راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به مهم‌ترین رویدادهای فناوری‌های بانکداری و پرداخت که تا پایان سال برگزار می‌شود

رویدادهای فناوری‌های بانکداری و پرداخت این روزها در کانون توجه قرار گرفته است. فناوری‌های صنعت بانکداری و پرداخت همه‌روزه در حال تغییر است و همین موضوع باعث می‌شود که بخش اعظمی از رویدادها به این فناوری‌های جدید بپردازد.

یکی از رویدادهای مهمی که در زمینه فناوری‌های بانکداری و پرداخت پیش رو داریم، جشنواره فین‌تک سنگاپور است. همین موضوع بهانه‌ای شد که ببینیم تا پایان سال، چه اتفاق‌های مهم دیگری در این زمینه در دنیا برگزار خواهد شد. این رویدادها را به‌ترتیب در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

.

singapore-fintech-festival-1000-way2pay-95-08-23a

جشنواره فین‌تک سنگاپور (Singapore Fintech Festival)

جشنواره فین‌تک سنگاپور از 24 تا 28 آذرماه در سنگاپور برگزار می‌شود. در این جشنواره 5 روزه‌ای بیش از 100 سخنران و 7 هزار شرکت‌کننده حضور خواهند داشت و سه کنفرانس اصلی نیز در آن برگزار می‌شود. کنفرانس فین‌تک، موضوعات احراز هویت، پرداخت‌های موبایلی و دیجیتالی، API، بلاک‌چین و بزرگ داده را پوشش می‌دهد. کنفرانس ABS-MAS Tech Risk تمرکزش بر روی امنیت سایبری، نظارت بر تقلب آنلاین، احراز هویت مستمر خواهد بود. سومین کنفرانس با موضوع ABS-MAS RegTech Forum به توسعه تکنولوژی‌های مرتبط با تنظیم مقررات در سراسر دنیا می‌پردازد. شرکت‌های دیلویت، CITI، ویزا، مسترکارت، پی‌پال از حامیان این رویداد هستند.

.

 payments-iran-2016-logo-1000-way2pay-95-08-23

پرداخت ایران (Payments Iran)

رویداد پرداخت ایران، دوم و سوم آذرماه در برج میلاد برگزار می‌شود. هدف این رویداد ایجاد فرصت‌های تعامل، نوآوری و رشد در ایران است. موضوعاتی که در این دو روز مورد توجه قرار خواهد گرفت آینده پرداخت، آماده شدن برای تحول دیجیتالی پرداخت، پرداخت‌های یکپارچه و بدون اصطکاک، فرصت‌های کیف پول موبایلی، زنجیره بلوک، متحول ساختن هویت دیجیتال و …. است. در میان سخنرانان رویداد می‌توان به جیمز هی‌کاک مدیرعامل اداتیولبز و نویسنده کتاب خداحافظ بانک‌ها اشاره کرد. در بخش نمایشگاهی رویداد هم آخرین تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های صنعت پرداخت به نمایش گذاشته می‌شود. از شرکت‌های توسن، پرداخت الکترونیک سامان، یونیون‌پی، جی‌اس‌اس، اینفوتک، اینجنیکو، وریفون و جمالتو هم می‌توان به‌عنوان بخشی از حامیان این رویداد نام برد.

.

trustech-1000-way2pay-95-08-23a

تراستک (Trustech)

تراستک بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی‌های مبتنی بر اعتماد است که از نهم تا یازدهم آذرماه در شهر کن فرانسه برگزار می‌َشود. این رویداد سابقا با نام کارتس در پاریس برگزار می‌شد اما از سال گذشته تغییری در نام و محل برگزاری رویداد ایجاد شد. تراستک شامل دو قسمت نمایشگاهی و کنفرانس است که بخش نمایشگاهی آن با نام کارتس در همان محل برگزاری رویداد برپا خواهد شد که تکنولوژی‌های کارت هوشمند را به نمایش می‌گذارد. محور کنفرانس‌های این سه روز، پرداخت، ارتباطات، احراز هویت و امنیت است که بیش از 250 سخنران درباره این موضوعات صحبت خواهند کرد. بیش از 400 غرفه و 18 هزار شرکت‌کننده نیز در تراستک 2016 حضور خواهند داشت. از حامیان این رویداد می‌توان به شرکت‌های اینتراست دیتاکارت، مسترکارت، گالیت، هید و آی‌بی‌ام اشاره کرد.

.

payexpo-mena-1000-way2pay-95-08-23a

نمایشگاه تجهیزات پرداخت دبی (PayExpo MENA)

نمایشگاه تجهیزات پرداخت دبی از 15 تا 17 آذرماه در دبی برگزار می‌شود. این نمایشگاه جایگاهی برای رویایی افراد فعال در تجهیزات پرداخت با یکدیگر است که در آن فناوری‌های این صنعت به نمایش درمی‌آید. برگزارکنندگان این نمایشگاه برای برگزاری این رویداد دو روزه، با اتحادیه‌ها و اپراتورهای پرداخت از سراسر دنیا همکاری دارند. نمایشگاه تجهیزات پرداخت دبی مخاطبینی از کل این سیستم دارد، ازجمله بانکداری، امور مالی، خرده فروشی، دولت، حمل‌ونقل، تفریح و توریسم، FMCG، بازی، ارتباطات از راه دور و ارائه‌دهندگان فناوری. در نمایشگاه پرداخت امسال بیش از 80 سخنران و بیش از 60 غرفه حضور دارند.

