راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا کتاب فین‌تک مهم است؟

کتابِ فین‌تک نخستین کتاب در فین‌تک است که به‌صورت جمع سپاری به رشته تحریر درآمده. پس از جمع‌آوریِ 189 مقاله از 160 نویسنده در 27 کشور جهان، ویراستاران این کتاب، سوزان چیستی و ژانوس باربریس، مطالب مربوط به 86 نویسنده را انتخاب و از آن‌ها درخواست کردند مطالب هر فصل را تکمیل کنند. این اعداد و ارقام هیچ شکی باقی نمی‌گذارند که کتابِ فین‌تک راهنمای جامع و کاملی برای حضور مؤثر شما در فضای فناوریِ مالی خواهد بود.

فضای فناوریِ مالی، در حالِ تجربه انفجار گسترده‌ای است و کارآفرینان، بانکداران، مشاوران، سرمایه‌گذاران و مدیرانِ سرمایه‌گذاری شدیداً در حال تکاپو هستند تا از این طوفانِ دگرگون‌کننده، سرافراز، سالم و پیشرو بیرون بیایند. آن‌ها باید به این ادراک برسند که نقش‌آفرینان اصلی این طوفان چه کسانی هستند؟ محرکِ این رشد انفجاری چیست و چه خطراتی در این فضا وجود دارند؟

سرمایه‌گذاری در صنعتِ فین‌تک از سال 2008 تا 2014 میلادی، رشد فزاینده‌ای داشته که این رشد همچنان نیز ادامه دارد. کتاب فین‌تک علاوه بر بیان علل این طوفان و فرآیندِ رخدادِ آن، اهداف ذیل را نیز برای فعالان این صنعت تأمین خواهد کرد:

  1. رسیدن به آخرین سرعتِ توسعه صنعت در عرصه فین‌تک
  2. تصاحب دینامیک‌های بازار در «انقلاب فین‌تک»
  3. درک پتانسیل سایر عرصه‌ها و تأثیر انقلاب فین‌تک بر سایر صنایع
  4. به دست آوردن بینش حرفه‌ای در موقعیت‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی

فصل نخست کتاب فین‌تک به معرفیِ آن و علتِ مهیج بودنِ برهه کنونیِ صنعت می‌پردازد. فصل دوم الگوهای نوین بانکداری را موردبررسی قرار می‌دهد؛ مؤسسان، مدیران ارشد اجرایی و متخصصان ارزیابی و مدیریت ریسک از مطالعه بخش دوم این فصل از کتاب، بهره فراوانی خواهند برد، چراکه فضای قوانین و مقررات جهانی را موردبررسی قرار می‌دهد.

فصل سوم و چهارم نیز اکوسیستم‌های آتیِ بانکداری و تأثیر حضور بازارهای نوظهور و رسانه‌های اجتماعی را به تصویر می‌کشند که متخصصان رسانه‌های اجتماعی در بانک‌ها بیشترین بهره را از این دو فصل خواهند برد. در فصل پنجم راهکارهای عرصه فین‌تک ارائه‌شده و بخش چهارم از این فصل به موضوع حساس بزرگ‌داده‌ها می‌پردازد. فناوریِ بزرگ‌داده برای ارائه نتایج قدرتمند، کاهش زمان و استخراج اطلاعات مرتبط، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

متخصصان پایگاه‌های داده با مطالعه این بخش می‌توانند به راهکارهای مفیدی در ارتباط با استفاده از فناوری بزرگ دادها دست یابند. شرکت‌هایی که در عرصه مدیریت سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند بامطالعه فصل ششم به ادراک بالایی از فضای نوینِ سرمایه‌گذاری دست خواهند یافت و موضوع جذاب تأمین مالیِ انبوه را مطالعه خواهند کرد. مطالعه فصل هفتم و هشتم با موضوع داستان‌های موفقیت سایر شرکت‌ها و همچنین بررسی ارزهای رمزنگاری‌شده، برای همه مخاطبان، ضروری به نظر می‌رسد و درنهایت فصل آخر تحت عنوان «آینده فین‌تک» حُسن ختامِ جذاب و مهیجی برای این کتاب خواهد بود و به فعالان عرصه بانکداری گوشزد می‌کند که در برهه‌ای از زمان به سر می‌برند که احتمالاً تکرار نشدنی خواهد بود؛ بنابراین هم هیجان‌انگیز است و هم حساس؛ هم جذابیت دارد و هم کمی ترس؛ هم با کسب اطلاعات کافی، می‌توان به قله موفقیت رسید و هم با نادیده گرفتنِ حساسیتِ موضوع می‌توان توسط استارت‌آپ‌ها و نوآوران، سقوط سهمگین‌ترینی را تجربه کرد.

هم‌زمان با انتشار این کتابِ ارزشمند در سال 2016 میلادی، انتشارات گروه رسانه‌ای شفق در شبکه راه پرداخت نیز پس از تجارب موفق در ترجمه و چاپ کتاب‌هایی همچون بانک 3.0، بانک دیجیتال، بانکداری مجازی، گسست بانک‌ها و البته دانشنامه پرداخت و بانکداری الکترونیکی، با الگو گرفتن از شیوه تولید کتابِ فین‌تک، ترجمه آن را نیز جمع‌سپاری کرد و در این راستا از مترجمان مختلف بهره گرفت. پس از اتمام ترجمه، فرآیند ویرایش و یکپارچه‌سازیِ آن آغاز شد و در حال حاضر نیز مراحل پایانیِ ویرایش و صفحه‌آرایی در حال انجام است. علاوه بر آنکه مراحل ترجمه کتاب فین‌تک، برگرفته از شیوه نگارش آن و به‌صورت جمع‌سپاری بود، مراحل انتشار آن نیز برگرفته از مطالب ارزنده کتاب از طریق تأمین مالی انبوه توسط پلتفرم فاندوران انجام می‌شود.

با سرمایه‌گذاری در انتشار یکی از بهترین کتاب‌های عرصه فین‌تک، خود را برای حضور در این فضای طوفانی و بهره‌برداریِ بهینه از آن، مهیا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.