راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت‌های پرداخت چه ماشین‌هایی جایزه می‌دهند؟

هیچ جایزه‌ای بهتر از یک ماشین مدل‌بالا نمی‌تواند مشتریان را تشویق به خرید کالا یا استفاده از سرویس کند. هرچند که این گفته علمی نیست ولی احتمالاً تجربه متخصصان بازاریابی طی سال‌ها نشان داده که ماشین انگیزه خوبی برای انتخاب و خرید است. به خاطر همین هم هست که اغلب مدل‌های مختلف خودرو پای ثابت جوایز قرعه‌کشی بانک‌ها و شرکت‌های مختلف است، حتی امروز در مناطق مختلف شهر از جنوب تا شمال آن سوپرمارکت‌هایی را می‌بینیم که پراید یا پژویی با روبان قرمز تزئین شده را جلوی مغازه‌شان پارک کرده‌اند، به‌عنوان جایزه.

ماشین تقریباً برای هر قشر و هر سنی جذاب است و چی بهتر از یک ماشین لوکس. در سال‌های اخیر این جذابیت شرکت‌های پرداخت را هم به تکاپو انداخته که با برگزاری جشنواره‌های مختلف، به پذیرنده‌ها و دارندگان کارت‌های بانکی ماشین جایزه دهند. هرچند وقت هم تصویر انواع ماشین‌های مدل‌بالا در بیلبوردهای این شرکت‌ها در سطح شهر خودنمایی می‌کند. مخاطب برخی از این جوایز پذیرنده‌ها و مخاطب برخی دارندگان کارت‌ها هستند، بعضی دیگر هم هر دو دسته را مخاطب قرار می‌دهند.

اغلب شرکت‌های پرداخت برای جایزه سراغ SUV یا کراس‌اور یا همان شاسی بلندهای کوچک رفته‌اند که به‌نوعی نشان‌دهنده ذائقه ایرانی‌ها هم هست؛ اما نکته دیگر در این جشنواره‌ها، ضعف اطلاع‌رسانی اغلب آن‌هاست که برای اطلاع از جوایز برخی از آن‌ها مراجعه به وب‌سایت‌های شرکت‌ها فایده ندارد. در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به جشنواره‌های شرکت‌های مطرح پرداخت و ماشین‌هایی که به برندگان می‌دهند.

 

پورشه ماکان پککو

تجارت الکترونیک پارسیان یا پککو: پورشه ماکان

پورشه ماکان جایزه‌ای است که تجارت الکترونیک پارسیان برای کاربران نرم‌افزار تاپ می‌دهد. خرید بسته اینترنتی، خرید طرح ترافیک و دعوت از دوستان با دریافت امتیاز قابلیت‌هایی است که تاپ به کاربران می‌دهد. غیر از بیلبوردهای شهری، تبلیغ جشنواره پورشه تاپ در برنامه دورهمی هم دیده می‌شد. در این برنامه مهران مدیری مخاطبانش را به دانلود این نرم‌افزار از اول مارکت و نصب و انجام تراکنش با آن برای گرفتن امتیاز بیشتر تشویق می‌کرد.

در مورد پورشه ماکان باید گفت این خودرو یک کراس‌اور چهار در است که پورشه از سال 2014 تولید آن را شروع کرده. پورشه مدل‌های مختلفی از ماکان تولید کرده ازجمله ماکان، ماکان اس، ماکان اس دیزل و غیره. برخی این محصول پورشه را با مرسدس بنز جی‌ال‌سی کلاس، بی‌ام‌دبلیو ایکس 3 و آئودی Q5 مقایسه می‌کنند؛ بنابراین از نظر متخصصان ماشین، ماکان در دسته کراس‌اورهای لوکس صنعت خودروسازی قرار می‌گیرد.

