راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با هوشمند شدن بیمه‌ها هزینه بیمه برای راننده‌های پرخطر افزایش می‌یابد

 رييس پليس راهور ناجا از صدور بيش از يك و نيم ميليون گواهينامه جديد در سال جاري خبر داد و گفت: در همين مدت بيش از دو ميليون و 200 هزار وسيله نقليه موتوري نيز شماره‌گذاري شده است كه پيش‌بيني مي‌شود شمار وسايط نقليه شماره‌گذاري شده در كشور در سالجاري تا پايان سال به 5/2 ميليون دستگاه برسد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي با تاكيد بر اينكه يك دستگاه و يك نهاد هرگز نمي‌توانند ترافيك را به سامان برسانند اظهار كرد: در همين راستا با دستگاه‌هاي موثر رايزني و تعامل خود را آغاز كرده كه يكي از اين دستگاه‌هاي موثر شركت‌هاي بيمه هستند چرا كه اقدام بموقع آنان نقش موثري در انضباط بخشي به ترافيك، ايمني و احساس امنيت در شهروندان خواهد بود.

وي با بيان اينكه از اول اسفندماه اجراي طرح پرداخت جريمه به تصادفات خسارتي سازشي به صورت آزمايشي در سطح شهر تهران به اجرا درخواهد آمد اظهار كرد: تسهيل و سرعت در پرداخت خسارت از مهمترين مصوبات اين تفاهم‌نامه بود كه مورد موافقت رييس و مسئولان بيمه مركزي قرار گرفته است.

به گفته سردار مومني يكي ديگر از موضوعات اين تفاهم‌نامه پرداخت خسارت به صورت سيار است كه مسئولان بيمه داوطلب شده‌اند كه با حضور در سر صحنه در طول شبانه‌روز اقدام به پرداخت خسارت كنند.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با اشاره به وجود طرح پرداخت جريمه بدون كروكي پليس در گذشته تصريح كرد: يكي از گلايه‌هاي ما و افكار عمومي از بيمه در گذشته همين بود كه چرا نبايد تسهيلات پرداخت خسارت به شهروندان به همان سرعت دريافت حق بيمه باشد و حتي در بعضي از شهرها نيز يك شعبه پرداخت خسارت نيز وجود نداشته باشد.

به گفته سردار مومني در گذشته، بيمه بندي را در اين قانون گذاشته بود كه طرفين هر دو بايد با يكديگر به مراكز بيمه مي‌رفتند كه اين يعني عدم اجراي قانون چرا كه فردي كه خودرويش دچار خسارت شده ترجيح مي‌داد به جاي معطل شدن چند روزه در دفاتر بيمه چند دقيقه معطل شود تا افسر بيايد و كروكي بكشد.

وي با بيان اينكه يكي از گلايه‌ها ما همواره تاخير در پرداخت خسارت بوده است به ايسنا گفت: يكي ديگر از مواردي كه در اين تفاهم‌نامه رفع شد اين بود كه در گذشته اگر ميان بيمه فردي فاصله مي‌افتاد بايد كروكي را به دفاتر بيمه مي برد كه امروز ديگر اين گونه نيست.

وي با بيان اينكه بيش از 10 هزار ميليارد تومان به علت كاهش تصادفات رانندگي تنها در سال جاري صرفه‌جويي شده است به ايسنا گفت: مطمئنا يكي از نهادهايي كه از اين سود منتفع مي شود، بيمه است چرا كه هم ميزان خسارتي كه بايد در ازاي تصادفات پرداخت كند كم شده و هم پيش از يك ميليون خودرو به چرخه حمل و نقل كشور افزوده شده كه از اين بابت نيز آنان هزينه‌اي را بابت حق بيمه دريافت مي‌كنند.

بدون استفاده از زير ساخت‌هاي الكترونيك نمي‌توان ترافيك را ساماندهي كرد

رييس پليس راهور ناجا با تاكيد بر اينكه بدون استفاده از زير ساخت‌هاي الكترونيك و تجهيزات مدرن ترافيكي نمي‌توان ترافيك را به سامان رساند خاطرنشان كرد: بخشي از اين موضوع به پليس باز مي‌گردد و بخش ديگري نيز بر عهده نهادهاي ديگر است كه ما در حوزه مربوط به خودمان بسترهاي لازم را براي اين كار فراهم كرديم كه يك نمونه‌اش افتتاح مركز هوشمند كنترل ترافيك بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.