راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محصول کارت‌خوان موبایلی جی‌اس‌اس تأییدیه نهایی به‌کارگیری شاپرک را کسب کرد

محصول کارت‌خوان موبایلی شرکت جی‌اس‌اس پس از کارت‌خوان‌های صنعتی اندرویدی LYNX PDA-POS با همکاری شرکت فن‌آوا کارت تأییدیه نهایی به‌کارگیری شاپرک را کسب کرد.

به گفته علیرضا نوبخت نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک تدبیر، شرکت جی‌اس‌اس، به‌عنوان ارائه‌دهنده دستگاه‌های کارت‌خوان موبایلی تنها ۲ ماه پس از کسب مجوز شاپرک برای کارت‌خوان‌های سیار با سیستم‌عامل اندروید LYNX اقدام به ارائه این سرویس نیز کرده است. لیکن از آنجایی که در شبکه پرداخت کشور صرفاً ۱۲ شرکت، مجوز فعالیت در حوزه PSP و پرداخت را دارند، ارائه محصولات فوق با تأخیر روانه بازار شد.

نوبخت درباره‌ی ویژگی‌های این دستگاه گفت: «برند ارائه شده دستگاه کارت‌خوان موبایلی توسط شرکت گرایش تازه کیش با نام تجاری LYNX مدل 350 است که ضمن رعایت کلیه الزامات شاپرک، دارای مجوز PCI و EMV نیز است. این دستگاه کارت‌خوان موبایلی قابلیت ارائه تمامی تراکنش‌های شاپرکی در بستر کارت‌های مغناطیسی و هوشمند را داراست. پرداخت NFC، خرید توسط کارت‌های شهروندی و RFID از ویژگی‌های دیگر این محصول کوچک با قابلیت‌های گسترده است.»

نوبخت همچنین گفت: «اپلیکیشن و نرم‌افزارهای موبایلی محصول فوق تماماً توسط مهندسین و متخصصان هلدینگ جی‌اس‌اس تهیه و ارائه شده است و با توجه به روند رو به رشد جابجایی و نقل و انتقالات کوچک مالی در میان جامعه، بازار هدف این سرویس، شبکه خدمات عمومی مانند وکلا، پزشکان سیار، حمل‌ونقل شهری و بسیاری دیگر از اصناف مختلف است. پیش‌بینی می‌شود با رونق بهره‌برداری از دستگاه کارت‌خوان موبایلی در سطوح مختلف جامعه، مشکل همراه نداشتن پول نقد در مقوله خرید کاهش پیدا کند.»

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک تدبیر کیش ادامه داد: «این شرکت با هدف فعالیت در این حوزه خاص، اهداف و برنامه‌ریزی‌های مدون و متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین با توجه با استقبال گسترده بانک‌ها از این محصول در همین ابتدای کار چندین قرارداد به‌منظور بهره‌برداری از دستگاه کارت‌خوان موبایلی با برند LYNX منعقد شده است. در حال حاضر تنها برند دستگاه کارت‌خوان موبایلی LYNX  و ۳ برند دیگر در دو PSP (فن‌آوا کارت و ایران کیش) تأییدیه نهایی راهکار کارت‌خوان موبایلی را از شاپرک کسب کرده‌اند.»

نوبخت افزود: «POS-PDA اندرویدی LYNX-W10 تنها نوع ارائه شده این محصول با کسب مجوز از شاپرک و قابل بهره‌برداری در شبکه پرداخت الکترونیک است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.