راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری انگلیس و کره جنوبی در حوزه FinTech

انگلیس و کره جنوبی در حوزه فناوری مالی یا فین‌تک (FinTech) با یکدیگر همکاری می‌کنند. بر اساس این قرارداد دو جانبه، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه فین‌تک در هر دو کشور موردحمایت قرار می‌گیرند. بر این اساس، شرکت‌های فین‌تک بریتانیا می‌توانند به بازار آسیا دسترسی پیدا کرده و فعالیت‌های خود را در کره جنوبی توسعه بخشند و از آن‌سو، شرکت‌های فین‌تک کره‌ای نیز می‌توانند در بریتانیا سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش شرکت ملی انفورماتیک به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Banking Business Review، نهاد نظارتی FCA انگلیس و کمیسیون خدمات مالی (FSC) کره جنوبی نیز در همین رابطه یک توافق‌نامه همکاری نظارتی امضا کرده‌اند که طبق آن، رگولاتورهای دو کشور می‌توانند اطلاعات مربوط به نوآوری‌های خدمات مالی در بازارهای کشورهای خود را با یکدیگر مبادله نمایند.

فیلیپ هاموند (Philip Hammond) رئیس خزانه انگلیس، این امر را گامی مهم برای یکی از هیجان‌انگیزترین صنایع این کشور خواند و از عزم دولت برای کمک به نوآوری و رشد بخش فین‌تک بریتانیا خبر داد.

گفتنی است در سال 2015 با مشغول به کار شدن بیش از 60 هزار نفر در بخش فین‌تک انگلیس، 6.6 میلیارد پوند درآمدزایی شده است.

Yim Jong-yong رئیس FSC کره جنوبی نیز در اظهارتی با اشاره به این که فین‌تک صنعتی نوپا در کره جنوبی است، گفت ما بر توسعه یک محیط نظارتی که حامی رشد سریع این بخش است، متمرکز شده‌ایم.

وی این توافق‌نامه را گامی دیگر برای تقویت مناسبات مالی میان کره و انگلیس به شمار آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.