در حال حاضر در ایران مدل 2017 پورشه ماکان حدود 600 میلیون تومان آب می‌خورد؛ اما مدل 2016 آن‌که جایزه پککو هم از این مدل است کمی بیشتر از 500 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

کاربران تاپ برای شرکت در قرعه‌کشی پورشه ماکان آبی‌رنگ پککو باید حداقل 100 هزار امتیاز کسب کرده باشند. البته غیر از ماکان، پککو به کاربران تاپ به‌قیدقرعه و البته کسب امتیاز لازم ماهانه یک پژو 206 و روزانه 20 سکه طلا هم جایزه می‌دهد.

 

آئودی ایران کیشکارت اعتباری ایران کیش: آئودی Q5

جشنواره پات (پرداخت امن تو) یکی از چند جشنواره هم‌زمان شرکت کارت اعتباری ایران کیش و البته بزرگ‌ترین آن‌هاست. جشنواره پات برای پذیرندگان کارت‌خوان‌ها و درگاه‌های اینترنتی ایران کیش و همچنین دارندگان کارتی که از ابزارهای پذیرش موبایلی و اینترنتی این شرکت استفاده می‌کنند برگزار می‌شود. جایزه بزرگ این جشنواره که خودرو آئودی Q5 است به یک پذیرنده تعلق می‌گیرد. مخاطب اصلی این جشنواره درواقع پذیرنده‌ها هستند که غیرازاین خودرو لوکس می‌توانند در قرعه‌کشی 3 دستگاه ام‌جی 3 و 160 گوشی آیفون اس 6 شرکت کنند. دارندگان کارت هم در صورت استفاده از کد USSD، درگاه اینترنتی ایران کیش و نرم‌افزار پات می‌توانند امیدوار به برنده شدن یک خودرو ام‌جی 3 باشند.

آئودی Q5 از سری کراس‌اورهای لوکس است که کمپانی آلمانی آئودی تولید آن را از 2008 آغاز کرده است. دو مدل ماشینی که رقیب این خودرو به‌حساب می‌آیند پورشه ماکان و بی‌ام‌دبلیو X4 هستند. در حال حاضر مدل 2016 آن در ایران حدود 415 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

پذیرنده‌ها با هر تراکنش بالای 20 هزار تومان و یا هر یک‌میلیون تومان تراکنش یک امتیاز کسب می‌کنند. برای دارندگان کارت هم در صورت خرید شارژ و یا پرداخت قبض نیم امتیاز در نظر گرفته می‌شود. البته ثبت‌نام در باشگاه مشتریان ایران کیش هم می‌تواند به امتیاز افراد اضافه کند.

نرم‌افزار پات که یکی از راه‌های کسب امتیاز در جشنواره پات است، قابلیت‌هایی مانند کیف پول الکترونیکی، پرداخت قبض، سرویس خرید، شارژ تلفن همراه، طرح‌های حمایتی و نیکوکاری، باشگاه مشتریان و مجموعه‌های تخفیف دارد.

شرکت ایران کیش هم‌زمان با جشنواره پات، جشنواره کیش و جشنواره‌هایی در مراکز خرید خاص برگزار می‌کند.

لکسوس سپپرداخت الکترونیک سامان یا سپ: لکسوس NX300h

شرکت پرداخت الکترونیک سامان یک خودرو لکسوس NX300h را برای برنده قرعه‌کشی میان کاربران سه‌سوت در نظر گرفته است. برنده این لکسوس روز عید فطر مشخص خواهد شد. البته سپ در روز عید مبعث، پنجم اردیبهشت، نیز 24 جایزه نقدی یک‌میلیون تومانی به کاربران سه‌سوت اهدا کرد.

سه‌سوت اپلیکیشن موبایلی سپ است که از طریق آن کاربران می‌توانند خدماتی مانند خرید شارژ، پرداخت جریمه خودرو، پرداخت قبض، خرید بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل و خرید طرح ترافیک را دریافت کنند. شعار این جشنواره «تراکنش بیشتر= شانس بیشتر» است. البته در اولین خرید شارژ نیز یک شارژ رایگان به خریدار اهدا می‌شود.

