راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایران کیش در اندیشه توسعه کارت‌خوان موبایلی در کشور

در نشست خبری فرهاد وکیلیان معاون توسعه بازار شرکت کارت اعتباری ایران کیش با اصحاب رسانه در سومین روز از بیست‌وسومین نمایشگاه الکامپ، در خصوص دستگاه کارت‌خوان موبایلی توضیحاتی ارائه داد که در ادامه آمده است.

وکیلیان ابتدا درباره دریافت مجوز دستگاه کارت‌خوان موبایلی ایران کیش (هم پات) گفت: «شرکت کارت اعتباری ایران کیش اولین شرکتی است که مجوز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دستگاه را از شاپرک دریافت کرده است. ما حدود سه ماه پیش موفق شدیم تا اجازه فعالیت موقت را از شاپرک دریافت کنیم و حدود 1 ماه بعدازآن عملاً وارد بازار شدیم.»

او دربارهٔ تعداد دستگاه‌های کارت‌خوان موبایلی ایران کیش گفت: «در حال حاضر حدود هزار دستگاه کارت‌خوان موبایلی ایران کیش نصب شده است و حدود 5هزار دستگاه نیز برای نصب توزیع کرده‌ایم. همچنین حدود 30 هزار مشتری نیز در صف هستند تا بتوانیم برای آن‌ها دستگاه کارت‌خوان موبایلی تأمین کنیم.»

معاون توسعه بازار شرکت ایران کیش در ادامه اظهار داشت: «بازار مخاطب این دستگاه‌ها حقوقی نیست؛ بلکه بیشتر بازار مخاطب آن خرده‌فروش‌ها، رانندگان تاکسی، کسب‌وکارهایی که پرداخت در محل دارند، کسب‌وکارهای شخصی سازمان‌یافته و شرکت‌های توزیع‌کننده‌ای که کار سبک انجام می‌دهند مانند رستوران‌ها هستند.»

فرهاد وکیلیان هدف اصلی ایران کیش در سال 96 را تمرکز روی نرم‌افزارهای موبایلی و درگاه‌های موبایلی دانست و گفت: «شرکت کارت اعتباری ایران کیش در سال 96 تمرکزش روی نرم‌افزارهای موبایلی و درگاه‌های موبایلی است. ما همچنین نسخه iOS اپلیکیشن پات را در دومین روز از نمایشگاه الکامپ رونمایی کردیم و در 15 مردادماه نسخه‌ای لانچ می‌شود که ضمن فعالیت‌های معمولی که اپلیکیشن‌های پرداخت دیگر دارند، ویژگی‌های «پیش‌بینی لیگ برتر فوتبال» و «فستیوال عکس» در آن وجود خواهد داشت. جوایزی هم برای استفاده‌کنندگان از سیستم‌های پرداخت ایران کیش (دستگاه کارت‌خوان، درگاه‌های اینترنتی، درگاه‌های موبایلی و USSD) در نظر گرفته‌ایم که شامل یک هواپیما مسافر برای حضور در جام جهانی روسیه و 11 عدد کفش طلا است.»

 

نحوه دریافت دستگاه کارت‌خوان موبایلی ایران کیش

او درباره نحوه دریافت دستگاه کارت‌خوان موبایلی ایران کیش گفت: «در حال حاضر شخص حقیقی می‌تواند به دو روش دستگاه کارت‌خوان موبایلی ایران کیش را دریافت کند. اولین روش شماره‌گیری # 788* است که فرد می‌تواند در آن پیش ثبت‌نام کند، در این صورت همکاران ما با آن‌ها تماس می‌گیرند و مدارک لازم را اخذ می‌کنند و روش دوم از طریق سایت ایران کیش است. فرایند دریافت کارت‌خوان موبایلی حدود دو هفته خواهد بود.»

 

مدل‌های هزینه‌ای کارت‌خوان موبایلی

معاون توسعه بازار شرکت ایران کیش همچنین درباره هزینه‌های دریافت دستگاه کارت‌خوان موبایلی گفت: «مدل‌های هزینه‌ای متفاوتی برای دستگاه کارت‌خوان موبایلی در نظر گرفته‌ایم. اولین مدل، مدل نقدی است که قیمت آن 350هزار تومان است؛ به این صورت که فرد 350هزار تومان از طریق درگاه پرداخت ایران کیش پرداخت می‌کند و کارت‌خوان موبایلی را تحویل می‌گیرد و مدل دوم، مدل ودیعه است یعنی فرد 450هزار تومان پرداخت می‌کند و اگر سقف تراکنش آن‌ها به سقف مدنظر برسد، عین پول را به او بر خواهیم گرداند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.