راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرحی بر طراحی‌های جدید بانک پاسارگاد

سعید قیومی؛ مدیر تجربه کاربری داتین / ما در فاز Information Architecture و Brand Analysis بر اساس نتایج منعکس شده از سمت کاربر به این نتیجه رسیدیم که ازنظر کاربران نام پاسارگاد باعث ایجاد نوعی غرور ملی در افراد می‌شود و لوگوی ریتون سمبلیک و بسیار برای مردم با ارزش است.

برای متمایز کردن و بولد کردن این دو شاخصه از بک گراند تیره استفاده کردیم. اولاً رنگ تیره نشان‌دهنده الگانس و وقار است و ثانیاً بهترین حالتی که می‌شد رنگ زرد لوگوی ریتون پاسارگاد را با جزئیات نشان داد در پس زمینه تیره بود (مانند نورپردازی اشیا طلایی موزه‌ها در محیط کم نور). در ضمن با توجه به محبوبیت تایپوگرافی ایرانی در جهان در پس زمینه از یک نوع تایپوگرافی که قابلیت تکرار در طول و عرض را داراست و حجم کمی دارد استفاده کردیم و برای ایجاد Consistency و یکپارچگی در تمام محصولات بانک سعی شد از این تایپوگرافی برای بیان این وحدت استفاده شود.

و در نهایت با علم به اینکه استفاده از رنگ تیره به تابویی تبدیل شده و از آنجا که یکی از عوامل مهم در متمایز کردن برند استفاده مفید از همین تابوهاست تصمیم گرفتیم چهره متفاوت و متمایزی ایجاد کنیم که همین کار با فیدبک‌های بسیار خوبی مواجه شد و نکته مثبت آن در این بود که در تمام نظرسنجی‌ها، کاربرها به این نکته به‌طور مستقیم و غیرمستقیم اشاره می‌کنند که برخلاف طراحی‌های دیگر بانک‌ها انسجام در طراحی ATM، Apple Watch، همراه بانک و اینترنت بانک پاسارگاد ذهن ایشان را کاملاً به خود درگیر کرده و به آن فکر می‌کنند. این فکر کردن باعث ایجاد شخصیت با Voice و Tone همراه با وقار و غرور برای برند محبوب پاسارگاد شده. البته برخی از کاربران به دو دلیل:

  1. سلیقه شخصی نسبت به رنگ تیره
  2. مقاومت ناخودآگاه در رابطه با این تابو

 به این صفحه نقد دارند که البته کاملاً منطقی است و ما را به فکر طراحی‌های بعدی انداخت که در هیچ یک از طرح‌های جدید درصد رضایت به اندازه طرح فعلی بالا نبود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.