پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
حیدری: بانک ملی ایران باید با ارائه خدمات مناسب انتخاب اول مشتریان باشد
مدیر عامل بانک ملی ایران اعلام داشت: بانک ملی ایران مولود استقلال خواهی ملت ایران و حاصل زحمات پیشینیان و امانتی بزرگ در دست ماست که باید با استعانت از پروردگار یکتا و با برنامه ریزی و تلاش مضاعف این امانت را به شایستهترین نحو به آیندگان تحویل داد. وی همچنین گفت: بانک ملی ایران باید با ارائه خدمات مناسب به مشتریان انتخاب اول مردم ایران باشد.
فرشاد حیدری در همایش سالانه مدیران بانک با تقدیر از تلاشهای ۱۰ ماهه همکاران گرامی گفت: بانک ملی ایران در شرایط حاضر نیاز بیشتری به تلاش و کوشش همکاران گرامی در کنار یکدیگر دارد.
وی در این همایش که با حضور مسئولان ارشد بانک برگزار شد، جذب منابع، وصول مطالبات معوق و پرداخت بدهی به بانک مرکزی را سه اولویت اصلی بانک ملی ایران عنوان و تاکید کرد: بانک ملی ایران با توان بالقوه و بالفعل خود باید رتبه اول را در نظام بانکی کشور در اختیار داشته باشد.
حیدری خواستار ایجاد تفکر مثبت و خلق باورهای صحیح توسط مسئولان بانک در میان کارکنان شد و گفت: باید از توان و انرژی کارکنان در جهت رشد بانک بهره برداری شود.
وی با اشاره به لزوم تقویت ارتباطات درون سازمانی میان مدیریت و کارکنان، کلید افزایش این ارتباط را اعتماد دو طرفه دانست و بر ضرورت سنجش نظرات همکاران و مشتریان نسبت به بانک تاکید کرد.
مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: روابط عمومی باید بستری را فراهم کند تا همکاران و مشتریان بتوانند از ما انتقاد کنند و ما نیز انتقادات را بررسی و با حل مشکلات زمینه اعتلای بیش از پیش بانک را فراهم نماییم و به انتقادات سازنده پاداش دهیم.
وی در ادامه با اشاره به بحث تفویض اختیار اظهار داشت: مدیران لازم است اختیارات مورد نیاز برای تسریع در اتخاذ تصمیم را درخواست تا پس از تفویض اختیار بیشتر بتوانند به موقع تصمیم گیری کنند.
حوزه مدیریت امور توسعه سرمایه انسانی
حیدری خواستار حفظ کرامت همکاران به عنوان یک اولویت در بخش منابع انسانی شد و یادآوری نمود که آموزشهای جامع و فراگیر و کاربردی کارکنان با هدف یادگیری نیز باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین وی توجه بیشتر به مشکلات کارکنان و حل آنها را تا حد امکان از وظایف کلیه مدیران و خصوصاً هیات مدیره بانک دانست.
حوزه مدیریت امور اعتباری
وی خواستار حرکت بخش اعتباری بانک ملی ایران بر مبنای مدیریت منابع و مصارف شد و تاکید کرد: سرمایه در گردش واحدهایی که بدهی خود را میپردازند باید به موقع پرداخت شود.
به گفته حیدری رعایت بودجه اعتباری توسط مسئولان ادارات و شعب، ممانعت از انقباضی شدن اعطای تسهیلات، احساس مسئولیت در برابر وظایف اجتماعی، وصول و تعیین تکلیف مطالبات معوق، حرکت به سمت عقود مشارکتی و نظارت دقیق بر پرداخت و مصرف تسهیلات از مهمترین اولویتهای بخش اعتباری بانک ملی ایران است.
حوزه مدیریت امور نظارت
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اولویتهای بخش حقوقی را تمرکز بر وصول مطالبات با استفاده از شیوههای متفاوت، واگذاری امور اجرایی به ادارات و شعب بانک و بازنگری جامع قراردادها عنوان کرد و ادامه داد: در بخش بازرسی نیز باید با نظارت دقیقتر و جامعتر با آموزش و ارشاد همکاران از تخلفات پیشگیری کرد.
ایجاد فرهنگ مطالعه قوانین، مقررات و بخشنامهها دیگر اولویت بخش بازرسی بود که مدیر عامل بانک ملی ایران بر آن تاکید کرد.
حوزه مدیریت امور فناوری اطلاعات
حیدری تهیه نرم افزار Core Banking، توسعه سریع اتوماسیون اداری، حرکت بر اساس حل مسائل شعب در ارائه خدمات مناسب و سریع، تسریع در پردازش اطلاعات و همگن کردن محیطهای نرم افزاری را جزو مهمترین امور کاری بخش فناوری اطلاعات قلمداد کرد.
حوزه مدیریت امور طرح و برنامه
وی با اشاره به ماموریتهای بخش طرح و برنامه گفت: این بخش باید به دانش روز بانکداری دنیا مجهز باشد و کارشناسان آن باید توانمند و ایدهپرداز باشند. این بخش باید برای تکمیل زنجیره ارزش در بانک تلاش نماید و ساختارها و روشهای ناکارآمد را شناسایی و اصلاح کند.
مرتبط کردن پرداخت پاداش به کارکنان بر اساس عملکرد آنها و ارتباط دادن عملکردها به انتصابات را دیگر اولویتهای مطرح شده توسط مدیر عامل بانک ملی ایران برای مدیریت طرح و برنامه بود.
حوزه روابط عمومی
حیدری خواستار انجام تبلیغات اثربخش و تقویت وجهه بیرونی بانک و بهبود ارتباط همکاران و مشتریان با مسئولان بانک توسط بخش روابط عمومی شد و ادامه داد: بخش حراست نیز باید فضایی امن و ایمن برای همکاران ایجاد کند تا آنها حراست را خانه اول خود دانسته و ماموریت آن را حفاظت از کارکنان و بانک بدانند.
حوزه مدیریت امور مالی و پشتیبانی
واگذاری امور اجرایی به ادارات امور، بهینه سازی ساختمانهای اداری و تلاش برای برون سپاری امور غیربانکی توسط بخش پشتیبانی و بهینه سازی سیستمهای مالی، تلاش برای افزایش بازده داراییها توسط بخش مالی از دیگر اولویتهای مطرح شده توسط آقای حیدری در این همایش بود.
لازم به ذکر است در این همایش یک روزه آقایان جمال دامغانیان، محمدرضا حسینزاده و محمد ابراهیم منصورخاکی اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران نیز مطالبی را در حوزههای مرتبط کاری ارائه کردند.