راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وعده جدید بانک مرکزی؛ اتصال سوئیچ‌های پرداخت ایران و عمان در آینده نزدیک

بانک مرکزی خبر داده است که به‌زودی سوئیچ‌های پرداخت ایران و عمان به هم متصل می‌شوند. پیش‌ازاین در هفته‌های گذشته بانک مرکزی ایران وعده داد که سوئیچ‌های پرداخت ایران و روسیه نیز به هم متصل می‌شوند. البته پیش‌ازاین نام کشورهای دیگری مانند چین و ژاپن هم برده شده و گفته‌شده بود که سوئیچ‌های پرداخت ایران و این کشورها نیز به هم متصل می‌شوند. شاید نزدیک‌ترین گزینه‌ها آذربایجان و ترکیه باشند که هنوز سوئیچ‌های پرداخت ایران به آنها متصل نشده است و مردم ایران در تعامل‌های مالی با خارج از ایران هنوز چالش جدی دارند.

بانک مرکزی خبر داده است در سفر روز گذشته رییس‌کل بانک مرکزی به عمان، دو کشور به‌منظور گسترش همکاری‌های دو جانبه به توافقاتی دست یافتند که از آن جمله می‌توان به اتصال شبکه‌های پرداخت بانکی دو کشور از طریق سیستم سوئیچ‌های دو طرف اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در جریان سفر دکتر ولی اله سیف به مسقط که روز دوشنبه در رأس هیئت عالی‌رتبه بانکی و به‌منظور پیگیری توافق‌های انجام‌شده میان دو کشور در سفر اخیر رییس جمهوری انجام شد، دو طرف به تصمیم مشترکی برای تسهیل در روابط بانکی میان دو کشور دست یافتند.

در این دیدار ولی اله سیف و حمود سنگور الزجالی، ضمن تعیین مسئولین کمیته مشترک از سوی طرفین، درباره اتصال شبکه‌های پرداخت بانکی دو کشور از طریق سیستم سوییچ‌های طرفین به‌منظور دسترسی دارندگان کارت‌های بانکی ایران و عمان به خودپردازها و دستگاه‌های پذیرنده توافق کردند. همچنین در این جلسه مقرر شد به‌منظور بسط همکاری دو جانبه میان دو کشور، شعب بانک‌های صادرات ایران و ملی مستقر در عمان فعال شوند. در همین راستا و باهدف تسهیل تجارت دوجانبه میان دو کشور، مقرر شد روابط کارگزاری بانکی فی‌مابین بانک‌های تجاری و استفاده از خدمات بانک‌های عمانی در حوزه اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه بانکی توسعه یابد.
گفتنی است برگزاری دوره‌های آموزشی بانکی درزمینه بانکداری اسلامی، خزانه‌داری ارزی و حوزه‌های نظارتی از دیگر دستاوردها و توافقات حاصل‌شده در این سفر است.
براساس توافق صورت گرفته میان روسای کل دو بانک مرکزی، مقرر شد مسئولین فنی بانک‌های مرکزی و تجاری دو کشور ظرف مدت یک ماه مسائل فنی را موردبحث و بررسی قرار داده و پیشنهادهای مناسبی را برای حل‌وفصل موارد مدنظر طرفین در پایان ماه به روسای کارگروه مشترک بانکی ارائه کنند.
یادآور می‌شود جمعی از مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی در این سفر یک روزه رییس‌کل بانک مرکزی را همراهی کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.