راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان انجام پرداخت‌های B2B از طریق وی‌چت و فیس‌بوک با چت‌بات Wyre

Wyre، که یک شرکت مبتنی بر بیت‌کوین است، چت‌باتی راه‌اندازی کرده است که به شرکت‌ها امکان انجام پرداخت‌های B2B از طریق وی‌چت و فیس‌بوک را می‌دهد.

13.9 درصد پرداخت‌های کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B) در ایالات متحده را پرداخت‌هایی تشکیل می‌دهد که از کشور چین و یا به کشور چین انجام شده است.

بیشترین حجم چنین تراکنش‌هایی در ایالات متحده در سال 2014 مجموعا 59 میلیارد دلار بوده است و با نرخ رشد سالانه 10 درصدی رو به رشد است.

باتوجه به حجم بالای این تراکنش‌ها، کسب‌وکارها به‌دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند چنین پرداخت‌هایی را، که گرفتاری‌هایی هم با سیستم بانکداری سنتی دارند، انجام دهند.

این نوع از پرداخت‌ها چالش بزرگی برای شرکت‌های چینی ایجاد کرده است چراکه این شرکت‌ها باید از People’s Bank of China مجوز بگیرند و برای دریافت چنین مجوزی هم باید وثیقه 50 تا 100 میلیون دلاری همراه داشته باشند.

Wyre شرکت مبتنی بر بیت‌کوین است که به این شرکت‌ها امکان انجام پرداخت‌های بین‌المللی را می‌دهد و سال گذشته توانست بیش از 350 میلیون دلار تراکنش انجام دهد.

این شرکت، چت‌باتی ساخته است که به وسیله آن دوتا از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی در چین و آمریکا، یعنی وی‌چت و فیس‌بوک، را در ایالات متحده به یکدیگر متصل می‌کند.

به گفته مایکل دانورث (Michael Dunworth) مدیرعامل Wyre، اپلیکیشن وی‌چت 1.1 میلیارد اکانت و بیش از 750 میلیون کاربر روزانه فعال دارد، به‌عبارت دیگر همه مردم چین از وی‌چت استفاده می‌کنند. اما در غرب، فیس‌بوک وایمیل بیشتر مورد استفاده افراد است.

با استفاده از این چت‌بات، تأمین‌کنندگان می‌توانند از طریق «پردازش زبان طبیعی» به مشتریانشان در خارج از چین هم فاکتور ارسال کنند.

در حال حاضر این چت‌بات 100 کاربر دارد و 500 نفر هم در صف انتظار هستند. به گفته دانورث:

«این احتمالا اولین مشترک وی‌چت و فیس‌بوک در حوزه پرداخت، به‌ویژه در حوزه زنجیره بلوک، است. ما برای هر تراکنش 0.25 کارمزد در نظر گرفتیم. همچنین برای جلوگیری از هرگونه تقلب، برای هر فاکتور یک هش رمزنگاری‌شده یا شناسه منحصربه‌فرد روی زنجیره بلوک بیت‌کوین قرار داده‌ایم»

منبع: Forbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.