لکسوس NX300h یک کراس‌اور لوکس محصول کارخانه لکسوس، بخش لوکس ساز کمپانی ژاپنی تویوتا است که تولید این مدل لکسوس از 2014 شروع‌شده. به دلیل مجهز بودن به پیشرانه هیبریدی (برقی – بنزینی) این خودرو جزو خودروهای سبز به‌حساب می‌آید. قیمت لکسوس NX300h در حال حاضر در ایران حدود 350 میلیون تومان است.

 

بی‌ام‌دبلیو آپآسان پرداخت پرشین یا آپ: بی‌ام‌دبلیو Z4

شرکت آسان پرداخت که در برگزاری انواع جشنواره‌ها برای پذیرنده‌ها و دارندگان کارت ید طولایی دارد، در حال حاضر جشنواره عیدانه پذیرندگان کارت‌خوان را برگزار می‌کند. جایزه بزرگ این جشنواره بی‌ام‌دبلیو Z4 است. البته یک خودروی رنو فلوئنس و 31 دستگاه خودروی پژو 206 هم برای پذیرندگان 31 استان کشور در نظر گرفته‌شده است. علاوه بر این، آسان پرداخت با قرعه‌کشی، ماهانه 50 عدد سکه تمام بهار آزادی برای تمامی پذیرندگان، 50 عدد سکه تمام بهار آزادی ویژه پذیرندگانی که با حساب بانک کشاورزی فعالیت دارند و جوایز نقدی 10، 20 و 30 میلیون تومانی برای پذیرندگان در سه سطح طلایی، پلاتین و الماس اهدا می‌کند. جشنواره عیدانه آسان پرداخت از اول اسفند 95 شروع‌شده و تا پایان اردیبهشت امسال ادامه دارد.

به نظر می‌رسد بی‌ام‌دبلیو از خودروهای محبوب مدیران آسان پرداخت است که در سال‌های گذشته هم مدل X1 آن به چند تن از پذیرندگان و کاربران این شرکت داده‌شده است. مدل Z4 بی‌ام‌دبلیو 2015 در ایران 330 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. کمپانی آلمانی بی‌ام‌دبلیو از سال 2002 تولید این خودرو را آغاز کرد و آخرین نمونه Z4 آن‌هم با رنگ پرتقالی سال 2016 از خط تولید کمپانی خارج شد.

البته در جشنواره عیدانه آسان پرداخت یک خودروی رنو فلوئنس هم در میان جوایز دیده می‌شود. خودرویی با قیمت حدود 130 میلیون تومان که جزو خودروهای باکیفیت در بازار ایران در این رنج قیمت محسوب می‌شود. رنو فلوئنس همان‌طور که از نامش پیداست محصول کمپانی فرانسوی رنو است که طراحی آن در سال 2010 انجام‌شده است.

نیسان جوک به‌پرداخت ملتبه‌پرداخت ملت: نیسان جوک

«جشنواره سکه کورش» عنوان جشنواره این روزهای به‌پرداخت ملت در مجتمع تجاری کورش در بزرگراه ستاری است. این جشنواره از 25 بهمن 95 شروع‌شده و تا 22 اردیبهشت ادامه دارد. نحوه شرکت در جشنواره هم خیلی ساده است. دارندگان کارت با هر خرید از کارت‌خوان‌های این شرکت در مجتمع کوروش و ارسال کد دستوری شامل شماره کد مرجع تراکنش وارد قرعه‌کشی جوایز جشنواره می‌شوند. هر 30 هزار تومان یک امتیاز به‌حساب می‌آید. بسته به امتیاز، افراد در طرح‌های تشویقی به شرح جدول زیر شرکت داده می‌شوند.

