راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام موارد استفاده از بیت‌کوین آن را به یک جریان اصلی تبدیل می‌کند؟

تعداد روزافزونی از کسب‌وکارها و افراد از بیت‌کوین استفاده می‌کنند و روند استفاده از آن نیز به‌سرعت رو به رشد است. موارد استفاده‌ای که بیت‌کوین دارد موجب شده تا کم‌کم به یک جریان اصلی تبدیل شود.

از فقیرترین افراد در کشورهای درحال‌توسعه تا بانک‌های بزرگ، این ارز دیجیتالی در تمامی لایه‌های زندگی بشری استفاده می‌شود.

در ادامه مروری داریم به برخی از بزرگ‌ترین موارد استفاده بیت‌کوین که می‌تواند به آن در جهت نزدیک شدن به جریان اصلی کمک کند.

.

مخفی نمودن ثروت و فرار مالیاتی

مخفی نمودن ثروت و فرار مالیاتی نود درصد تجارت و استفاده بیت‌کوین مربوط به چینی‌ها است. زمانی که ارزش یوان پایین آمد و دولت اعلام کرد که می‌خواهد سرمایه‌ها را کنترل نماید، قیمت بیت‌کوین افزایش یافت. ارز دیجیتال رفته‌رفته محبوب‌تر می‌شود، به‌عنوان راهی برای چینی‌ها که بتوانند سرمایه خود را از چین خارج نمایند.

فرار مالیاتی فراساحلی (offshore) برابر با 32 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. مخفی کردن ثروت از دولت یکی از بزرگ‌ترین موارد استفاده بیت‌کوین تا به امروز بوده است. این امر باعث افزایش اشتیاق مردم برای یادگیری درباره نحوه ذخیره ثروت گردید، به‌ویژه زمانی که حساب‌های بانکی سوئیس از حالت بی‌نام خارج گردیدند و مقالات نشست پاناما اظهار داشتند که بانکداری فراساحلی دیگر امن نیست.

هم‌اکنون یک صنعت یک میلیارد دلاری در رابطه با باج افزارها در حال آسیب زدن به شهرت بیت‌کوین است

.

بیمه در برابر اقتصاد روبه‌زوال

بیمه در برابر اقتصاد روبه‌زوال تورم بیش‌ازحد، خارج کردن پول از گردش مالی، سود وام‌ها، کمک مالی و سایر سیاست‌های مالی در سطح جهان با سرعت بالایی در حال وقوع است. هرزمانی که آن رخ می‌دهد، صدها و هزاران فرد هوشمند در جامعه با دیدن پایین آمدن ارزش پولشان به استفاده از بیت‌کوین رو می‌آوردند.

باوجوداینکه هر واقعه تنها تعداد کمی را به‌سوی بیت‌کوین کشانده است، بعد از هر اتفاق در رابطه با ارز محلی، بیت‌کوین به‌عنوان یک پرچین برای مشکلات ارز محلی بعد از هر اتفاق به‌حساب می‌آید.

.

ارسال حواله‌ها از طریق کانال‌های اصلی

تعداد زیادی از شرکت‌های نوبنیان راه‌حل‌های ارسال حواله خود با استفاده از بیت‌کوین را ارائه می‌دهند، سرعت و هزینه مناسب ارسال حواله‌ها در مقایسه با روش‌های سنتی از مزایای این روش است.

در برخی مکان‌ها، راه‌حل‌ها آن‌قدر خوب بوده‌اند که 20 درصد کریدور ارسال حواله‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در کره جنوبی، یک بانک اصلی قبلاً از یکی از خدمات مربوط به بیت‌کوین برای ارسال حواله‌ها فرامرزی استفاده می‌نموده است.

.

تورنت‌ها و وی پیان‌ها

تورنت‌ها و وی پیان‌ها استفاده از بیت تورنت‌ها رایگان است، درست است؟ فراهم‌کنندگان خدمات اینترنت (ISPs) باید با دولت محلی کار کنند و از MPAA جهت دانلود فیلم‌ها استفاده نمایند که سه‌چهارم فعالیت‌های وب را تشکیل می‌دهند.

برای دور زدن این مانع، کاربران خدمات VPN را برای مخفی ماندن از ISP محلی خریداری می‌نمایند و به تماشای فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی به‌صورت رایگان با کمترین نگرانی ادامه می‌دهند.

به‌منظور مخفی نمودن خرید خدمات VPN، دانلود کننده‌ها به استفاده از بیت‌کوین رو آورده‌اند. بیشتر خدمات VPN هم‌اکنون ارز دیجیتال را به‌عنوان نوعی پرداخت پذیرفته‌اند و آن را ازنظر خصوصی بودن تشویق می‌نمایند.

سایت داروهای تجاری باعث تغییر قیمت ناگهانی بیت‌کوین گردید، با این اتفاق بیت‌کوین به‌عنوان راهی برای یافتن داروهای غیرقانونی به‌صورت برخط شناخته گردید

.

