راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا همایش و نمایشگاه پرداخت ایران

مهدی عبادی؛ مدیر دپارتمان پرداخت تسکا / این روزها از ما بسیار سؤال می‌شود که چرا نمایشگاه پرداخت ایران را برای اولین معرفی خود انتخاب کردیم؟ و پاسخ ما همیشه یکسان بوده. کیفیت برگزاری نمایشگاه، افرادی که در این همایش گرد هم آمده‌اند و مخاطب بالقوه ما هستند و همچنین حضور شرکت‌های خارجی، مهم‌ترین دلایل انتخاب ما بودند.

بیش از نیمی از خدمات تسکا بر پایه همکاری با شرکت‌های خارجی بنا شده است و مدت‌زمان بسیار زیادی صرف این شده تا این شرکت‌ها بپذیرند که ایران در حال تغییر است و زمینه سرمایه‌گذاری در ایران فراهم شده است. درصورتی‌که اگر چنین همایش و نمایشگاهی زودتر برگزار شده بود، انرژی و هزینه کمتری از تسکا و شرکت‌های دیگر، صرف پاک کردن ذهنیات به وجود آمده توسط رسانه‌های کشورهای دیگر می‌شد. حضور شرکت‌های خارجی در ایران و دیدار مدیران این شرکت‌ها از ایران، این زمینه را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران خارجی پتانسیل موجود در ایران را درک کرده و وارد بازار کسب‌وکار کشور شوند.

درعین‌حال قرار نیست که فقط تماشاگر محصولات و راهکارهای شرکت‌های خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه باشیم. این نمایشگاه فرصتی است برای ارائه آنچه تولید کرده‌ایم و امکان صدور آن به کشورهای دیگر وجود دارد.

از سوی دیگر یکی از اهداف اصلی شرکت‌های ایرانی، انتقال دانش موجود به داخل کشور است و این همایش و نمایشگاه می‌تواند زمینه‌های ابتدایی این مسیر را مشخص نماید. کاری که در سال‌های گذشته و با وجود تحریم‌ها، بعید به نظر می‌رسید. نمونه مشخص آن یکی از شرکت‌های صاحب دانش است که وقتی در سال ۹۳ با آن‌ها مذاکره کردیم برای ۱-۲ دوره آموزشی در خصوص امنیت نرم‌افزار و شبکه‌های بانکی، پاسخ آن‌ها به دلیل وجود تحریم‌ها منفی بود؛ اما حالا این شرکت در این نمایشگاه حاضر است و آماده همکاری با متخصصین ما.

بایستی بپذیریم که بوق‌های رسانه‌ای خارجی و متأسفانه گاهی اوقات رسانه‌های داخلی، تصویر غلطی از ایران و شرایط امروز ایران را در ذهن مردم و شرکت‌های فعال در کشورهای دیگر به وجود آورده‌اند و بازسازی این تصویر، نیازمند گفتمان است و رفت‌وآمد. پس چه‌بهتر که در مشور خودمان میزبان این شرکت‌ها و مدیران باشیم و این امکان را به وجود آوریم تا مدیران ما رو در رو با مدیران شرکت‌های خارجی گفتگو کنند. کسب‌وکاری که بر پایه این گفتگوها شکل خواهد گرفت، به نفع تمام مردم بوده و به معنای واقعی نان بر سر سفره مردم ایران خواهد آورد و از سوی دیگر با امکاناتی که از نتیجه این همکاری‌ها به وجود خواهد آمد، زندگی راحت‌تری را برای مردمی فراهم خواهیم کرد که در سال‌های گذشته به دلیل وجود تحریم‌های غیرانسانی، از دسترسی به آن‌ها محروم بوده‌اند.

یکی از وظایف اجتماعی تعریف شده در تسکا حمایت از هرگونه، گفتمان و انتقال دانش و تکنولوژی به کشور است و سعی بر آن داریم تا در حد توان، از هر حرکتی در حوزه مورد فعالیت، برای بالا بردن سطح کیفی زندگی و ایجاد امنیت و آرامش مردم ایران حمایت کنیم و همایش و نمایشگاه پرداخت ایران یکی از آن فعالیت‌ها است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.