راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شش توضیح مفید و مختصر از یاراکارت و شرایط دریافت و بازپرداخت وام

27 اردیبهشت‌ماه بود که خبر جدید بانک مرکزی، البته با یک سوژه تکراری، درباره کارت اعتباری «یارا کارت» را منتشر کرد. شاید جالب، تعجب‌آور، ناامیدکننده و یا برعکس امیددهنده باشد که در شرایطی که وضعیت کارت‌های اعتباری هنوز کاملا مشخص نیست، پرونده جدید دیگری و با شرایطی جدید باز شود.

یارا کارت، کارت‌های اعتباری هستند که به پشتوانه یارانه واریزی به حساب خانواده‌ها تا سقف 5 میلیون تومان و برای سرپرست خانواده، صادر می‌شود. هدف این کارت‌ها این است که همه اقشار جامعه بتوانند به پشتوانه یارانه خود، از تسهیلات بانکی با دغدغه کمتری استفاده کنند.

کسانی که یارانه دریافت می‌کنند می‌توانند با مراجعه به بانک و درخواست برای دریافت یارا کارت، از این تسهیلات پنج میلیون تومانی استفاده کنند.

آن‌طور هم که بخشنامه بانک مرکزی تعیین کرده، بازپرداخت تسهیلات ارائه‌شده به صورت خودکار از محل حساب‌های یارانه‌ای افراد انجام می‌‌شود، به همین دلیل هم ریسک ناشی از پرداخت نشدن اقساط از سوی اشخاص به حداقل می‌رسد و نگرانی دائمی بانک‌ها هم از بازگشت منابعشان کمتر شود.

درواقع یاراکارت، طرحی است که به کمک آن، خانواده‌ها می‌توانند با پشتوانه یارانه ماهیانه خود، از تسهیلات بانکی استفاده کنند و مشکل تأمین وثیقه افراد کم‌درآمد هم برطرف شود.

در ادامه و در 6 مورد، توضیحات مفید و مختصری به شما از یاراکارت و شرایطی که برای دریافت و بازپرداخت وام دارد، می‌دهیم:

  1. یاراکارت، کارتی است که برای اعطای تسهیلات با پشتوانه یارانه نقدی در نظر گرفته شده است.
  2. حداکثر وام پرداختی یارا کارت 5 میلیون تومان است.
  3. اگر چه سقف وام 5 میلیون تومان است اما این الزامی برای بانک ایجاد نمی‌کند. بلکه باتوجه به میزان یارانه دریافتی شما سطح وام مورد تایید قرار می‌گیرد.
  4. مدت زمان بازپرداخت وام یارا کارت 3 تا 5 سال به تشخیص عامل پرداخت‌کننده است.
  5. سود بازپرداخت این وام 18 درصد است.
  6. بازپرداخت تسهیلات اعطایی به‌صورت خودکار از حساب‌ یارانه‌ افراد انجام می‌‌شود.

مانده سقف تسهیلات اعطایی با توجه به میزان یارانه خانوار تعیین می‌شود. در مرحله اول، سقف پرداخت تسهیلات پنج میلیون تومان است، ولی این کارت‌ها ویژگی گردان دارند یعنی تا تاریخ انقضای کارت همواره به میزان مابه‌التفاوت مبلغ سقف اعتبار و اصل تسهیلات تسویه نشده توسط مشتری، کارت‌ها اعتبار خواهند داشت.

یاراکارت، طرحی است که باتوجه به ویژگی‌ها و شرایطی که دارد، هم مشکل تأمین وثیقه اشخاص کم‌درآمد را برطرف می‌کند و هم به دلیل بازپرداخت خودکاری که از حساب دریافت یارانه افراد انجام می‌شود، نگرانی دائمی بانک‌ها را درمورد بازگشت منابعشان را کم‌رنگ می‌کند.

البته در خبری هم که پیش‌تر در راه پرداخت از رونمایی یارا کارت منتشر کردیم، توضیحات مفصل‌تری از ویژگی‌های این کارت اعتباری داده‌ایم. (+)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.