باج افزار

باج افزار متأسفانه ویژگی‌های بیت‌کوین آن را برای صنعت باج افزار بسیار مناسب نموده است. تخمین زده می‌شود که 93 درصد ایمیل‌های هک کننده دارای یک لینک می‌باشند که با آن‌ها باج افزار دانلود می‌شود و رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان بستر این حمله به شمار می‌روند.

هم‌اکنون یک صنعت یک میلیارد دلاری در رابطه با باج افزارها در حال آسیب زدن به شهرت بیت‌کوین است، درحالی‌که هم‌زمان تجارت‌های مختلف و آن‌هایی که دارای داده‌های حساس هستند برای جلوگیری از هک شدن در این بخش سرمایه‌گذاری می‌نمایند.

Citrix و Censuswide در گزارش اخیر خود نشان دادند که 33 درصد تجارت‌های بزرگ در انگلستان قبلاً بیت‌کوین‌های خود را وارد بورس نموده‌اند و خود را برای باج‌خواهی‌های احتمالی آتی آماده کرده‌اند.

.

قماربازی و صنایع سرگرمی مربوط به بزرگ‌سالان

آنچه بر همگان معلوم است، صنایع مربوط به بزرگ‌سالان در اینترنت محبوب می‌باشند. قانون‌های مبتنی بر ممنوع بودن هردوی صنایع مربوط به بزرگ‌سالان و قماربازی‌های آنلاین در کشورهای مختلف وجود دارد که عرصه را بر سرویس‌های پرداخت تنگ نموده است. بیت‌کوین قبلاً شروع به فعالیت در بین تعداد زیادی از سایت‌های معروف مرتبط با هر دو صنعت نموده است.

.

عملکرد بومی

عملکرد بومی پرداخت‌های ریز، پرداخت‌های ماشینی، پرداخت‌های چند امضائی، ماشین‌های واسط، شرط‌بندی‌های عادلانه و بسیاری دیگر از انواع عملکردها مانند کاربردهای مختلف ارزهای رمزنگاری‌شده و مورداستفاده در کسب‌وکارهای جدید و شرکت‌های نوبنیان که بیت‌کوین برای اولین بار این امکان را فراهم می‌کند.

ایده‌های بی‌شماری مانند جذاب سازی اینترنت، پرداخت‌های وابسته در مقیاس کوچک، درگاه‌های پرداخت ویدیویی، انعام‌های اینترنتی و کسب درآمد از بیت تورنت‌های دانلودی قبل از ظهور بیت‌کوین ممکن نبودند.

تعداد زیادی از مردم خواستار منافع سیستم اعتماد کلی در زندگی روزانه خود هستند و در آینده نزدیک یا دور صاحبان بیت‌کوین‌ها خواهند بود

هم‌اکنون، شرکت‌های نوبنیان روزانه با مدل‌های تجاری جدید مبتنی بر آن‌ها به وجود می‌آیند. در زمان کنونی، این شرکت‌ها نیستند که تعیین‌کننده هستند، بلکه کاربران قابلیت‌های جدید هر یک را که تنها باوجود بیت‌کوین ممکن گردید، بررسی می‌کنند.

.

شبکه تاریک The Dark Web

شبکه تاریک The Dark Web قدیمی‌ترین استفاده برای بیت‌کوین هنوز ناپدید نشده است. در ژوئن 2011، بیت‌کوین اولین صنعت موفق خود را با فروش کالاهای قانونی مورددار در بازار سیاه مانند جاده ابریشم (Silk Road) یافت. سایت داروهای تجاری باعث تغییر قیمت ناگهانی بیت‌کوین گردید، با این اتفاق بیت‌کوین به‌عنوان راهی برای یافتن داروهای غیرقانونی به‌صورت برخط شناخته گردید.

بعدازاینکه جاده ابریشم دیگر مورداستفاده قرار نگرفت، موارد جدیدی شکل گرفتند تا جای او را بگیرند. این مسئله نشان می‌دهد که بیت‌کوین به‌ویژه با ویژگی شخصی‌سازی‌شده اضافی مانند CoinJoin و TumbleBit به‌عنوان بهترین راه برای خرید بی‌نام همه‌چیز به‌صورت برخط باقی ماند.

.

ساخت جهانی بهتر

بیت‌کوین یک پاسخ محتمل به بسیاری از مسائل جهانی است. ساتوشی ناکاموتو خودش سعی بر حل مسائل اساسی با استفاده از سیستم‌های مالی موجود به هنگام ایجاد آن‌ها دارد. چندین دلیل ایدئولوژیکی برای نگهداری بیت‌کوین مانند انتظار برای حل سیستم مالی موجود و یا عدم‌حمایت از جنگ‌های غیراخلاقی با پرداخت مالیات توسط مردم وجود دارد.

تعداد زیادی از مردم خواستار منافع سیستم اعتماد کلی در زندگی روزانه خود هستند و در آینده نزدیک یا دور صاحبان بیت‌کوین‌ها خواهند بود. میزانی که هر شخصی نگه می‌دارد ممکن است زیاد نباشد، اما تعداد افرادی که می‌خواهند دنیا را به دنیایی بهتر تبدیل نمایند، نامحدود هستند.

منبع: کوین ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.