خودرو نیسان جوک که جایزه آس به‌پرداخت محسوب می‌شود، با آن طراحی عجیب‌وغریبش یک کراس‌اور اسپورت است که کمپانی ژاپنی نیسان از سال 2010 تولید آن را شروع کرده است. طراحی این خودرو خصوصاً رنگ‌های زرد و قرمزش بیشتر موردپسند جوانان است. بااین‌حال شرکت نیسمو که خودروهای تولیدی نیسان را اسپرت می‌کند چند مدل از جوک را از ظاهر تا موتور آن حسابی تغییر داده که مدل‌های جوک نیسمو و جوک نیسمو RS هم برای کسانی که جوک معمولی راضی‌شان نمی‌کند ارائه دهد. جوک معمولی صفر در ایران حدود 130 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

البته در این جشنواره 2 دستگاه خودرو 206 هم به پذیرنده‌ها اختصاص داده‌شده است. پژو 206 به دلیل محبوبیت در میان ایرانی‌ها و تعدد آن در خیابان‌ها نیازی به معرفی ندارد. این خودرو از 19 سال پیش توسط خودروساز فرانسوی یعنی پژو وارد بازار شده است. تولید آن تا سال 2012 در این کشور ادامه داشت ولی در ایران‌همچنان این خودرو تولید می‌شود. تیپ 2 پژو 206 در بازار ایران حدود 33.5 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

مقایسه جشنواره شرکت‌های پرداخت

 

مقایسه خودروهای مختلف جشنواره‌های شرکت‌های پرداخت

سایر شرکت‌ها

مبنا کارت آریا: در حال حاضر جشنواره‌ای ندارد اما از 15 اسفند پارسال جشنواره خرید شرکت مبنا کارت آریا با شعار «گام‌هاتو بشمار از مبنا جایزه بگیر» شروع شد که درنهایت روز 20 فروردین امسال قرعه‌کشی آن انجام شد. البته امسال مبنا کارت قرار است طرح «گام» را برای پذیرنده‌ها و دارندگان کارت برگزار کند که هنوز جزئیات و جوایز آن مشخص نشده است.

پرداخت الکترونیک پاسارگاد: در حال حاضر جشنواره‌ای ندارد ولی قبلاً در جشنواره سال 93 تعداد 5 خودرو میتسوبیشی ASX به دارندگان و 5 دستگاه از این مدل خودرو به پذیرندگان کارت‌خوان‌های خود اهدا کرد.

پرداخت نوین آرین: در حال حاضر جشنواره‌ای ندارد ولی سال گذشته در طرح برترین‌های خود و به مناسبت ماه رمضان به 447 نفر از پذیرنده‌های خود جوایز متنوعی از سفر خارجی گرفته تا لپ‌تاپ و هدیه نقدی اهدا کرد.

پرداخت الکترونیک سداد: سداد در حال حاضر جشنواره‌ای ندارد اما تابستان سال گذشته در جشنواره «کارت‌خوان جادویی» این شرکت به 12 پذیرنده سداد خودرو رنو فلوئنس و 3 خودرو رنو کولیوس اهدا شد. 3 دارنده کارت هم در این جشنواره صاحب خودرو رنو فلوئنس شدند. 717 سکه تمام بهار آزادی برای پذیرنده‌ها و 717 سکه ربع بهار آزادی به دارندگان کارت در جشنواره کارت‌خوان جادویی داده شد.

فن‌آوا کارت: در حال حاضر با مشارکت برنامه گزارش ورزشی شبکه سه صداوسیما، از طریق سامانه 767 در هر یک از بازی‌های فوتبال جام باشگاه‌های برتر اروپا به 767 نفر که از این سامانه شارژ خریداری کنند یک ربع‌سکه جایزه می‌دهد. البته گفته‌شده که زیر شماره 3 این سامانه برای شرکت در نظرسنجی مسابقات فوتبال در نظر گرفته‌شده که به برندگان آن‌هم جوایزی تعلق می‌گیرد اما در مورد جزئیات این جوایز خبری منتشرنشده است.

الکترونیک کارت دماوند: جشنواره‌ای ندارد و پیش‌ازاین هم نداشته است.

سایان کارت: جشنواره‌ای ندارد و پیش‌ازاین هم نداشته است.

1 دیدگاه
  1. حمید می‌گوید

    آدرس روستای مسعودی ۲ دارخوین حمید ظهیری نیا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.