راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

1/74 تریلیون دلار مبادلات آنلاین در سال ۲۰۱۶

حجم مبادلات آنلاین در جهان به بیش از 1/74 تریلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسید و برآوردها، حکایت از رسیدن این رقم به بیش از ۲ تریلیون دلار در سال‌های آتی دارند.

به گزارش ایسنا، آن‌طور که از آمارها برمی‌آید، حدود ۷۱ درصد فروشندگان امروز، کالای خود را به‌طور آنلاین به فروش می‌رسانند و طبق اعلام اداره آمار آمریکا، در حدود ۵/ ۷ درصد از کلیه خرده‌فروشی سال ۲۰۱۵ این کشور، از راه آنلاین انجام شده است.

پیشتازان عرصه کسب‌وکارهای آنلاین به ترتیب بریتانیا، چین، نروژ، فنلاند، کره جنوبی، دانمارک، آلمان، آمریکا و ژاپن هستند. پیش‌بینی می‌شود نسبت خریداران آنلاین به درصد جمعیت اینترنت در مقیاس جهانی که در سال ۲۰۱۴ در حدود ۴۳ درصد بود، به بیش از ۴۷ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یابد.

سایت علی‌بابا به‌تنهایی در حدود ۲۷ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و آمازون با حدود ۱۳ درصد در جایگاه دوم ایستاده است. هر دو در کشورهای خود غالب هستند و با توجه به رعایت دو اصل قیمت اندک و تحویل سریع، قدرت انتخاب بزرگی به مشتریان داده‌اند.

تقریباً یک‌سوم تمام تراکنش‌های خرده‌فروشی آنلاین در آمریکا در سال گذشته میلادی در آمازون انجام شد که نسبت به سال ۲۰۱۲ رشدی ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. از آن‌سو نیز، Jd.com که یکه‌تاز خرده‌فروشان آنلاین در چین است، سهم خود را از ۱/ ۵ درصد در سال ۲۰۱۲ به ۳/ ۱۱ درصد افزایش داده است.

این در حالی است که سهم بازار ای‌بِی و علی‌بابا در کشورهای یادشده به ترتیب ۸/ ۱ و ۶/ ۲ درصد کاهش یافته است. رتبه‌های اول تا دهم بزرگ‌ترین خرده‌فروشان آنلاین در سطح جهان را به ترتیب وب‌سایت‌های علی‌بابا (با سهم ۶/ ۲۶ درصد، چین)، آمازون (۱۳ درصد، آمریکا)، ای‌بِی (۵/ ۴ درصد، آمریکا)، جِی‌دی (۸/ ۳ درصد، چین)، راکوتن (۵/ ۱ درصد، ژاپن)، اپل (۴/ ۱ درصد آمریکا)، سانینگ (۳/ ۱ درصد، چین)، شیائومی (۰/ ۱ درصد، چین)، دل (۹/ ۰ درصد، آمریکا) و وال‌مارت (۸/ ۰ درصد، آمریکا) در اختیار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.