پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
۵ روش برای سریعتر کردن پرداختهای مشتریان
همواره مجاب کردن مشتریان به پرداخت به موقع یکی از بزرگترین چالشهای کسبوکار است و هنگامیکه این مشکل در مدت خیلی طولانی ادامه یابد، نهایتاً میتواند به تعطیلی کسبوکار شما منجر شود.
پنج نکتهٔ برتر برای سریعتر کردن پرداختهای مشتریان عبارتاند از:
.
۱. ارسال فاکتورها در اسرع وقت
به شدت معمول است که صاحبان کسبوکارها کار خود را برای مشتری تمام میکنند و از ارائه صورتحساب غفلت میکنند؛ و حقیقت این است که مشتریان تا زمانی که فاکتورشان را دریافت نکردهاند، هیچ تعهدی ندارند.
.
۲. تکتک هزینهها را توضیح دهید
برای مشتری خود فاکتوری را ارسال نکنید که روی آن تنها یک مبلغ کل درج شده است. همه چیزهایی را که مشتری خریده است یا همه خدماتی را که ارائه دادهاید جزءبهجزء بنویسید و هر گونه تخفیفی را که ارائه دادهاید درج کنید. بهعنوانمثال یک مشاور از مؤسسات غیرانتفاعی کمتر از مؤسسات انتفاعی پول میگیرد. زمانی که او فاکتوری را برای یک موسسه غیرانتفاعی ارسال میکند، ذکر میکند که با نرخ مؤسسات انتفاعی، چقدر پول میگرفته است. زمانی که مشتریان چک را امضا میکنند، با هیجانزدگی امضا میکنند، دقیقاً میدانند که چرا آن چک را امضا میکنند و میدانند که چقدر ارزش دریافت کردهاند.
.
۳. موعدهای پرداخت را کاملاً واضح ذکر کنید
اجازه ندهید هیچ فرصتی برای سردرگمی وجود داشته باشد. شما باید به مشتری خود بگویید که برای پرداخت پول به شما چقدر زمان دارد. همچنین، خطمشی خود را هم بر روی فاکتور تکرار کنید. خطمشی باید بروی صورتحساب وجود داشته باشد تا هیچ ابهامی در خصوص زمانی که صورتحساب باید پرداخت گردد، به وجود نیاید.
.
۴. فاکتورهای بیشتر با مبالغ کمتر
حتماً شما میخواهید از آزردن مشتریتان با یک صورتحساب عظیم خودداری کنید. مشتری بهاحتمالزیاد در مورد صورتحسابی که به شدت بزرگ است تردید میکند پس برای مشتری پرداخت پول به خودتان را آسانتر کنید. با دریافت پول در مقادیر تدریجی کوچک و مکرر، از کسبوکار خود در برابر از دست رفتن مقدار زیادی پول محافظت میکنید.
.
۵. ارتباط شخصی ایجاد کنید
ما زمان زیادی را صرف بازاریابی میکنیم، اما مطلقاً هیچ زمانی را صرف آشنا شدن با فردی که قرار است پول را پرداخت کند نمیکنیم. ارسال یک دستنویس تشکر بهصورت نسبتاً منظم حس خوبی را به مشتری شما خواهد داد و هنگامیکه فاکتور شما به دست آنها میرسد، شما صرفاً یک فروشنده دیگر نیستید.
منبع: حسابیت
سلام من هر کاری کردم نتونستم اقساط بانک انصار را پرداخت کنم