راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جایگاه بیت‌کوین در اقتصاد ژاپن مهم‌تر می‌شود

ژاپن از سال گذشته تاکنون توجه زیادی به پول رایج دیجیتالی و راه‌حل‌های بیت‌کوینی کرده است و اخیراً نیز دومین منطقه تجارت بیت‌کوین در جهان شده است و اکنون یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های مجتمعی فناوری اطلاعات ژاپن، ورود به صنعت و اقتصاد بیت‌کوین با کیف پول جدید و خدمات تبادلی جدید است.

غول اینترنت ژاپن به دنبال بیت‌کوین

غول اینترنت ژاپن به دنبال بیت‌کویناز دوران تلخ Mt Gox در ژاپن خیلی می‌گذارد و نگاه دنیا نسبت به بیت‌کوین بسیار تغییر کرده است. در اردیبهشت‌ماه سال گذشته دولت ژاپن در تعریف ارزهای دیجیتالی از آن به‌عنوان پول دفاع کرد و از آن زمان اکسچنج‌های بسیاری ازجمله Bitflyer Zaif و Coincheck فعالیت و حجم تبادل ارزهای دیجیتالی بخصوص بیت‌کوین را افزایش داده‌اند.

علاوه بر این استفاده از تکنولوژی زنجیره بلوک به‌صورت مداوم در حال گسترش است و تبلیغات بسیاری برای آن می‌شود. هفته گذشته شرکت ارائه خدمات اینترنتی GMO group اعلام کرد به‌زودی یک وب‌سایت سرویس تبادل بیت‌کوین به همراه آنلاین والت راه‌اندازی خواهد کرد. شرکت بسیار شناخته شده است و نقش مهمی را در صنعت IT ژاپن ایفا می‌کند و سابقه‌ای درخشان درزمینهٔ امنیت شبکه دارد. شرکت می‌گوید که محیط امنی را برای مبادلات ارز رایج دیجیتالی فراهم می‌کند.

این شرکت توضیح داد که: «با استفاده از چگونگی ایجاد زیرساخت‌های اینترنتی و تجارت‌های مالی که در قسمت‌های فوق توضیح داده شد ما کیف پول GMO با مسئولیت محدود را در مورخ 11 اکتبر 2016 تأسیس کردیم و خود را برای مبادلات ارزی مجازی آماده می‌کنیم.»

.

حجم تجارت بیت‌کوین ژاپن افزایش می‌یابد

قبل از آغاز به کار شرکت مبادله GMO ژاپن اخیراً جایگاه شماره دو را برای بیشترین حجم معاملات بیت‌کوین در میان کشورها را به خود اختصاص داده است. ژاپن در حال رقابت پایاپای با چین در طول تابستان گذشته بود و معاملات Bitflyer ژاپن افزایش چشم‌گیر رشد حجم معاملات را نشان می‌دهد. علاوه بر این در گزارش اخیر Bitcoin.com آمده است که در معاملات منطقه‌ای Coincheck شاهد رشد چشم‌گیری در سال جدید خواهد بود.

در کنار این تبادل کننده سنگاپوری Quoine بالاترین حجم معاملات BTC/JPY را به خود اختصاص دادهاست. این معاملات هم‌چنین مجوز تجارت با USD و AUD و هم‌چنین سایر ارزهای خارجی و نیز خدمات وام حاشیه‌های را فراهم می‌کند. در ماه ژوئن گذشته 16 میلیون دلار در سری B سرمایه‌گذاری از JAFCO آسیا افزایش یافت. شرکت در سال 2014 تأسیس‌شده است و قصد دارد که شمار معاملات پیشنهادی شهروندان ژاپنی را در معاملات BTC/JPY افزایش دهد.

Coja-Way2pay-95-11-16

بیت‌کوین در ژاپن محبوبیت می‌یابد

پدیده ارز رایج مجازی اکنون محبوبیت بیشتری دارد تا آنجایی که نمی‌توان از نفوذ آن در ژاپن چشم‌پوشی کرد. این کشور آگهی‌های تجاری جالبی در مورد بیت‌کوین دارد از Bitflyer گرفته تا ارزهای رایج دیجیتالی که موضوع درون‌مایه برنامه girls game show هستند. شرکت‌های موروثی موجود در منطقه با استفاده از این فناوری‌ها در جدول خود را به جایگاه‌های اول رسانده‌اند.

شرکت‌هایی چون Techbureau به مردم ژاپن درباره راه‌حل‌های ارز دیجیتال می‌گویند. این در حالی است که ژاپن بالاترین نرخ رشد خود را در معاملات منطقه‌ای بیت‌کوین را در زمستان گذشته به نام خود ثبت کرد و در طول سال نیز افزایش حجم مستمری را نشان داد. ژاپن کشوری است که باید در محیط بیت‌کوین حواستان به آن باشد.

منبع: کوین ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.