راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قابلیت انجام پرداخت‌های گروهی به پیام‌رسان فیس‌بوک اضافه شد

اوایل سال 2015 بود که فیس‌بوک قابلیت پرداخت‌های فردبه‌فرد را از طریق پیام‌رسانش ارائه کرد؛ اما به‌تازگی این شرکت اعلام کرده است که از پرداخت‌های گروهی نیز در پیام‌رسانش پشتیبانی می‌کند.

با اضافه شدن این ویژگی کاربران می‌توانند به هرکسی که می‌خواهند، چه در گروه‌ها و چه در لیست مخاطبانشان، تنها با یک کلیک ساده بر روی آیکون پرداخت پیام‌رسان، پول بفرستند.

این قابلیت جدید فیس‌بوک در زمان‌هایی که افراد می‌خواهند برای مثال پولی را برای خرید کادو جمع کنند و یا هزینه شامشان را حساب کنند، بسیار کاربردی است.

پیام‌رسان فیس‌بوک

علاوه بر ارسال پول به اعضای گروه، افراد می‌توانند از همین طریق از دیگر اعضا نیز درخواست پول کنند. به گفته فیس‌بوک، استفاده از این سرویس کاملاً رایگان است و نیازی هم به هیچ کلمه عبوری ندارد.

علی‌رغم قابلیت زیادی که شبکه‌های اجتماعی برای جمع و ذخیره داده‌های پرداختی کاربران دارد، اما این موضوع در این سال‌ها زیاد موردتوجه فیس‌بوک نبوده است.

حتی این شرکت هدف از راه‌اندازی پرداخت پیام‌رسان را ایجاد یک کسب‌وکار پرداختی نمی‌داند بلکه بیشتر می‌خواسته تا خود پیام‌رسان مفیدتر و کاربردی‌تر باشد.

همان‌طور که امروزه قابلیت پرداخت به یکی از ویژگی‌های مهم اپلیکیشن‌های پیام‌رسان تبدیل شده است، دیگر رقبای فیس‌بوک هم دست‌به‌کار شده‌اند. اسنپ‌چت و وی‌چت که قبلاً هم پرداخت‌های درون برنامه‌ای را پشتیبانی می‌کردند و اپلیکیشن Kik هم اخیراً از اضافه کردن قابلیت پرداخت به اپلیکیشنش خبر داد.

قابلیت پرداخت گروهی پیام‌رسان فیس‌بوک در ایالات‌متحده و در حال حاضر بر روی اندروید و دسکتاپ کارایی درد.

منبع: TechCrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.