پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
با هوشمند شدن بیمهها هزینه بیمه برای رانندههای پرخطر افزایش مییابد
رییس پلیس راهور ناجا از صدور بیش از یک و نیم میلیون گواهینامه جدید در سال جاری خبر داد و گفت: در همین مدت بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه موتوری نیز شمارهگذاری شده است که پیشبینی میشود شمار وسایط نقلیه شمارهگذاری شده در کشور در سالجاری تا پایان سال به ۵/۲ میلیون دستگاه برسد.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر اینکه یک دستگاه و یک نهاد هرگز نمیتوانند ترافیک را به سامان برسانند اظهار کرد: در همین راستا با دستگاههای موثر رایزنی و تعامل خود را آغاز کرده که یکی از این دستگاههای موثر شرکتهای بیمه هستند چرا که اقدام بموقع آنان نقش موثری در انضباط بخشی به ترافیک، ایمنی و احساس امنیت در شهروندان خواهد بود.
وی با بیان اینکه از اول اسفندماه اجرای طرح پرداخت جریمه به تصادفات خسارتی سازشی به صورت آزمایشی در سطح شهر تهران به اجرا درخواهد آمد اظهار کرد: تسهیل و سرعت در پرداخت خسارت از مهمترین مصوبات این تفاهمنامه بود که مورد موافقت رییس و مسئولان بیمه مرکزی قرار گرفته است.
به گفته سردار مومنی یکی دیگر از موضوعات این تفاهمنامه پرداخت خسارت به صورت سیار است که مسئولان بیمه داوطلب شدهاند که با حضور در سر صحنه در طول شبانهروز اقدام به پرداخت خسارت کنند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به وجود طرح پرداخت جریمه بدون کروکی پلیس در گذشته تصریح کرد: یکی از گلایههای ما و افکار عمومی از بیمه در گذشته همین بود که چرا نباید تسهیلات پرداخت خسارت به شهروندان به همان سرعت دریافت حق بیمه باشد و حتی در بعضی از شهرها نیز یک شعبه پرداخت خسارت نیز وجود نداشته باشد.
به گفته سردار مومنی در گذشته، بیمه بندی را در این قانون گذاشته بود که طرفین هر دو باید با یکدیگر به مراکز بیمه میرفتند که این یعنی عدم اجرای قانون چرا که فردی که خودرویش دچار خسارت شده ترجیح میداد به جای معطل شدن چند روزه در دفاتر بیمه چند دقیقه معطل شود تا افسر بیاید و کروکی بکشد.
وی با بیان اینکه یکی از گلایهها ما همواره تاخیر در پرداخت خسارت بوده است به ایسنا گفت: یکی دیگر از مواردی که در این تفاهمنامه رفع شد این بود که در گذشته اگر میان بیمه فردی فاصله میافتاد باید کروکی را به دفاتر بیمه می برد که امروز دیگر این گونه نیست.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به علت کاهش تصادفات رانندگی تنها در سال جاری صرفهجویی شده است به ایسنا گفت: مطمئنا یکی از نهادهایی که از این سود منتفع می شود، بیمه است چرا که هم میزان خسارتی که باید در ازای تصادفات پرداخت کند کم شده و هم پیش از یک میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل کشور افزوده شده که از این بابت نیز آنان هزینهای را بابت حق بیمه دریافت میکنند.
بدون استفاده از زیر ساختهای الکترونیک نمیتوان ترافیک را ساماندهی کرد
رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بدون استفاده از زیر ساختهای الکترونیک و تجهیزات مدرن ترافیکی نمیتوان ترافیک را به سامان رساند خاطرنشان کرد: بخشی از این موضوع به پلیس باز میگردد و بخش دیگری نیز بر عهده نهادهای دیگر است که ما در حوزه مربوط به خودمان بسترهای لازم را برای این کار فراهم کردیم که یک نمونهاش افتتاح مرکز هوشمند کنترل ترافیک بود.