راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حدود یک سوم پرداخت‌های درون فروشگاهی استارباکس با موبایل است

چه چیزی کیف پول موبایلی استارباکس را، بهترین گزینه برای پرداخت قهوه اول صبح مشتریان می‌کند؟ پرداخت‌های موبایلی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استارباکس، 30 درصد افزایش داشته است و این جمله به این معنا است که نزدیک به یک سوم مشتریان استارباکس پرداخت‌هایشان را از طریق تلفن همراه انجام می‌دهند.

همچنین ثبت سفارشات موبایلی و تراکنش‌های پرداختی استارباکس هم 9 درصد افزایش داشته است. تام شاو (Tom Shaw) معاون مجموعه استارباکس، موبایل را یکی از دو عنصر حیاتی برای خرده‌فروشان معرفی می‌کند. او می‌گوید: «من نظرات خودم را که طی سه ماه گذشته درخصوص دو عنصر اصلی و تغییردهنده مورد نیاز برای هر خرده‌فروش دارم را بیان می‌کنم: برقراری یک رابطه دیجیتالی و موبایلی با مشتریان. مدارک و شواهد نشان می‌دهد که سرعت تغییر و انتقال خرده‌فروشی به وسیله یک موضوع ترسیع می‌شود و آن هم گسترش تجربه‌های درون فروشگاهی در رابطه با سناریوهای دیجیتالی است.»

هرچند شاید نتوان با اقتدار گفت که موبایل، آینده پرداخت‌های خرده‌فروشی را رقم می‌زند، استارباکس تنها شرکت دارای کیف پول مستقل است که شمار مشتریانی که از این سرویس استفاده می‌کنند هم مرتبا افزایش پیدا می‌کند. دیگر سرویس‌های مشابه مانند Walmart’s Pay نتوانستند به چنین موفقیتی از جانب مشتریانشان دست پیدا کنند.

پس دلیل موفقیت بخش موبایلی استارباکس چیست؟

یکی از دلایل آن ممکن است به خاطر تجربه راحت و آسان استفاده از پرداخت‌های همراه استارباکس باشد که مبتنی بر کدهای QR است. همچنین این شرکت جوایزی را هم برای استفاده از اپلیکیشن پرداخت همراه خود برای مشتریان درنظر گرفته است؛ برای مثال یک قهوه مجانی و رایگان!

هرچند که پرداخت از طریق کدهای QR یکی از بیشترین و بهترین روش‌های پرداخت در انگلستان است، اما خارج از این کشور و در جاهایی مانند چین هم، با وجود سرویس‌های علی‌پی و وی‌چت پی، پرداخت از طریق این کدها هم رواج پیدا کرده است.

اتفاقا جلب است بدانید که کشور چین هم سریع‌ترین بازار روبه‌رشد برای کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس در دنیا است.

منبع: Bankinnovation

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.