راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدل دوم کیف پول بیت‌کوینی Trezor درحال راه‌اندازی است

نسترن روژآوا؛ Payment24 / بیت استمپ (Bitstamp) بازار ارزهای مجازی بیت‌کوین و یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های اروپا است. پیش از آغاز فعالیت این بازار، صرافی ژاپنی Mt.Gox به‌عنوان بازار ارز مجازی شناخته می‌شد. در فوریه سال ۲۰۱۴، فعالیت این صرافی قدیمی بیت‌کوین به دلیل سرقت ۴۷۳ میلیون دلار متوقف شد.

همان‌طور که دادوستد پول‌های بدون پشتوانه یا حکومتی از طریق صرافی‌ها صورت می‌گیرد، برای ارزهای مجازی مانند بیت‌کوین هم صرافی مخصوصی وجود دارد که به آن بیت استمپ (Bitstamp) گفته می‌شود.

بیت‌کوین‌ها معمولاً در کیف پول مخصوصی نگهداری می‌شوند. این کیف پول دیجیتالی قابلیت انتقال پول به کیف پول‌های دیگر را هم دارد. تمام این عملیات توسط یک تکنولوژی رمزگذاری شده و در شبکه بیت‌کوین انجام می‌گیرد.

در آوریل سال ۲۰۱۵ اتحادیه اروپا اعلام کرد که صرافی Bitstamp دارای مجوز فعالیت در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. اخیراً Bitstamp در وب‌سایت خود اعلام کرد که کاربران می‌توانند وجوه خود را در صندوق TREZOR (کیف پول سخت‌افزاری بیت‌کوین که توسط StatoshiLbas راه‌اندازی شده) ذخیره کنند.

رابط بیت استمپ امکان انتقال آسان از بیت‌کوین به TREZOR را تنها با چند کلیک فراهم می‌کند.

ادغام Bitstamp در کیف پول سخت‌افزاری بیت‌کوین، باعث می‌شود که بازار آن بنا بر تقاضای مشتریان از دسترسی بیشتری برخوردار باشد و امنیت بیشتری را بدون به خطر انداختن تجربه مشتریان ایجاد کند. کاربران می‌توانند وجوه خود را بدون خروج از وب‌سایت Bitstamp در صندوق TREZOR ذخیره کنند.

به مناسبت این ادغام، Bitstamp برای کاربران فعال خود هدیه‌ای در نظر می‌گیرد. در هر هفته Bitstamp به‌طور تصادفی یک کاربر را انتخاب می‌کند و برنده می‌تواند معامله‌ای را با دریافت TREZOR رایگان از طریق StatoshiLbas انجام دهد.

کاربرانی برای شرکت در قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند که در طول یک هفته، معاملات بیشتری از طریق این روش انجام داده‌اند.

از ۲۶ اکتبر هر چهارشنبه یک برنده انتخاب می‌شود و قرعه‌کشی تا پایان سال ادامه خواهد داشت. درنهایت بیت استمپ و StatoshiLabs برندگان را اعلام می‌کنند.

TREZOR محیط مستقلی را برای امضای معاملات آفلاین ایجاد کرده است. کاربران از طریق صفحه‌نمایش کوچکی می‌توانند محتویات و روند معامله را دنبال کنند. TREZOR با ویندوزهای لینوکس و OS X هماهنگی دارد.

این صندوق، فقط دو دکمه دارد. یکی برای تاییدکردن و دیگری برای انصراف از عملیات است. کاربران StatoshiLabs می‌توانند از عملیات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنند تا در صورت ایجاد مشکل قادر به برگرداندن بیت‌کوین‌ها باشند.

مدل دوم کیف پول TREZOR در حال راه‌اندازی است که دارای ویژگی‌های سخت‌افزاری جدید ازجمله صفحه‌نمایش بزرگ‌تر است. همچنین دارای سیستمی است که در صورت هک شدن گزارش می‌دهد.

Alena vranova در این رابطه گفت:

«این فناوری، توسعه برنامه‌های امنیتی TREZOR یا ادغام آن را در سیستم‌های فعلی بسیار راحت کرده است و کارایی و دانش جاوا اسکریپ و پایتون برای افرادی که برای TREZOR کدگذاری می‌کنند، مناسب است.»

TREZOR همچنین با قراردادهای هوشمند مبتنی بر زنجیره بلوک اتریوم مطابقت دارد و اولین کیف پول سخت‌افزاری است که به‌عنوان معیاری برای امنیت کاربر نهایی بیت‌کوین در نظر گرفته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.