راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان ورود با اسکن اثرانگشت، قابلیت جدید آخرین نسخه پارمیس همراه

حسابداری شخصی پارمیس همراه، اپلیکیشن رایگان مدیریت حسابداری و امور مالی افراد است که توسط شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، در دو نسخه اندروید و iOS طراحی و تولید شده است. این اپلیکیشن در جدیدترین نسخه اندروید خود از قابلیت تعیین رمز عبور به وسیله اثرانگشت رونمایی کرد.

اگر به اطراف خود دقت کنید، خواهید دید که درصد بسیار زیادی از افراد برای کار کردن با تلفن همراهشان، ابتدا از کلمه عبور یا الگویی برای باز کردن قفل امنیتی موبایلشان استفاده می‌کنند. این مسئله نشان‌دهنده این واقعیت است که امنیت اطلاعات برای تمامی افراد، امری مهم و ضروری است که از همان ابتدای خرید یک تلفن همراه هوشمند، این موضوع در درجه اول اهمیت قرار دارد.

 

اثرانگشت؛ انقلابی در امنیت اطلاعات تلفن‌های همراه

برای برقراری امنیت اطلاعات در گذر زمان، روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی ابداع شده و این روش‌ها در ابعاد مختلف زندگی افراد مورداستفاده قرار گرفته است که عمومی‌ترین آن‌ها، همین رمز گوشی است. رمز عبور تلفن همراه هوشمند، در ابتدا به شکل‌های PIN، Password، الگو یا Pattern بودند که کاربران بنا به سلیقه و حساسیت امنیت اطلاعاتشان، یکی از این موارد را برای رمزگذاری گوشی خود مورداستفاده قرار می‌دادند.

در گوشی‌های هوشمند، تکنولوژی جدیدی با نام حسگر اثرانگشت، وارد بازارهای جهانی تلفن همراه شده است که با استفاده از سنسوری جهت شناسایی و احراز هویت افراد از طریق اثرانگشت، مسئله امنیت را بیش‌ازپیش در میان کاربران تلفن همراه مطرح کرده و حتی شاید اثرانگشت را بتوان انقلابی در امنیت اطلاعات تلفن‌های همراه دانست؛ تا جایی که با روی کار آمدن روش احراز هویت بیولوژیکی افراد، نرم‌افزارهای شناخته شده‌ای همچون دراپ‌باکس، تلگرام، یاهو، Samsung Health و… نیز در نسخه‌های جدید این اپلیکیشن‌ها، رمزگذاری از طریق اثرانگشت را به کاربران خود عرضه کردند. امروزه اثرانگشت و به‌طورکلی انواع تکنیک شناسایی افراد با استفاده از ویژگی‌های بیولوژیک آن‌ها، به‌عنوان امن‌ترین روش امنیت اطلاعات است که باعث می‌شود رفته‌رفته سایر راه‌های رمزگذاری، نقش کمرنگ‌تری به خود بگیرند و کمتر کسی باشد که ترجیح دهد چندین عدد و رقم مختلف را حفظ کند!

اپلیکیشن‌های مختلفی روی کار آمدند تا رسیدگی به امور شخصی افراد را به سادگی امکان‌پذیر کنند. اپلیکیشن حسابداری یکی از انواع این نرم‌افزارهاست که با ارائه امکانات متنوع جهت مدیریت هزینه و درآمدها و حساب‌های افراد، به آن‌ها کمک می‌کند تا زندگی مالی خود را بهتر مدیریت کنند و اطلاعات دقیقی از تمامی تراکنش‌های مالی خود داشته باشند.

با این تعریف، می‌توان نتیجه گرفت افرادی که از اپلیکیشن حسابداری شخصی استفاده می‌کنند؛ در وهله اول این واقعیت را پذیرفته‌اند که تمامی اطلاعات مهم مالی خود را در نرم‌افزار ذخیره کنند، سپس لازم است تا از امنیت اطلاعات مالی خود اطمینان حاصل کنند. چه بسا که تلفن همراه ضمن اینکه وسیله‌ای در دسترس در تمامی حالات است؛ اما درعین‌حال در بسیاری از مواقع به سرقت رفته و یا گم می‌شود که این اتفاق می‌تواند در دسترسی به اطلاعات مالی شما توسط سودجویان تأثیرگذار باشد بنابراین در حیطه اپلیکیشن‌های حسابداری باید به خوبی به مقوله امنیت بها داده شود تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

