راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزارت ارتباطات روسیه: قوانین زنجیره‌بلوکی در سال ۲۰۱۹ اعلام می‌شود

طبق اعلام خبرگزاری TASS، این اقدام توسط برنامه‌ای تحت عنوان اقتصاد دیجیتال فدراسیون روسیه که پیش‌نویس آن از سوی وزارت ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه تهیه شده است، صورت خواهد گرفت. ارگان مربوطه در دولت روسیه، وزارت مذکور است که مسئولیت تهیه و اجرای سیاست‌های دولت و تنظیم مقررات قانونی مربوط به فناوری اطلاعات را به عهده دارد.

بر اساس کپی این سند که در اختیار خبرگزاری TASS قرار گرفته است، وزارتخانه مذکور انتظار دارد که مقررات مربوط به فناوری زنجیره‌بلوک برای تصویب در سال ۲۰۱۹ آماده شود.

این سند به‌ویژه بر پیاده‌سازی مقررات برای معرفی موارد استفاده از فناوری زنجیره‌بلوک جهت اطمینان از حفظ غیرمتمرکز اسناد و هویت افراد تأکید می‌کند.

وزارت ارتباطات روسیه در مارس ۲۰۱۷ از سوی دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر این کشور موظف شده است تا مطالعات مربوط به فناوری زنجیره‌بلوک را به‌عنوان بخشی از برنامه گسترده‌تر اقتصاد دیجیتالی روسیه انجام دهد. مدیریت عمومی و اقتصاد دو زمینه اصلی موردنظر نخست‌وزیر روسیه برای بررسی استفاده از راه‌های مبتنی بر زنجیره‌بلوک در این دو حوزه هستند.

مدودف در دیدار با معاون نخست‌وزیر گفته بود که یکی از فناوری‌های دستیابی به موفقیت زنجیره‌بلوک است؛ این فناوری در حال حاضر توسط بانک‌های بزرگ، شرکت‌ها و حتی برخی از کشورها مورداستفاده قرار گرفته است.

در ماه فوریه سال جاری، مدیر اجرایی Sberbank، بزرگ‌ترین بانک روسیه، بر صعود کاربرد تجاری از برنامه‌های زنجیره‌بلوک در سال ۲۰۱۹ تأکید کرد.

در طرح ارائه‌شده از سوی انجمن نوآوری مالی روسیه (AFI) در مورد بهبود سیستم پرداخت ملی روسیه، استفاده از فناوری زنجیره‌بلوک به‌عنوان یک‌راه حل مناسب پیشنهاد شده است. این طرح به بانک مرکزی روسیه، وزارت دارایی، سرویس خدمات نظارت مالی فدرال و دومای روسیه (پارلمان) ارائه خواهد شد.

قبل از صحبت در مورد مقررات قانونی مربوط به فناوری زنجیره‌بلوک در سال ۲۰۱۹، معاون وزیر دارایی روسیه از احتمال به رسمیت شناخته شدن بیت‌کوین در سال آینده (۲۰۱۸) خبر داده است. البته یک مقام بانک مرکزی اعلام نموده است که این موضوع هنوز باید توسط وزارتخانه‌های ذی‌ربط روسیه موردبررسی قرار گیرد.

بااین‌حال، فضای مثبت ایجادشده برای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی باعث شده تا بزرگ‌ترین فروشنده الکترونیکی در روسیه در نظر داشته باشد در سال جاری بیت‌کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت بپذیرد.

منبع: کوین ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.