راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اول آبان مهلت وصل شدن شرکت‌های پرداخت به سامانه جدید شاپرک / به‌پرداخت وصل شد

شاپرک از مدت‌ها قبل راه‌اندازی سرویس برخطی را در دستور کار داشت که با اتصال شرکت‌های پی‌اس‌پی به آن، فرایند ثبت پذیرنده با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌گیرد. شرکت‌های پی‌اس‌پی تا اول آبان مهلت دارند به این سرویس متصل شوند تا گام دیگری برای اجرای قوانین مبارزه با پول‌شویی برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی به‌پرداخت ملت، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت به‌عنوان اولین شرکتی که به این سامانه متصل شده است گفت: «یکی از مشکلات حوزه پرداخت الکترونیک در ایران ضعف در صحت و دقت اطلاعات در بخش‌هایی از فرایند ارائه خدمات است. سرعت گسترش خدمات خصوصاً در مورد دستگاه‌های کارت‌خوان طی سال‌های گذشته به حدی بوده که فاصله وضع مقررات و استفاده از ابزارهای کنترلی در این حوزه به‌زحمت در حد قابل قبولی حفظ شده است.»

رستم شاه‌گشتاسبی در این خصوص گفت: «ازجمله مواردی که فرایند ارائه خدمات در آن ضعیف به‌حساب می‌آید، تعریف اشتباه اطلاعات پذیرنده است که در مواردی باعث سردرگمی و توقف عملکرد کارت‌خوان‌ها هرچند برای مدت کوتاه می‌شود. به همین خاطر اقدام شاپرک در ایجاد سامانه برخط برای درج اطلاعات پذیرندگان، گام رو به جلویی در کاهش عدم شفافیت‌ها و بهینه‌سازی خدمات محسوب می‌شود چراکه با سامانه جدید تقریباً احتمال اشتباه در اطلاعات، منتفی است.»

وی ادامه داد: «از سوی دیگر سرعت کار نیز افزایش می‌یابد. زیرا در روش قدیم در صورت اشتباه در اطلاعات وارد شده اولاً حدود یک ساعت بعد اشتباه بودن اطلاعات مشخص می‌شد و ثانیاً در بهترین حالت حدود چهار ساعت بعد امکان ورود مجدد اطلاعات فراهم می‌شد، در روش جدید اما این فرایند برخط است.»

شاه‌گشتاسبی در پایان گفت: «شرکت به پرداخت ملت هم به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات در حوزه کارت‌خوان‌های فروشگاهی با درک محاسن و ضرورت شفاف‌سازی در فرایند ارائه خدمات تمام تلاش خود را برای اتصال سریع به این سامانه به خرج داد و خوشبختانه پیش از مهلت تعیین شده در اول آبان ماه مراحل اتصال را نهایی کرده است. امیدواریم با پیوستن دیگر پی‌اس‌پی‌ها به این سامانه مراحل تکمیلی نیز طی شود و سطح ارائه خدمات ارتقا یابد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.