حسابداری شخصی پارمیس همراه، اپلیکیشن رایگان مدیریت حسابداری و امور مالی افراد و اعضای خانواده آن‌ها نیز از این قائله مستثنا نیست. این اپلیکیشن حسابداری که توسط شرکت فناوری اطلاعات پارمیس، در دو نسخه اندروید و iOS طراحی و تولید شده است، در جدیدترین نسخه اندروید که چند روز پیش منتشر شد؛ از قابلیت تعیین رمز عبور به وسیله اثرانگشت رونمایی کرد.

تیم فنی و تولید پارمیس همراه که در نسخه‌های پیشین پلتفرم iOS، امکان رمزگذاری برنامه از طریق اثرانگشت را به کاربران عرضه کرده بودند، با توجه به اینکه فناوری اثرانگشت به‌عنوان یک تکنولوژی جدید در تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی که جدیداً به بازار وارد می‌شود نیز تعبیه شده است، بر آن شد تا نسخه 5.2.7 اندروید پارمیس همراه را نیز مجهز به این قابلیت بسیار کاربردی کند.

امنیت اطلاعات مالی در گرو اثرانگشت شما

اکنون می‌توان به این باور رسید که امنیت اطلاعات مالی شما در گرو اثرانگشتانتان است و با توجه به منحصربه‌فرد بودن اثرانگشت هر فرد، مفهوم حسابداری شخصی به وضوح هرچه تمام‌تر در این مقال نمود می‌کند. ازاین‌جهت که تنها فردی که به اطلاعات مالی و حسابداری شخصی شما دسترسی خواهد داشت خود شما هستید و در صورت فراموشی رمز عبور، دیگر نیازی به نگرانی نیست؛ چراکه تنها با استفاده از اثرانگشت خود می‌توانید وارد برنامه شده و از امکانات حسابداری شخصی پارمیس همراه بهره‌مند شوید.

قابلیت اثرانگشت به سادگی در اپلیکیشن حسابداری شخصی پارمیس همراه فعال می‌شود. روند کار این‌گونه است که در بخش تنظیمات رمز عبور برنامه، با ورود یک عدد چهار رقمی، رمزی را برای ورود به برنامه در نظر می‌گیرید و با هربار ورود به برنامه می‌توانید به صورت ترکیبی هم از رمز وارد شده و هم از اثرانگشت تعریف شده برای قفل امنیتی گوشی هوشمندتان استفاده کنید.

چون پارمیس همراه اطلاعات بسیاری اعم از جزئیات هزینه و درآمدها، موجودی حساب‌های بانکی، اطلاعات وام، اقساط، چک‌ها و پیامک‌های بانکی افراد را در خود نگه‌داری می‌کند تیم تولید و طراحی پارمیس، ضمن در نظر گرفتن تکنولوژی جدید حسگر اثرانگشت این قابلیت را در دسترس کاربران خود قرار داده است تا با امنیت خاطر از امکانات مختلف نرم‌افزار جهت مدیریت و حسابداری شخصی خود استفاده کنند؛ به گونه‌ای که امنیت اطلاعاتشان در بالاترین حد ممکن حفظ شود.

در به‌روزرسانی جدید اندروید پارمیس همراه، جزییات دیگری نیز به نرم‌افزار اضافه شده است ازجمله انتخاب تم و رنگ‌بندی برنامه به سلیقه کاربران که این قابلیت، سفارشی بودن هرچه بیشتر رابط کاربری این نرم‌افزار را نشان می‌دهد تا جایی که کاربران می‌توانند رنگ‌بندی موردنظر خود را نیز انتخاب کنند.

برای دانلود آخرین نسخه اندروید پارمیس همراه اینجا و نسخه iOS اینجا را ببینید.

1 دیدگاه
  1. رضا داوود می‌گوید

    خیلی خوبه! مهمه برای همچین اَپی که چنین امکانی داشته باشه واقعاً! اونم تو این دوره و زمونه الان که همه گوشیا دیگه تقریباً از اثر انگشت پشتیبانی میکنن دیگه وقتش بود چنین خبری رو بشنویم از پارمیس همراه… با آرزوی موفقیت های روز افزون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.