راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام ترکمنستان مهرماه برگزار می‌شود

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت مخابرات، الکترونیک، کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکمنستان از 11 الی 13 مهرماه 1396 در عشق‌آباد پایتخت این کشور توسط وزارت ارتباطات و اتاق بازرگانی ترکمنستان برگزار می‌شود.

ترکمنستان یکی از اقتصادهای به‌سرعت درحال‌توسعه و یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان انرژی در جهان است، این کشور یک بازار دست‌نخورده از پروژه‌های زیربنایی میلیاردی بالأخص در زمینه مخابرات، الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیاست. ترکمنستان یک برنامه بازسازی چندده میلیارد دلاری تا سال 2030 را در دستور کار دارد و بازی‌های المپیک آسیایی 2017 نیز در این کشور برگزار خواهد شد.

دوره گذشته نمایشگاه تلکام ترکمنستان در فضایی بالغ‌بر 8000 مترمربع و با حضور 76 شرکت و برند بین‌المللی از 14 کشور دنیا از جمله آذربایجان، چین، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، قزاقستان، موناکو، روسیه، اسلونیا، ترکمنستان، ترکیه، امارات و انگلستان برگزار شد.

میزان صادرات ایران به ترکمنستان در سال 1394 نزدیک به یک میلیارد دلار بوده است و پیرو مذاکرات و توافقات به‌عمل‌آمده و امضای 17 سند همکاری‌های همه‌جانبه تهران- عشق‌آباد در دیدار دوجانبه 20 اسفند 93 روسای جمهور ایران و ترکمنستان در عشق‌آباد، بر گسترش همکاری‌های همه‌جانبه ایران ـ ترکمنستان تأکید شده است. در نشست مشترک فوق هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور اعلام کردند مصمم هستند حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان تا ۱۰ سال آینده به ۶۰ میلیارد دلار برسد.

از همین رو حضور شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این رویداد می‌تواند گام موثری در راستای صادرات محصولات و راهکارهای فناورانه به بازار کشورهای همسایه باشد.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و برنامه هیئت تجاری بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنعت مخابرات الکترونیک، کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکمنستان با شماره 02177426062 (خانم صدری) یا ایمیل info@Iran-Exhibitions.org تماس بگیرند. (+)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.