راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شاید بیت‌کوین هیچ‌وقت پایش به این چهار کشور نرسد

نسترن روژاوا؛ Payment24 / معمولا بیت‌کوین به‌عنوان راه‌حلی برای کشورهایی که با مشکل مالی مواجه هستند، در نظر گرفته می‌شود. کشورهایی که ازلحاظ مالی ضعیف هستند، می‌توانند از این واحد ارز مجازی درزمینهٔ برطرف کردن مشکلات مالی یا دیگر مسائل بهره‌مند شد.

اما در این خبر می‌خواهیم شما را با چهار کشور توسعه‌نیافته و بسیار فقیر آفریقایی آشنا کنیم که هنوز معلوم نیست تمایل دارند از بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده در کشور خود استفاده کنند یا خیر.

جمهوری آفریقای مرکزی

جای تعجب وجود ندارد، اگر با تعدادی از کشورهای آفریقایی مواجه شویم که میزان تولید ناخالص آن‌ها بسیار کم است. جمهوری آفریقای مرکزی در این زمینه پیشتاز است. حتی باوجود ذخایر معدنی و اورانیوم و حتی منابعی مانند نفت و گاز، امید بهبود از این وضعیت وجود ندارد.

جمهوری آفریقای مرکزی، دومین کشور ازلحاظ کم‌ترین میزان سطح توسعه انسانی در جهان است و تنها سه درصد از جمعیت آن در سال ۲۰۱۲ از اینترنت استفاده می‌کردند که به هر وسیله امکان ندارد که جرقه امیدی درباره راه‌اندازی بیت‌کوین در آن زده شود.

جمهوری دمکراتیک کنگو

جمهوری دمکراتیک کنگو که قبلاً به‌عنوان کنگو یا زئیر شناخته می‌شد، بیش از چند دهه است که در دوران سختی به سر می‌برد. جنگ‌های داخلی کنگو که به نیمه دوم قرن نوزدهم برمی‌گردد، این کشور را تاکنون در حالت جنگ‌زده نگه داشته است.

بی‌ثباتی سیاسی اثر بدی بر روی اقتصاد محلی این کشور گذاشته است. تنها ۱/۷ درصد از کل جمعیت این کشور از اینترنت استفاده می‌کنند. البته این میزان به‌طور مداوم در حال افزایش است.

جای تعجب است که نزدیک به ۲۰۰ ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) در این کشور وجود دارد، ولی همه این‌ها لزوماً برای راه‌اندازی بیت‌کوین در این کشور کافی نیست و فقط تعداد کمی از مردم شور و شوق راه‌اندازی بیت‌کوین را در کشور خود دارند.

بوروندی

از این کشور آفریقایی به‌ندرت خبرها و موضوعات مثبت به گوش رسیده است. این کشور جزو کوچک‌ترین کشور آفریقایی است که هنوز تحت تأثیر ناآرامی‌های ماه آوریل سال ۲۰۱۵ قرار دارد.

اقدامات برای برکناری رئیس‌جمهور با شکست مواجه شد، ولی اثرات آن ناآرامی‌های مدنی هنوز باقی مانده است.

با ملاحظه مشکلات این کشور در بخش‌هایی از اقتصاد، می‌توان علت این کشمکش‌ها و اختلافات را متوجه شد. حدود ۹۰ درصد از جمعیت کشور به کشاورزی مشغول هستند که این بخش فقط ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

این کشور سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در بخش اینترنت پرسرعت انجام داده است که می‌تواند آینده روشنی را برای این کشور درزمینهٔ بیت‌کوین رقم بزند. در حال حاضر فقط ۱/۵ درصد از جمعیت این کشور به شبکه جهانی اینترنت متصل هستند.

لیبریا

این کشور اگرچه نسبت به سه کشور قبلی در شرایط بهتری قرار دارد، بااین‌حال ازلحاظ اقتصادی در وضعیت وخیمی قرار دارد. جنگ‌های داخلی اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. بیش از ۸۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی، صرف بدهکاری‌های خارجی شده است.

با توجه به این‌که حدود ۳/۸ درصد از جمعیت این کشور به اینترنت متصل هستند، می‌توان انتظار داشت که بیت‌کوین در آینده تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.