راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

متخصصان اقتصاد: بیت‌کوین آیندهٔ سرمایه‌گذاری است

فرشته سلیمانی / دانشمندان اقتصاد معتقدند حتی اگر روزی بیت‌کوین به فراموشی سپرده شود، تکنولوژی مورداستفاده در آن مثل یک موجود زنده در سیستم اقتصاد باقی خواهد ماند و حتی ممکن است روش کار سرویس‌های پولی و سرمایه‌گذاری را تغییر دهد.

طبق تحقیقات موسسه غیرانتفاعی اقتصاد جهانی سوئیس، بلاک‌چین (Blockchain) که درواقع در حکم یک سیستم نظارتی برای معاملات با بیت‌کوین، پایگاه دادهٔ توزیع‌شده‌ای برای سنجش اعتبار معاملات است، این پتانسیل را دارد که سیستم‌های اقتصادی فعلی را کاملاً به شکل دیگری تبدیل کند. لازم به اشاره است که انجمن اقتصاد جهانی سوئیس عمدهٔ شهرت خود را از کنفرانس‌هایی دارد که به‌صورت سالانه برگزار کرده و فعالان و متخصصان اقتصاد را در این کنفرانس گرد هم می‌آورد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک‌های مرکزی بزرگ درصدد هستند روش ردیابی و جابجایی پول در بلاک‌چین، به‌خصوص جابجایی پول بین کشورهای مختلف را پیدا کنند تا به این وسیله مسیری برای سریع‌تر و امن‌تر کردن معاملاتشان ترسیم کنند. این بانک‌ها همچنین امیدوارند به شیوه‌ای برسند که هزینهٔ جابجایی‌ها و معاملات را کاهش دهد.

مطالعات انجمن اقتصاد جهانی سوئیس همچنین به این موضوع رسیده که ۸۰ درصد بانک‌ها تا سال آیندهٔ میلادی پروژه‌هایی را بر همین مبنا راه‌اندازی می‌کنند. البته در این مطالعات معمولاً اشارهٔ مستقیمی به برنامه‌های پول مجازی نمی‌شود چراکه تجربه نشان داده ممکن است از نتایج تحقیقات برای موارد غیرقانونی، پول‌شویی و خریدوفروش مواد مخدر استفاده شود.

تا زمانی که این تکنولوژی آرام‌آرام روی نحوهٔ کار و به‌ویژه مناسبات داخلی مؤسسات اقتصادی تأثیر بگذارد، شاید برای شما اهمیتی نداشته باشد که این روند چطور طی می‌شود اما پس‌ازآن احتمالاً می‌توانید از مزایای جابجایی‌های پولی سریع‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر بهره‌مند شوید.

البته انجمن اقتصاد جهانی سوئیس تأکید کرده هنوز راه زیادی باقی‌مانده تا از امنیت کامل این‌طور مبادلات برای استفاده در بانک‌های بزرگ اطمینان حاصل شود.

منبع: دیجی‌کالا مگ / Engadget

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.