پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
نقطه عطف پستبانک ایران یکپارچهسازی سامانههای بانکی
خسرو فرحی مدیرعامل پستبانک ایران در جلسه شورای اداری مدیریت شعب منطقه یک تهران گفت: «با توسعه خدمات بانکی و مالی در حوزههای ارتباطات و فناوری اطلاعات، افق جدیدی پیشروی پستبانک ایران قرار گرفته است.»
به گزارش روابط عمومی پستبانک ایران، فرحی در این جلسه که با حضور دکتر صباغی عضو هیئتمدیره و مدیران امور و مدیر، معاون و رؤسای شعب این منطقه برگزار شد، گفت: «ماهیت وجودی پستبانک ایران و اثرگذاری آن با توجه به حضور چشمگیر در سطح کشور بهویژه مناطق روستایی و کم برخوردار برکسی پوشیده نیست و در همین راستا شاهد انعقاد قراردادهای متعدد با صندوق توسعه ملی جهت خدمترسانی به هموطنان هستیم.»
او ضمن اشاره به فعالیت این بانک بهعنوان بانک توسعهای و تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و خردهبانکداری کشور افزود: «باید با حضور گسترده، فعالتر و خدمترسانی بیشتر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و حمایت از مشاغل و کسبوکارهای خرد، بازار هدف خود را بیشازپیش توسعه دهیم.»
فرحی با اشاره به اولویت دادن دولت به پستبانک ایران به جهت حضور مؤثر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر استفاده مناسب از این ظرفیت قانونی تأکید کرد و گفت: «قطعاً باخرد جمعی و همافزائی بیشتر و همسوئی واحدهای ستادی و اجرائی میتوانیم در این حضور مثمر ثمر باشیم.»
مدیرعامل پستبانک ایران یکپارچهسازی سامانههای بانک و استقرار نرمافزار جدید را مثبت ارزیابی کرد و خواستار بهرهمندی از ظرفیت موجود شد و بر ارتقاء بانکداری الکترونیک با توجه به اینکه بهعنوان بانک عامل دولت الکترونیک نیز شده است تأکید کرد.
او با اشاره به عبور از دوره گذار بانک و قرارگرفتن در سراشیبی پیشرفت برای دستیابی به اهداف عالیه بانک عنوان کرد: «این مهم با تلاش صادقانه، دوستی و همدلی تمام مجموعه کسب شده است و ازآنجاکه خدمات ما توسط واحدهای اجرائی به عموم مشتریان عرضه میشود کارکنان باید در خدمت اهداف بانک بهویژه اجرا باشند.»
او در پایان بر اهمیت گردش شغلی در شعب، اهتمام بر بانکداری شرکتی، سلامت اداری، اعتبارسنجی و رعایت قوانین و مقررات، برگزاری دورههای آموزشی تخصصی ویژه بخشهای اجرائی، تأمین امکانات و تجهیز شعب، خدمات اعتباری، کاهش مطالبات، نیروی انسانی و تفویض اختیار به رؤسای شعب تأکید کرد و گفت: «تعیین تکلیف فروش اموال و املاک تملیکی و توسعه خدمات و ابزارهای جدید بانکداری الکترونیک در اولویت فعالیتهای بانک است.»
دکتر صباغی عضو هیئتمدیره نیز در این جلسه بر تلاش مضاعف جهت تحقق اهداف تعیینشده تأکید کرد و گفت: «خوشبختانه با توجه به جایگاه بانک در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه بانکی کشور، بسترهای لازم برای جذب منابع فراهم شده و همه باید تلاش کنیم تا از این فرصت استفاده کافی را ببریم.»
جمال مقصودی مدیر شعب منطقه یک تهران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص ساختار نیروی انسانی، تجهیز و تخصیص منابع، وضعیت درجهبندی شعب، هدف سپردهای، درآمد به هزینه و عملکرد دستگاههای خودپرداز و پایانه فروش پرداخت.
همچنین در جلسه مذکور مدیران امور بانک در خصوص درآمد و هزینه، ارتقاء مسیر شغلی، مباحث امنیتی، گشایش LC و دیگر موارد، مطالبی را بیان داشتند و رؤسای شعب منطقه یک نیز دیدگاهها و نظرات خود را در خصوص مشکلات موجود و ارتقاء جایگاه بانک ارائه کردند.