راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا مبنا کارت آریا کمترین میزان خطای پذیرندگی را در بین شرکت‌های پرداخت کسب کرد؟

چندی پیش که چهاردهمین شماره «گزارش اقتصادی شاپرک» در خصوص تشریح وضعیت پرداخت الکترونیک کشور در مردادماه ۱۳۹۵ منتشر شد، نکات مختلفی داشت که در مطلب دیگری در راه پرداخت با عنوان «چند نکته از آمار پرداخت الکترونیکی در ایران در مرداد ماه ۹۵»، به برخی از این نکات اشاره کرده‌ایم. یکی از بخش‌های قابل توجه در این گزارش، شاخص خطای پذیرندگی بود که بنا بر آمار منتشر شده توسط شاپرک، در مرداد ماه 95 شرکت مبنا کارت آریا کمترین میزان خطای پذیرندگی را داشت.

مهندس مرتضی حسینی مدیرعامل شرکت مبنا کارت آریا در گفتگویی که با پایگاه خبری عصر بانک داشته است «یکپارچگی سیستم»، «سوییچ اختصاصی شرکت» و «بهره‌برداری از متخصصان مجرب داخلی» را از مهم‌ترین عوامل پایین بودن میزان خطای پذیرندگی در این شرکت می‌داند.

او با اشاره به اینکه شرکت مبنا کارت آریا در چند گزارش اخیر شاپرک به طور پیاپی کمترین میزان خطای پذیرندگی را در بین 12 شرکت پرداخت الکترونیک کسب کرده است، گفت: «چند دلیل عمده در این رابطه وجود دارد؛ یکی این که سیستم‌های ما یکپارچه است و بزرگ‌ترین مزیت ما نسبت به تمام شرکت‌های پرداخت الکترونیک دیگر همین یکپارچگی سیستم است. دوم اینکه سویچ ما سویچی است که توسط خود شرکت نوشته شده است و تمامی ماژول‌ها و داشبوردهایی که می‌خواهیم توسط شرکت تهیه می‌شود.»

حسینی در تشریح این مسئله در ادامه گفت: «مبنا کارت مانند دیگر شرکت‌های پرداخت الکترونیک عمل نکرده که سوییچ را از یک جا تهیه کند و باقی ابزارها را از جای دیگر. ما همه موارد فنی موردنیاز را در شرکت و با همکاری شرکت اینفوتک تهیه کرده‌ایم. علاوه بر این، ما فقط از دستگاه‌های کارت‌خوان برند اینجنیکوی فرانسه که جزو یکی از برترین برندهای دنیا است، استفاده می‌کنیم. در نتیجه وقتی سیستم یکپارچه است و از یک برند تراز اول دنیا استفاده می‌کنید طبیعی است که خطا کمتر می‌شود.» مدیرعامل شرکت مبنا کارت آریا مزیت دیگر این شرکت را نیروی انسانی و کارشناسان این شرکت عنوان کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.