راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اقدام مجدد اپل برای راه‌اندازی سرویس پرداخت نفر به‌ نفر

شرکت اپل درصدد است تا امسال سرویس پرداخت نفر به‌ نفر (P2P) و همین‌طور کارت‌های از پیش پرداخت‌شده خود را راه‌اندازی کند.

سرویس پرداخت P2P به دارندگان گوشی‌های آیفون امکان ارسال دیجیتالی پول به یکدیگر را می‌دهد. البته دو سال پیش، اپل در رابطه با همین سرویس، صحبت‌هایی با برخی بانک‌ها کرده بود ولی هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

اما اگر این بار اپل بتواند سرویس جدیدش را راه‌اندازی کند، این محصول وارد رقابت با محصولاتی مانند ونمو از شرکت پی‌پال می‌شود. از دیگر محصولات مشابهی که در این حوزه وجود دارد می‌توان به Square Cash و QuickPay با حجم انتقالات 28 میلیارد دلاری اشاره کرد.

دراین‌بین، ونمو با اختلاف بسیار زیادی نسبت به دیگر محصولات، با حجم انتقالات 17.6 میلیارد دلار حرف اول را می‌زند و این مقدار سال‌به‌سال هم افزایش می‌یابد.

پرداخت نفر به‌ نفر

چنین سرویس‌هایی حکم دروازه‌های ورود به نسل بعدی سرویس‌های خدمات مالی شخصی را دارند که می‌توانند بانکداری سنتی را برهم زنند.

جدای از سرویس پرداخت نفر به‌ نفر اپل، این شرکت اخیراً صحبت‌هایی با ویزا داشته تا بتواند کارت‌های از پیش پرداخت‌شده خودش را هم راه‌اندازی کند. این کارت‌ها روی شبکه ویزا اجرا می‌شوند و متصل به سرویس پرداخت P2P اپل خواهند بود.

کاربران می‌توانند این کارت‌های نقدی را به کیف پول دیجیتالی اپل‌پی خود اضافه کنند تا از آن برای انجام خریدهای بزن و پرداخت کن (tap and pay) در فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌ها استفاده کنند.

منبع: recode و NFC World

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.