیس» در دیبولد نیکسدورف است.

بسیاری از پیشگوها می‌گویند دوران پول نقد به سر آمده است یا مثلاً کارت‌های پلاستیکی به‌زودی می‌میرند. درباره کارت‌های پلاستیکی شاید حرف پیشگوها درست باشد اما درباره پول نقد احتمالاً نه. دیبولدی‌ها هم این‌گونه فکر می‌کنند که اخیراً از دستگاه عابر بانکی رونمایی کردند که برای استفاده از آن فقط کافی است انگشت خود را روی اسکنر دستگاه بگذارید و با واردکردن رمز، هرگونه خدماتی را که یک عابر بانک می‌دهد، از دستگاه بگیرید. دیگر نیازی به واردکردن کارت پلاستیکی درون دستگاه نیست.

پیش‌تر بسیاری از کارشناسان، از یکپارچگی تلفن‌های همراه و دستگاه‌های عابر بانک گفته بودند. حالا زمان عمل است. اندی ماتیس آلمانی حدود 20 سال در شرکت زیمنس کار کرده است. او از سال 2013 مدیرعامل دیبولد است. سال‌هایی که او در زیمنس بود، دستگاه‌های عابر بانک موجودات زمختی بودند که کسی هم انتظاری بیشتر از چیزی که هستند از آن‌ها نداشت. ماتیس در سخت‌ترین دوران ATM در بزرگ‌ترین شرکت این حوزه مدیریت می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.