راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره آجای پال سینگ بنگا مدیرعامل هندی مسترکارت چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / آجای پال سینگ بنگا، مدیرعامل اصالتاً هندی مسترکارت معتقد است که در دنیای امروز، تنوع نیروی کار، استقبال از فناوری‌های به‌سرعت متغیر و کار در دنیای غیرقابل‌پیش‌بینی، یک نیاز است.

 

از رواج پول تا رواج فلسفه

او که متولد هند است، از سال 2007 شهروند آمریکا شده است و به دلیل این‌که از مذهب سیک پیروی می‌کند همیشه عمامه‌ای بر سر دارد که به گفته یکی از دوستانش همین ظاهرش باعث شد دو سال پیش در یکی از سفرهای کاری آن‌ها به ترکیه چند مرد دوچرخه‌سوار، هنگام عبور از خیابان با دیدن مدیرعامل مسترکارت از ترس فریاد بزنند، چرا که تصور می‌کردند او یکی از اعضای گروه تروریستی طالبان است.

بنگای 56 ساله اکنون شش سال است که هدایت شرکت چندملیتی مسترکارت را بر عهده دارد. شرکتی که به‌عنوان یکی از غول‌های پرداخت در دنیا شناخته می‌شود. در یکی از تازه‌ترین ابتکارها، مستر کارت امکان تأیید پرداخت با سلفی را ایجاد کرد که به‌تازگی این ویژگی وارد برخی کشورهای اروپایی شده است. این کشورها عبارت‌اند از اتریش، بلژیک، چک، دانمارک، فنلاند، آلمان، مجارستان، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و انگلیس. مسترکارت اعلام کرده این فناوری با شروع سال بعد در تمام دنیا عرضه خواهد شد.

مسترکارت در اقدامی جدید با همکاری اوبر و بانکائول (Bankaool)، اولین بانک آن‌لاین مکزیک، کارت نقدی بانکائول اوبر را راه‌اندازی کرد. این کارت یک راهکار نقدی نوآورانه است که به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از بانکداری آن‌لاین و یک اپلیکیشن موبایل هزینه کرایه تاکسی را پرداخت کنند.

کارت بانکائول اوبر اولین کارت نقدی بانکی در آمریکای لاتین است که برای ارائه روشی ساده به کاربرانی که کارت اعتباری ندارند یا کارت نقدی‌شان برای انجام تجارت الکترونیک قابل استفاده نیست، راه‌اندازی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.