راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره صادق فرامرزی، مدیرعامل ایران کیش

ماهنامه عصر تراکنش / برخی احتمالاً صادق فرامرزی را از زمانی می‌شناسند که مدیرعامل شرکت ایران کیش شد. می‌توانیم کاری به سابقه او قبل از ایران کیش نداشته باشیم اما نمی‌توانیم انکار کنیم که با حضور او در رأس این شرکت، تغییر و تحولات زیادی در برند ایران کیش رخ داد و شاهد احیای دوباره این برند قدیمی صنعت پرداخت بودیم. قرار نیست اینجا ببینیم که چرا ایران کیش دچار تلاطم شد و جایگاهش در صنعت پرداخت را از دست داد. فقط اشاره می‌کنیم به این که با آمدن صادق فرامرزی این برند قدیمی دوباره احیا شد و سرپا ایستاد. هرچند که از دست دادن‌های ایران کیش چنان زیاد بود که این شرکت پیش‌رو هنوز نتوانسته جایگاه سابقش را به دست آورد و پیشرو باشد اما جزو ۴ شرکت برتر صنعت پرداخت ایران است.

فرامرزی در ایران کیش سعی کرد درزمینهٔ محیط زیست فعالیت‌هایی انجام دهد. واژه «رد پای اکولوژیک» را مطرح کرد. مسیر سبز پرداخت را سعی کرد جا بیندازد. کتاب کودک تولید کرد. قدرت ارزش‌افزوده را فهمید. در رسانه‌ها حضور مؤثر و فعال داشت. سال ۹۴ را هم از نظر مالی با این دستاورد پشت سر گذاشتند: «حفظ حاشیه سود در عین رشد سریع ایران کیش».

اگر بخواهیم حالا یک کلیدواژه را متصل کنیم به صادق فرامرزی احتمالاً آن واژه Mpos است. در سال‌های گذشته مدام از Mpos گفتیم و شنیدیم. شاپرک هم دور ایستاده بود تا ببیند این سروصداها به کجا می‌رسد. روزهای آخر اسفند سال ۹۵ بود که بالاخره شاپرک شروع کرد به مجوز دادن و اولین Mpos مجوزدار را هم ایران‌کیشی‌ها گرفتند که شاید در سال ۹۶ شاهد رشد این نوع از کارت‌خوان‌ها در ایران باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.