راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فشار بر فروشگاه‌های آنلاین مطرح برای پذیرش ارزهای رمزنگاری شده

استفاده از بیت‌کوین در خرده‌فروشی‌های عظیم

برای در نظر گرفتن جایگاه مقبول و همگانی برای بیت‌کوین به‌عنوان یک ارز، بسیار مهم است که خرده‌فروشان، متقاعد به استفاده از آن شوند.

همچنین خود این افراد باید با به‌کارگیری بیت‌کوین در این کسب‌وکارها، باعث از بین رفتن نگرانی مشاغل در پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان یک سیستم پرداخت شوند. خوشبختانه بسیاری از خرده‌فروش‌ها به پول‌های دیجیتالی به‌عنوان یکی از شیوه‌های پرداخت، روی خوش‌نشان داده‌اند.

TigerDirect، Newegg، Overstock و Dish Network تنها بخشی از کمپانی‌هایی هستند که بیت‌کوین را پذیرفته‌اند. در خارج از آمریکا نیز پذیرش بیت‌کوین روند رو به رشدی دارد. bitFlyer یکی از صرافی‌های بزرگ بیت‌کوین در ژاپن تخمین زده است که تا پایان سال ۲۰۱۷ بالغ‌بر ۳۰۰ هزار کسب‌وکار ژاپنی از بیت‌کوین به‌عنوان یکی از شیوه‌های پرداخت استفاده خواهند کرد. تابستان امسال، Walmart، خرده‌فروشی بزرگ روسیه نیز از طرح خود برای استفاده از بیت‌کوین خبر داد.

در حال حاضر، کمپین سراسری جدید Change.org، به دنبال آن است که آمازون را نیز به استفاده از بیت‌کوین ملزم کند.

این کمپین که Jeff Bezos، مدیرعامل آمازون را هدف گرفته، می‌کوشد این کمپانی عظیم دیجیتالی را به استفاده از بیت‌کوین و لایت‌کوین متعهد سازد. در این درخواست آنلاین خاطرنشان شده که آمازون با پذیرش پول‌های دیجیتالی، می‌تواند کیفیت زندگی کاربران خود را ارتقاء دهد.

پذیرش و یکپارچه‌سازی هوشمندانه این شیوه‌های نوین و مؤثر در پرداخت، باعث آسان‌تر شدن تجارت شده و تجربه میلیون‌ها نفری که از آمازون خرید می‌کنند را بهبود خواهد بخشید.

این توسعه منطقی در راهکارهای پرداخت، به‌طور فعال باعث مدرن شدن فرایند خرید، برای مشتریان آمازون شده و درنهایت کیفیت زندگی افراد را بهبود می‌بخشد، چراکه طی آن کارآمدترین سیستم‌های توزیع با مؤثرترین و آسان‌ترین سیستم‌های پرداخت موجود در هم می‌آمیزد.

 

سابقه درخواست‌های آنلاین

اگرچه مشتری‌ها برای خرید محصولات آمازون از طریق بیت‌کوین، می‌توانند از خدمات شخص ثالث مانند Purse.io استفاده کنند ولی این شرکت از پذیرش بیت‌کوین به‌طور مستقیم سر باز می‌زند و به همین دلیل مشتری‌ها برای انجام این نوع خرید، باید یک کار اضافی انجام دهند.

این نخستین بار نیست که جامعه ارزهای دیجیتالی، سعی کرده با استفاده از یک کمپین، خرده‌فروش‌ها را به بهره‌گیری از بیت‌کوین متقاعد سازد. سال گذشته یک کمپین آنلاین Change.org که از والمارت می‌خواست بیت‌کوین را بپذیرد، فقط ۲۸۰ امضا به دست آورد. Walmart، تجربه استفاده از فناوری زنجیره‌بلوک را جهت ردیابی هواپیماهای بدون سرنشین، برای تحویل کالا دارد اما این خرده‌فروشی عظیم همچنان از قبول بیت‌کوین سر باز می‌زند.

کارشناسان معتقدند حتی اگر آمازون به دنبال پذیرش بیت‌کوین باشد، بازهم راهی طولانی برای فراگیر شدن استفاده از این پول دیجیتالی باید طی شود. البته در آن صورت مطمئناً کمپانی، با این تصمیم تحت پوشش گسترده رسانه‌های بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

در ضمن دستاوردهای آمازون تااندازه‌ای خوب است که به‌احتمال‌زیاد باعث ورود اجتماعات ارزهای دیجیتالی برای خرید با بیت‌کوین، به آمازون خواهد شد. درنهایت طرفداران بیت‌کوین، با گفتن این موضوع به دوستان خود (افرادی که به بیت‌کوین نگاه مشکوک دارند)، در مسیر متقاعد کردن آن‌ها، کار راحت‌تری در پیش خواهند داشت.

گفته می‌شود تلاش برای متقاعد کردن آمازون به استفاده از بیت‌کوین، حداقل در زمان حال، شانس اندکی برای موفقیت دارد. در زمان نوشتن این مطلب، کمپین مزبور ۱۴۰۰ امضاء به دست آورده است. با توجه به درخواست‌های آنلاینی که به‌صورت معمول هزاران امضا کسب می‌کنند، هواداران برای جلب‌توجه Jeff Bezos و آمازون، باید اقدامات زیادی انجام دهند.

منبع: کوین ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.