راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ورود بانک رفاه به عرصه دلالی کارت‌های ویزا و مستر

امروز و در خدمتی عجیب از سوی یک بانک، بانک رفاه اعلام کرد کارت هدیه ارزی صادر می‌کند. این در حالی است که ایران از منظر سرویس‌‌دهنده‌های اصلی پرداخت در جهان مانند ویزا و مستر تحریم است. در ایران برخی از شرکت‌هایی بی‌نام و نشان از طریق برخی شعبه‌های بانک‌هایی در تاجیکستان و کشورهای کم‌تر توسعه یافته اطراف ایران، کارت‌های هدیه بدون نام صادر می‌کنند که قابلیت شارژ ندارد. در واقع چیزی به نام صدور کارت در مورد این کارت‌ها وجود ندارد و این کارت‌ها در بسته‌بندی و با میزان شارژ مشخص از ۱۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود و شرکت‌هایی که این خدمات را به ایرانیان می‌دهند با گرفتن هزینه هنگفت بابت کارت که گاهی تا صد هزار تومان هم می‌رسد کارتی بدون ارائه می‌کنند. بیشتر کارت‌هایی که این روزها در ایران وجود دارد را جایی به نام  ماجد‌الفطیم صادر می‌کند. تا امروز این خدمت را شرکت‌های بی‌نام و نشان ارائه می‌کردند اما حالا پای یک بانک هم به این ماجرا باز شده است.

 

خدمات کارت هدیه ارزی از طریق شعب منتخب بانک رفاه ارائه شد

خدمات کارت هدیه ارزی با قابلیت استفاده در پایانه های فروشگاهی و درگاه های اینترنتی پذیرندگان خارج از کشور و از طریق شعب منتخب بانک رفاه امکان پذیر شد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با هدف ارائه خدمات روزآمد به مشتریان و به منظور حضور به موقع در حوزه های نوین سیستم بانکداری کشور پس از تحریم های بین المللی، کارت های هدیه ارزی در شعب منتخب بانک ارائه شد. بر این اساس، کارت مذکور بدون نام بوده و حداکثر تا سقف کلی 1000 دلار قابل شارژ و برداشت روزانه است. موجودی این کارت غیر قابل انتقال بوده و قابلیت شارژ مجدد را ندارد.
از مزایای مهم کارت هدیه ارزی می توان به تهیه بلیط هواپیما از ایرلاین های خارجی، بلیط قطار و رزرو هتل های خارج از کشور بدون واسطه، خرید از تمامی فروشگاه های آنلاین بین المللی و کنفرانس های خارجی به صورت آنلاین، پرداخت هزینه بابت تعیین وقت سفارت و ثبت مقالات در مجلات خارجی، امکان کنترل خریدها و تراکنش های انجام شده از طریق اینترنت و account شخصی، برخورداری از امکان خرید روزانه تا سقف 1000 دلار متناسب با شارژ اولیه انجام شده، عدم نیاز به سپرده گذاری در حساب ارزی و امکان شارژ کارت از محل حساب های ریالی اشاره کرد.

 

اصل ماجرا

کارت‌های بانک رفاه گفته می‌شود کارت‌های هدیه‌ای هستند که با نام تجاری travel EZ که طبق قراردادی با یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده کارت هدیه و توسط بانک رفاه ارائه می‌شود. کارت‌ها دلاری هستند و از طریق مسترکارت به شبکه پرداخت بین‌المللی متصل می‌شود. پرسش اینجاست در شرایط که ما از طرف ویزا و مسترکارت تحریم هستیم و مذاکرات بانک مرکزی با این شرکت‌ها هم هنوز به جایی نرسیده است ورود یک بانک به عرصه واسطه‌گری کارت‌های هدیه را چطور باید تحلیل کرد؟

2 دیدگاه
  1. میثم می‌گوید

    شتابزدگی میتونه عامل این کار باشه .همین طور که میدونیم بانک های ما در این سال ها به غیر از بنگاه داری کار دیگه ای بلد نبودند و در شرایط جدید دنبال خدمات متمایز نسبت به رقبا می باشند که متسفانه بانک رفاه شتابزده عمل کرد.

  2. سیامک آذربرزین می‌گوید

    سلام بانک رفاه ایا مستر مارت یا ویزا کارت صادر میکند به چه قیمت متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.