راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره حضور سداد در بیست‌وسومین نمایشگاه الکامپ

محمدمهدی صادق؛ مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد / ما خدمات متنوع خود را با استفاده از ابزارهای پذیرش مختلف عرضه می‌کنیم، هرکدام از این ابزارها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و برای ارائه خدمات مشخصی مناسب‌اند. ما در عرصه دستگاه‌های کارت‌خوان جایگاه قابل‌اعتنا و درخوری در این صنعت داریم و به لحاظ حجم ریالی تراکنش‌ها رتبه سوم کشوری را در اختیار داریم. تا پایان امسال فقط تعداد کارت‌خوان‌های بانک ملیِ ما به 650 هزار خواهد رسید؛ اما ابزارهایی چون کارت‌خوان برد و دامنه مشخصی دارند و عموماً ارگان‌ها، سازمان‌ها و صاحبان کسب‌وکار را پوشش می‌دهند و آحاد مردم به این ابزارها دسترسی ندارند. ازاین‌رو در طرح توسعه خدمات خود، فراگیر ساختن ابزارهای امن پرداخت را در دستور کار قرار داده‌ام. برنامه اصلی ما ورود به حیطه‌های دیگر پرداخت است، حوزه‌های جدیدی که مبتنی بر کارت‌خوان نیستند و در این میان، بر پرداخت موبایلی و اپلیکیشن‌های پرداخت تمرکز ویژه خواهیم داشت.

ما در 4 روز نمایشگاه الکامپ هر روز از یک محصول جدید رونمایی خواهیم کرد. سیاست کلی ما در طراحی و ارائه این محصولات و خدمات، کمک به کسب‌وکارهای خرد و تحقق دولت الکترونیک است.

یکی از محصولات جدید ما mPOS است. با استفاده از این ابزار هر پذیرنده می‌تواند با استفاده از یک دستگاه کوچک که به‌صورت بی‌سیم به گوشی موبایل متصل می‌شود، از مشتریان خود پول دریافت کند. ما همچنین امکان خریدوفروش مستقیم محصولات و کالا را در شبکه‌های اجتماعی میسر کرده‌ایم.

«پرداخت درون برنامه‌ای» یکی دیگر از خدمات ما است، این خدمت به کاربران هر اپلیکیشن موبایلی که به نحوی با فروش کالا یا خدمات سروکار دارد، امکان می‌دهد که در نهایت امنیت، واریزهایشان را درون خود برنامه انجام دهند. در روش معمول هنگام خرید از یک اپلیکیشن، فرد از صفحه اصلی به یک «درگاه پرداخت اینترنتی» منتقل می‌شود و این جابجایی گاه به بروز اختلال‌هایی می‌انجامد که در طول سال ضرر قابل‌توجهی را در پی دارد.

اپلیکیشن «پالس» محصول دیگری ست که برای ارائه خدمات پشتیبانی به پذیرندگان شرکت «پرداخت الکترونیک سداد» طراحی شده است. پذیرندگان ما می‌توانند با نصب اپلیکیشن پالس در هر ساعت از شبانه‌روز درخواست پشتیبانی داده یا به ریز تمام تراکنش‌هایشان دسترسی داشته باشند. درواقع این اپلیکیشن یک اتوماسیون اداری ویژه روی تلفن‌های همراه است که پذیرندگان را قادر می‌سازد به حجم عمده‌ای از خدمات یکجا دسترسی داشته باشند؛ خدماتی که پیش‌ازاین عرضه آن‌ها از راه‌های متعددی چون شعب بانکی، وب‌سایت و تلفن انجام می‌شد.

نسخه جدید اپلیکیشن «ایوا» نیز در این نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. در طراحی اپلیکیشن ایوا ما دغدغه‌های اجتماعی فراوانی داشتیم. سعی ما بر آن بود تا از آسیب‌های فضاهای مجازی و تکنولوژیک تا جای ممکن دور کنیم. ما می‌خواستیم تا کاربران ضمن آنکه پرداخت‌هایشان را انجام می‌دهند خود را در یک فضای بسته و محدود احساس نکنند.

مردم ما این روزها به شادی، گریز از تنهایی، احساس مسئولیت در قبال یکدیگر و مهرورزی احتیاج دارند. در اپلیکیشن پرداخت ایوا ما مجالی فراهم کرده‌ایم تا افراد با هم تشکیل گروه و پاتوق بدهند. با یکدیگر گپ و گفت داشته باشند، با هم در بازی‌های گروهی شرکت کنند. به هم کمک کنند. به یکدیگر هدیه بدهند. به‌طور اشتراکی شارژ بخرند و هر عمل آن‌ها نظیر انجام یک تراکنش ساده به نفع همگان تمام شود. تا پایان سال جاری ما به 2 میلیون کاربر تنها در بخش اپلیکیشن‌های پرداخت خواهیم رسید. به این منظور خدمات جدیدی را روی اپلیکیشن ایوا ارائه خواهیم کرد، همچنین روی سایر جذابیت‌هایی که یک اپلیکیشن پرداخت خوب باید داشته باشد، کار خواهیم کرد.

سیاست حضور امسال ما در الکامپ مانند سال پیش ایجاد یک شگفتی در فضای خشک و بی‌روح صنعت کامپیوتر و الکترونیک است. در این دوره، ما همبستگی و یکپارچگی هلدینگ سداد را به نمایش خواهیم گذاشت. در نمایشگاه الکامپ، گروه شرکت‌های هلدینگ سداد مجموعه کاملی از خدمات بانکداری و پرداخت را عرضه خواهند کرد. به عقیده من شرکت‌های پرداخت باید علی‌رغم تمام کاستی‌ها، نقش خود را به خوبی ایفا کنند. منفعل بودن دردی را دوا نمی‌کند، باید در کنار درایت دست از محافظه‌کاری برداشته و ریسک رفتن به روی یخ‌های نازک را پذیرند.

احتمال خطر وجود دارد اما تنها از این طریق می‌توان از رودخانه یخزده گذشت. باید شجاعت پا گذاشتن در عرصه‌های بین‌المللی و تبدیل‌شدن به یک برند جهانی را پذیرفت که در صورت موفقیت به‌قول‌معروف کولاک کرده‌ایم اما با در جا زدن هرچند که خطرها کمتر می‌شود اما موفقیت بزرگی هم به دست نمی‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.