راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره جف بزوس مدیرعامل آمازون چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / بزوس، مدیرعامل آمازون احتمال مرد شماره یک تجارت الکترونیکی همه دنیا باشد؛ یا اگر امروز با ظهور غول‌هایی مثل علی‌بابا دیگر آن جلال و جبروت گذشته را هم نداشته باشد، ولی در نوآوری هنوز پیشروتر از بقیه است. «باز آلدرین» دومین انسانی که بعد از «نیل آرمسترانگ» پایش را روی کره ماه گذاشت، مطلب تایم درباره جف بزوس را نوشته و از بزوس تقدیر کرده است.

بزوس شخصاً در چند سال گذشته به صنایع رسانه‌ای هم وارد شده و آمازون نیز اخیراً با راه‌اندازی فروشگاه‌های «آمازون‌گو» سروصدای زیادی به پا کرده است. افرادی مانند محمد مظاهری اخیراً با طرح ایده POS 2.0 از این صحبت می‌کنند که در سال‌های آتی سه صنعت پرداخت، تجارت الکترونیکی و خرده‌فروشی به هم می‌رسند. ایده‌ای که اولین رگه‌های آن را در «آمازون‌گو» و مشابه‌های آن مثل بینگوباکس می‌توان جست‌وجو کرد.

جف هیچ‌وقت مثل استیو جابز یک مدیر افسانه‌ای نبوده است؛ یا حتی مثل بیل گیتس کمپانی غول‌پیکری نساخته است. او مثل چایی می‌ماند که خیلی آرام آماده ‌شده اما مزه ماندگاری دارد! بزوس شرکتی را ساخت که سال‌ها سود نمی‌داد. برای مالی‌چی‌ها این قابل‌قبول نبود که شرکتی سال‌ها بدون سود دادن فعالیت کند؛ آن‌ها هر پولی را که درمی‌آوردند، در خود کسب‌وکار هزینه می‌کردند.

بزوس از یک کتاب‌فروشی آنلاین شروع کرد و به‌مرور آمازون به فروشگاهی تبدیل شد که همه‌چیز می‌فروشد. مردم عادی آمازون را هنوز یک فروشگاه آن‌لاین می‌دانند ولی آن‌ها که دقیق‌تر خبرها را دنبال می‌کنند خوب می‌دانند که اصل کسب‌وکار آن‌ها این روزها زیرساخت است. بزوس هیچ‌وقت یک مدیر افسانه‌ای نبود و این روزها شایعه‌هایی هم درباره بدرفتاری آمازون با کارمندانش دهان‌به‌دهان می‌چرخد؛ ولی او مسیری را شروع کرد که خیلی‌ها سعی می‌کنند آن را دنبال کنند. جف سومین ثروتمند جهان پس از بیل گیتس و وارن بافت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.