.

hamayesh-bankdari-electronic-1000-way2pay-95-07-11

همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

ششمین دوره همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت 13 و 14 دی‌ماه در برج میلاد برگزار می‌شود. محورهای این همایش سالانه با موضوع «بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات نوین»، زیرساخت‌های فناوری اطاعات، الزامات بین‌المللی و مدل‌های نوظهور خواهد بود. موضوعات فین‌تک، بانکداری اجتماعی و پول‌های دیجیتال از دیگر موضوعاتی است که در ششمین دوره همایش بانکداری و نظام‌های پرداخت مطرح خواهد شد. همینطور به هوشمندسازی سیستم‌های امنیتی، طراحی پلتفرم‌های جدید پرداخت و مدل‌های مطلوب کسب‌وکار PSP‌ها پرداخته می‌شود. همایش این دوره با حضور بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و شرکت‌های مرتبط با حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک و به دبیری علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می‌شود.

رویدادهای دیگری از خانواده فناوری اما نه در حوزه بانکداری نیز پیش رو داریم که جزو بزرگ‌ترین رویدادها در صنعت موبایل و کسب‌وکارهای دیجیتال هستند. به ترتیب این رویدادها را به شما معرفی می‌کنیم.

.

bakutel_1000-way2pay-95-08-23a

باکوتل (Bakutel)

همزمان با رویداد تراستک، رویداد باکوتل در آذربایجان را داریم. باکوتل، بیست‌ودومین رویداد ارتباطات بین‌المللی و تکنولوژی اطلاعات است که در باکو برگزار می‌شود. این رویداد 4 روزه، شرکت‌های بین‌المللی مخابرات ، دولت و رسانه را گرد هم می‌آورد تا موجب افزایش سودآوری و کاهش هزینه‌ها و مدیریت ریسک شود. باکوتل جایی است که در آن بازیگران اصلی این بازار حضور خواهند داشت و مکان مهمی برای ارائه محصولات و خدمات فناوری اطلاعات شده است. بیش از 400 شرکت از کشورهای مختلف در این رویداد حضور خواهند داشت که باعث شده باکوتل به مهم‌ترین اتفاق در صنعت مخابرات آذربایجان برگزار شود.

.

ces-1000-way2pay-95-08-23a

سی‌ایی‌اس (CES)

رویداد سی‌ایی‌اس از 16 تا 19 دی‌ماه در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود. در این رویداد نزدیک به پنجاه سال است که به تکنولوژی‌ها و نوآوری‌هایی که دنیا را تغییر داده می‌پردازد. سی‌ای‌اس همه‌ساله در لاس وگاس برگزار می‌شود. در رویداد امسال 3800 شرکت و بیش از 165 هزار شرکت‌کننده حضور خواهند داشت. نمایشگاه این رویداد، برترین و اصلی‌ترین بخش‌های صنعت تکنولوژی مصرف‌کننده را به شما عرضه می‌کند.

.

mobile-world-congress-1000-way2pay-95-08-23a

کنگره جهانی موبایل (Mobile World Congress)

کنگره جهانی موبایل، بزرگ‌ترین گردهمایی صنعت موبایل است که از نهم تا 12 اسفندماه در شهر بارسولن برگزار می‌شود. این رویداد به‌طور عمده آینده صنعت موبایل و فرصت‌های موجود برای رشد این صنعت را پوشش می‌دهد. کنفرانس‌های این رویداد حوزه‌های هوش مصنوعی، تأثیرات برهم‌‌زننده زنجیره بلوک، اینترنت صنعتی و دگرگونی‌های دیجیتال اپراتورهای موبایل را دربر می‌گیرد.

.

cebit-1000-way2pay-95-08-23a

سبیت (CeBIT)

سبیت نام رویدادی جهانی در حوزه کسب‌وکارهای دیجیتال است که از سی‌ام اسفندماه تا چهارم فروردین 96 در شهر هانوفر آلمان برگزار می‌شود. این رویداد با 200 هزار شرکت‌کننده، 3 هزار غرفه و 2 هزار سخنرانی، اتفاق بزرگی در حوزه دیجیتال است. محورهای رویداد سبیت شامل هوش مصنوعی، روبات‌ها، دنیای مجازی و جرائم سایبری، اینترنت اشیا، هواپیماهای بدون سرنشین، کلود و استارت‌آپ‌ها خواهد بود. در نمایشگاه رویداد، خدمات امنیت، سولوشن‌های آی‌تی کسب‌وکار و اینترنت، دفاع سایبری، مدیریت آی‌تی و …. به نمایش گذاشته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.