راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از ظرفیت‌های هنری جامعه در جهت گسترش فرهنگ و خدمات صنعت بانکداری

در نشست خبری ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، علی دیواندری هدف از برگزاری نخستین جشنواره تصویر‌سازی بانکداری الکترونیک را، قرار گرفتن بخش هنری جامعه در خدمت صنعت بانکداری الکترونیک عنوان کرد.

این نشست خبری با حضور علی دیواندری، دبیر ششمین دوره همایش و بهرام کلهرنیا، دبیر نخستین جشنواره تصویر‌سازی همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت تشکیل شد که طی آن به موضوع، اهداف، محورها، برنامه‌ها و نخستین بخش هنری همایش پرداخته شد.

نشست خبری ششمین همایش بانکداری الکترونیک

علی دیواندری با در نظر گرفتن این همایش به‌عنوان نقطه تلاقی دو صنعت بزرگ بانکداری و ICT گفت: «صنعت بانکی برای ارائه خدمات بهتر چند سالی است که از بخش ICT کمک گرفته است و این همکاری باعث رشد صنعت بانکداری و ارائه خدمات وسیع به جامعه شده است.»

دیواندری همایش امسال را فرصتی می‌داند تا دست‌اندرکاران و بازیگران کلیدی صنعت بانکداری و ICT دور هم جمع شوند تا با بررسی پیشرفت‌ها و نواقص خودشان بتوانند نقشه راه آینده را ترسیم کنند.

در ادامه نشست، دبیر همایش بانکداری الکترونیک موضوع همایش امسال را «بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات نوین» مطرح کرد و اهداف برگزاری آن را بررسی کلان روندهای بین‌المللی بانکداری، ایجاد فضای مناسب برای تعامل دست‌اندرکاران صنعت بانکداری و ICT، معرفی نقشه راه نظام‌های پرداخت کشور، بررسی قوانین موجود و ضرورت اصلاح برخی از آن‌ها و سیاست‌هایی که بانک مرکزی در حوزه پرداخت باید در نظر بگیرد، عنوان کرد.

مراسم افتتاحیه این دوره از همایش با سخنرانی وزیران اقتصاد و فناوری و اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی همراه خواهد بود. امسال یازده سخنرانی کلیدی و دوازده سخنرانی تخصصی توسط مدیران عامل بانک‌ها و مسئولان بخش پولی کشور ارائه خواهد شد. ده میزگرد و 14 کارگاه آموزشی نیز از دیگر برنامه‌های دو روز همایش است. (+)

در جشنواره مرحوم دکتر نوربخش، 13 بانک و 19 شرکت در حوزه ICT شرکت کردند. در این مراسم به سه بانک و سه شرکت برتر در حوزه خدمات بانکداری الکترونیکی جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین در بخش مقالات هم از میان 235 چکیده مقاله دریافت‌شده، 73 مقاله اصلی انتخاب شده است که از این بین، تعدادی برای ارائه در ارزیابی نهایی انتخاب می‌شوند.

اما بخش دیگر این نشست به اولین برنامه هنری همایش بانکداری الکترونیک اختصاص داشت. بهرام کلهرنیا، دبیر نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک، چنین اتفاقی را در همایش، نشانه هوشیاری و زیرکی نظام بانکی در جهت استفاده از دیگر ابزارها به‌منظور بهبود وضعیت ارتباطی میان نظام بانکی و مردم می‌داند.

کلهرنیا در ادامه نشست گفت: «یکی از معیارهای توسعه‌یافتگی، دسترسی افراد جامعه به اسناد هنری است. تجهیز نظام بانکی و گفتگو درباره گپ‌های این نظام توسط هنرمندان، پیش حرکت یک جریان انقلابی است که در درازمدت به نتایج ارزنده‌ای خواهد رسید.»

دبیر جشنواره تصویرسازی همایش در صحبت‌هایش عنوان کرد که در برنامه امسال گروه محدودی از تصویرسازان حضور خواهند داشت و به کشف مفاهیمی اختصاص دارد که هنرمند می‌تواند در عرصه نظام بانکی به آن بپردازد.

همچنین آثار منتخب جشنواره تصویرسازی در همایش به نمایش درخواهد آمد. علاوه بر این قرار است که از سال‌های بعد، جشنواره هنرهای تجسمی بانکداری الکترونیک جایگزین جشنواره تصویرسازی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.