راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی و آشنایی با خدمات کیف پول الکترونیکی به نام Skrill

آناهید اعظمی‌فر؛ Payment24 / اسکریل (مانی بوکرز سابق) یک کسب‌وکار تجارت الکترونیکی است که این امکان را فراهم می‌کند تا پرداخت‌ها و انتقالات بین‌المللی پول، از طریق اینترنت و با هزینه کم انجام شود. این کسب‌وکار که در زمره خدمات پولی به‌حساب می‌آید، متعلق به شرکت Skrill است که مقرّ اصلی آن در انگلستان واقع شده است و درآمد آن به ملکه و تشریفات مربوط به او تعلق می‌گیرد. این شرکت دارای مجوز فعالیت در اتحادیه اروپا است.

تاریخچه اسکریل

در ۲۷ جولای ۲۰۰۱ شرکت با مسئولیت محدودی، به نام مانی بوکرز، در انگلستان به ثبت رسید. در مارس ۲۰۰۷ مانی بوکرز توسط اینوست کورپ به قیمت ۱۰۵ میلیون یورو خریداری شد و در ۹ مارس ۲۰۰۹ توسط صاحبانش، به قیمت تخمینی ۳۶۵ میلیون پوند در معرض فروش گذاشته شد.

در فوریه ۲۰۱۰ ساندی تایمز، مانی بوکرز را شرکتی که دارای سریع‌ترین رشد بر اساس سود در بین شرکت‌های سهامی خاص تحت حمایت انگلستان است، معرفی کرد. در سال ۲۰۱۱ مشتریان این شرکت به ۲۵ میلیون نفر رسید که ۱۲۰ هزار نفر از آن‌ها دارای حساب‌های تجاری بودند. درگاه‌های پرداخت آن توسط تعدادی از برندهای آنلاین جهانی، مانند فیس‌بوک، اسکایپ و eBay یکپارچه شده است.

در سپتامبر ۲۰۱۱، مانی بوکرز اعلام کرد که از این به بعد خدمات خود را با نام تجاری جدید Skrill ارائه خواهد کرد. این تغییر علامت تجاری در سال ۲۰۱۳ کامل شد.

در آگوست ۲۰۱۳ شرکای اصلی CVC، اسکریل را به قیمت ۶۰۰ میلیون یورو از آن خود کردند. در ماه مارس ۲۰۱۵، Optimal Payments شرکت مادر Neteller رقیب Skrill، پیشنهاد رسمی خود را برای خرید گروه اسکریل به قیمت ۱/۱ میلیارد یورو اعلام کرد. در آوریل ۲۰۱۵ گروه Skrill اعلام کرد که رقیب انگلستانی خود Ukash را کاملاً از آن خود کرده است.

 

خدمات اسکریل

Skrill که سابقاً به نام مانی بوکرز شناخته می‌شد، یک کیف پول الکترونیکی سریع و امن است و برای داشتن آن، تنها به یک آدرس ایمیل و رمز عبور برای سپرده‌گذاری نیاز دارید.

اسکریل برای هر شخص یک حساب آنلاین (کیف پول) کم‌هزینه ایجاد می‌کند که جایگزین مناسبی برای روش‌های قدیمی کاغذی است.

حساب‌های Skrill می‌تواند بر اساس هر یک از ارزهای اصلی باشد؛ ولی هنگامی‌که اولین انتقال برحسب یک ارز انجام شد، تغییر واحد پولی آن حساب، دیگر ممکن نیست.

مشتریان می‌توانند یک کارت اعتباری مارک اسکریل که مرتبط به‌حساب اسکریل باشد را خریداری کنند. این کارت‌های اعتباری می‌تواند مربوط به یکی از این چهار ارز باشد: دلار آمریکا، یورو، زلوتی لهستان و پوند.

به مشتریانی که گردش مالی بالایی دارند، حق عضویتی به نام Skrill VIP داده می‌شود که شامل ویژگی‌های اضافی مانند امنیت بالاتر، حساب‌های چند ارزی و توانایی کسب امتیاز وفاداری می‌شود. این سیستم باعث می‌شود واریز و برداشت پول شما آسان، سریع، امن و مطمئن انجام شود.

اساساً یک کیف پول الکترونیکی اسکریل این امکان را به شما می‌دهد که انتقال پول را از طریق کیف پول دیجیتال انجام دهید. پس نیازی نیست که جزئیات کارت اعتباری خود را به Skrill یا هیچ‌کس دیگری بدهید.

فروشگاه‌های آنلاین هیچ‌گاه جزئیات اطلاعات شما را نگاه نمی‌کنند و همه را با امنیت کامل نزد خود نگهداری می‌کنند و این‌گونه به شما آرامش خاطر می‌دهند و در فضای مجازی گمنام خواهید ماند.

فرقی نمی‌کند شهرت فروشگاه آنلاین چقدر باشد؛ درهرصورت هنگامی‌که جزئیات اطلاعات بانکی خود را به‌صورت آنلاین می‌فرستید، خطر امنیتی وجود دارد. پیش آمدن این خطر بعید است، ولی حفظ امنیت بهتر از تأسف است.

گرفتن یک حساب اسکریل اساساً معادل دریافت بیمه بانکی رایگان است. ممکن است هیچ‌گاه اتفاق بدی نیفتد، ولی گرفتن این حساب، این آرامش خاطر را به شما می‌دهد که هیچ‌گاه مجبور نیستید با اتفاقات ناخوشایند روبه‌رو شوید.

 

ویژگی‌های کلیدی استفاده اسکریل برای سپرده‌گذاری

  • ایمیل و رمز عبور محافظت‌شده
  • رمزگذاری بالا که امنیت و بی‌خطری پرداخت‌ها را تضمین می‌کند
  • دسترسی سریع و انتقالات پول
  • امکان درخواست مستر کارتمانی بوکرز که به‌حساب شما متصل است. (فقط در اتحادیه اروپا)
  • انتقال بین‌المللی پول که می‌توانید به پول کشور خود پرداخت کنید.
  • سپرده‌گذاری پول با خیال راحت
  • ذخیره‌سازی امن و رایگان پول

پس از ساخت حساب کاربری Skrill خود که با یک ایمیل معتبر آن را انجام می‌دهید، باید حساب کاربری خود را تأیید کنید. تأیید کردن حساب اسکریل به سه شیوه زیر ممکن است:

به‌صورت پستی: در این روش، اسکریل یک کد خاص را از طریق پست به نشانی که هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید، ارسال می‌کند و مشتری با واردکردن این کد در سایت مانی بوکرز، آدرس و هویت خود را تأیید می‌کند.

با استفاده از کارت اعتباری: در این روش، دارنده حساب کاربری می‌تواند با استفاده از یک کارت اعتباری معتبر که به اسم خودش باشد، حساب Skrill خود را یک‌بار شارژ و سپس آن را تأیید کند.

از طریق حساب بانکی: حساب اسکریل را با یک‌بار شارژ کردن حساب از طریق یک حساب ارزی معتبر که به نام و نشانی شخص باشد، می‌توان تأیید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.