راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خدمات انفورماتیک و همراه اول قرارداد راه‌اندازی امضای امن همراه بستند

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران عامل شرکت‌های خدمات انفورماتیک و همراه اول قرارداد راه‌اندازی امضای امن همراه را منعقد کردند؛ این قرارداد در راستای اجرای تفاهم‌نامه اخیر دو شرکت در حوزه امضای همراه منعقد شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، گفته می‌شود در ایران بیش از 78 میلیون سیم‌کارت فعال و نزدیک به 60 میلیون تلفن همراه هوشمند وجود دارد و کسب‌وکارهای موبایلی درحال‌توسعه است.

برای توسعه کسب‌وکار موبایلی، موضوع احراز هویت و اعتماد کاربران در اولویت قرار می‌گیرد. امضای همراه، خلأ اعتمادپذیری و احراز هویت کاربران را برطرف می‌کند و تراکنشی که در شبکه موبایلی برای کاربردهای بانکی و پرداخت استفاده می‌شود به کمک امضای همراه به‌صورت احراز هویت شده، انکارناپذیر و امن انجام می‌شود.

شرکت خدمات انفورماتیک برای سادگی عملکرد بانک‌ها و کاربران، تمامی الزامات تکنولوژی امضای همراه را در داخل شرکت پیاده‌سازی کرده و اگر بانکی بخواهد امضای همراه را به مشتریان خود ارائه دهد، کافی است شبکه خود را به سرویس امضای همراه شرکت خدمات انفورماتیک متصل کند و به‌صورت Signature as a Service، خدمات موردنیاز خود را دریافت دارد. این موجب می‌شود که بانک‌ها با ساده‌ترین روش از مزایا و خدمات سرویس امضای همراه با یک اتصال بهره‌مند شوند.

برای کاربران عادی هم دسترسی به امضای همراه ساده است. بدین‌صورت که با حضور در دفاتر منتخب خدمات مشتریان اپراتوری که از آن سیم‌کارت دارند، درخواست سیم‌کارت دارای امضای دیجیتال را داده و آن سیم‌کارت را دریافت کنند.

این سرویس به‌صورت پایلوت راه‌اندازی شده و با همکاری بین شرکت و همراه اول، به‌زودی استفاده تجاری از آن آغاز خواهد شد.

1 دیدگاه
  1. amir می‌گوید

    با سلام بالاخره امضای دیجیتال چه شد ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.