راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ورود کیف پول‌های الکترونیکی آمازون به کشور هند

آمازون پس از دریافت مجوز ابزارهای پرداخت از پیش پرداخت‌شده (PPI) از بانک فدرال هند، حالا دیگر می‌تواند خدمات پرداخت‌های دیجیتال خود را در این کشور عملیاتی کند.

این بدین معنا است که آمازون وارد عرصه رقابتی و رو به رشد کیف پول موبایلی در کشور هند شده است، عرصه‌ای که در حال حاضر با 200 میلیون کاربر در اختیار شرکت Paytm است و جالب است بدانید که این شرکت تحت حمایت علی‌بابا، بزرگ‌ترین رقیب آمازون در آسیای جنوب شرق است.

علاوه بر Paytm، شرکت Flipkart که آن‌هم بزرگ‌ترین رقیب آمازون، البته در هندوستان، به‌حساب می‌آید، سپتامبر سال 2016، کیف پول الکترونیکی خود به نام PhonePe را روانه بازار کرد که 5 درصد تراکنش‌های این شرکت را پوشش می‌دهد.

نفر سومی هم به نام سامسونگ پی وجود دارد که البته افراد می‌توانند تنها از طریق برخی دستگاه‌های سامسونگ گلکسی به خدماتش دسترسی داشته باشند.

مجوز PPI صادرشده برای آمازون به کاربران کیف پول‌های الکترونیکی این شرکت امکان استفاده از آن هم برای تراکنش‌های آفلاین و هم تراکنش‌های آنلاین را می‌دهد.

آمازون خدماتش در کشور هند را در سال 2014 و با راه‌اندازی محصول «با آمازون پرداخت کنید» شروع کرد و دریافت این مجوز در سال 2017، گام مثبت و روبه جلویی برای خدمات این شرکت در هندوستان محسوب می‌شود.

سریرام جاگاناتان (Sriram Jagannathan) معاون پرداخت در Amazon India دراین‌باره گفت: «بسیار خرسندیم که توانستیم مجوز PPI را به دست آوریم. تمام هدف و تمرکز ما ارائه تجربه‌ای رضایت‌بخش و قابل‌اعتماد در پرداخت‌های غیر نقدی به مشتریان است.»

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.