راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

Zelle ابزار پرداخت فردبه‌فرد بانک‌ها و رقیبی برای پی‌پل و اپل

مثل اینکه اپلیکیشن وونمو (Venmo ) حسابی در بازار برای خودش رقیبانی دست و پا کرده است. چند وقت پیش بود که شرکت اپل از غافله پی‌پال عقب ماند، اپلیکیشن پرداخت iMesage را راه‌ اندازی کرد و حالا مثل این که نوبت بانک‌ ها ست.

بانک‌های ایالت متحده با همکاری یکدیگر Zelle را ساختند. Zelle ابزار پرداخت فردبه‌فردی است که به‌تازگی در بسیاری از اپلیکیشن‌های بانکداری همراه بانک‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

البته و مزیت Zelle نسبت به ونمو و حتی iMessage این است که مورد تأیید بانک‌هایی است که کاربران به آن‌ها اعتماد کامل دارند و از خیلی وقت پیش پول‌هایشان را در حساب این بانک‌ها نگه می‌دارند.

درحال حاضر Zelle هیچ اپلیکیشن به‌خصوصی ندارد و فقط یک ابزار پرداخت پول است که افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانکی همراه خودشان، از آن استفاده کنند.

البته Zelle به حمایت و پشتیبانی بانک‌ها اکتفا کرده و سعی دارد تا درست مانند ونمو برای کاربرانش جذاب و سرگرم‌کننده باشد.

علاوه بر به چنگ آوردن مشتریان ونمو، Zelle روی میلیون‌ها نفری که هنوز از هیچ اپلیکیشنی برای ارسال پول به دوستانشان استفاده نکرده‌اند نیز حساب کرده و امیدوار است تا بتواند توجه آن‌ها را هم به سمت خودش جلب کند. همین موضوع باعث می‌شود تا دایره افرادی که مورد هدف Zelle است تنها شامل افراد میلنیال نباشد و گروه‌های مختلف سنی را در بر می‌گیرد.

ملیسا لاوری (Melissa Lowry) معاون تبلیغات و بازاریابی Zelle می‌گوید: «پولی که از کانال Zelle برای شما ارسال می‌شود، در عرض چند دقیقه وارد حسابتان می‌شود؛ حتی اگر فرد فرستنده و گیرنده در بانک‌های متفاوتی حساب داشته باشند. این قابلیت Zelle، آن‌ را یک گام جلوتر از ونمو قرار می‌دهد چراکه پول ارسال‌شده ازطریق ونمو بعد از چند روز وارد حساب مخاطب می‌شود.»

به احتمال زیاد اپلیکیشن Zelle تا ماه آینده وارد بازار می‌شود اما فعلا تنها چیزی که کاربر برای استفاده از این سرویس نیاز دارد یک شماره تلفن و یا آدرس ایمیل همراه با یک حساب بانکی آمریکایی است.

منبع : Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.