راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هرچه استفاده از تکنولوژی EMV بیشتر، امکان تقلب‌های CNP هم بیشتر

در نمایشگاه اخیر CNP، موضوع دزدیدن اطلاعات حساب فرد، پرتکرارترین چالش عنوان‌شده برای تراکنش‌های بدون حضور کارت (Card-not-present) مطرح شد.

داده‌های جدید EMVco، سازمانی که توسط شبکه‌های بزرگ کارتی برای ارائه استانداردهای EMV و نظارت بر اجرای آن مستقر شده، می‌تواند اطلاعات جالبی ارائه دهد. این سازمان به‌تازگی اعلام کرد که تعداد کارت‌های چیپ‌دار در گردش در سراسر دنیا، از 4.8 میلیارد کارت در سال 2015 به 6.1 میلیارد کارت در سال 2016 رسیده است.

آمار جالب دیگر اینکه، بیش از نیمی از تراکنش‌های کارتی دورن فروشگاهی انجام‌شده در سال 2016 با استفاده از تکنولوژی EMV صورت گرفته و این در حالی است که تنها کمتر از 36 درصد تراکنش‌های سال 2015، تراکنش‌های انجام‌شده با استفاده از کارت‌های چیپ‌دار بوده است.

سومیا چاکرابارتی (Soumya Chakrabarty) از شبکه جهانی Discover که از سخنرانان اصلی در نمایشگاه CNP و رئیس فعلی کمیته اجرایی EMVco درباره استفاده از فناوری EMV می‌گوید:

«استفاده از این تکنولوژی در ایالت متحده و همین‌طور در آسیا بسیار رشد داشته است. استفاده از کارت‌های چیپ‌دار در ایالت متحده، که بزرگ‌ترین بازار پرداختی کارتی در دنیا است، از 26.4 درصد در سال 2015 به 52.2 درصد در 2016 رسیده است.»

درحالی‌که مهاجرت به سمت تکنولوژی EMV روزبه‌روز در ایالت متحده بیشتر می‌شود و به عبارتی معضل جعل کارت کاهش پیدا می‌کند، اما متخصصان از این نگران‌اند که در عوض معضلات و مشکلات تراکنش‌های بدون حضور کارت بیشتر و بیشتر شود.

باتوجه به اینکه دسترسی کلاه‌برداران به اطلاعات سرقت‌رفته از افراد بیش از پیش شده، در نتیجه امکان دزدیدن اطلاعات حساب فرد هم بیش از پیش افزایش یافته است.

منبع: CNP

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.