راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی فرانسه آزمایش زنجیره بلوک بین‌بانکی را هدایت می‌کند

بانک مرکزی فرانسه جزئیاتی از یک آزمایش «زنجیره بلوک» را فاش ساخته که در اکتبر سال 2016 کلید خورده است. آزمایش فناوری زنجیره بلوک ازآن‌رو انجام شده است که پیامدهای عملکردیِ ناشی از مدیریت غیرمتمرکز شناسه کارت‌های اعتباری در سیستم پرداخت یکپارچه اروپا شناسایی شود.

به گزارش گروه پژوهش‌های فناوری و نوآوری شرکت خدمات انفورماتیک، این آزمایش با مشارکت یک استارت‌آپ فین‌تک پاریسی به نام «Labo Blockchain» و نیز «Caisse des Dépôts et Consignations» یا بخش دولتی مؤسسات مالی تحت نظر پارلمان فرانسه که «بازوی سرمایه‌گذاری دولت فرانسه» محسوب می‌شود، صورت گرفته است. برخی بانک‌های دیگر فرانسوی نیز در این آزمایش مشارکت داشته‌اند.

این آزمایش تمامی بانک‌های مشارکت‌کننده را قادر می‌سازد آنالیزهای خود را در مورد تأثیرات و فرصت‌های به وجود آمده توسط این فناوری به اشتراک بگذارند.

بانک مرکزی فرانسه اعلام کرده است که در ژانویه سال 2017 ارزیابی جامعی از نتایج این آزمایش به عمل خواهد آمد و جزئیات بیشتر آن در کنفرانس کمیته پرداخت‌های فرانسه در پاریس به اطلاع عموم خواهد رسید. در ادامه این اطلاع‌رسانی، بانک مرکزی فرانسه به همتایان خارجی خود در کشورهای سنگاپور، ژاپن، روسیه، فنلاند، سوئد، بانک مرکزی اروپا، چین، کانادا و همتایان دیگر می‌پیوندد تا ارزهای دیجیتالی بر مبنای فناوری زنجیره بلوک را آزمایش کرده و یا حتی گسترش دهد.

منبع: cryptocoinsnews

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.