راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چند نکته از آمار پرداخت الکترونیکی در ایران در مرداد ماه 95

رسول قربانی / چند روز پیش شاپرک آمار ماهانه پرداخت الکترونیکی در ایران مربوط به مرداد ماه 95 را منتشر کرد. در ادامه نگاهی تلگرامی به برخی حقایق پنهان در این آمارها می‌اندازیم.

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی شاپرک که مربوط به مردادماه 95 است، بالاترین میزان شاخص اثربخشی دستگاه کارت‌خوان متعلق است به به‌پرداخت ملت و همچنین کمترین خطای پذیرندگی متعلق است به مبنا کارت آریا. شاخص اثربخشی نشان می‌دهد که یک کسب‌وکار نسبت به دیگران چقدر بهتر توانسته از ابزارهایی که دارد استفاده کند. اگر این عدد برای کسب‌وکاری یک باشد یعنی به اندازه سهمی که در ابزارها دارد بازار به دست آورده و وقتی بالاتر از یک است یعنی بیشتر از سهمی که درزمینهٔ ابزارها دارد بازار به دست آورده است.

در بخش دیگری از این آمار، به ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت، سامان پرداخت، آسان پرداخت، تجارت الکترونیک پارسیان و ایران کیش بیشترین تعداد تراکنش‌های شاپرکی مردادماه ۹۵ را داشته‌اند.

shpas-1-way2pay-95-08-07

همچنین به ترتیب شرکت‌های به‌پرداخت، ایران کیش، خدمات نوین داده‌ورزی سداد، سامان پرداخت و تجارت الکترونیک پارسیان ازلحاظ مبلغ تراکنش‌ها بیشترین سهم را در تراکنش‌های شاپرکی مردادماه ۹۵ داشته‌اند.

shpas-way2pay-95-08-07

از لحاظ بیشترین تعداد تراکنش‌ها نیز پککو با ۲۶.۱۹ درصد از تراکنش‌های اینترنتی، به‌پرداخت با ۲۷.۰۳ درصد از تراکنش‌های کارت‌خوان و آسان پرداخت با ۴۲.۲۵ درصد از تراکنش‌های موبایلی، بیشترین سهم تعداد تراکنش را روی هر بستر دارند.

shpas-2-way2pay-95-08-08

همچنین به ترتیب به‌پرداخت، سامان پرداخت، آسان پرداخت و خدمات نوین داده‌ورزی سداد بیشترین اثربخشی کارت‌خوان فروشگاهی را داشته‌اند و ایران کیش بیشترین رشد را نسبت به ماه گذشته در بین دیگر شرکت‌ها داشته است.

shpas-4-way2pay-95-08-08

در خصوص سهم پذیرندگی بانک‌ها نیز به ترتیب بانک‌های ملت، صادرات، ملی، رفاه و کشاورزی به ترتیب بیشترین سهم بازار پذیرندگی ازلحاظ مبلغ را داشته‌اند.

shpas-5-way2pay-95-08-08

در همین بخش از آمار به ترتیب بانک‌های ملت، ملی، صادرات، پارسیان و پاسارگاد بیشترین سهم بازار ازلحاظ تعداد تراکنش‌ها را داشته‌اند.

shpas-6-way2pay-95-08-08

منبع: هفته‌نامه شنبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.