راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگزاری دوره مبارزه با پول‌شویی در بانک خاورمیانه

در ادامه جلسات آموزشی مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم، دوره یک‌روزه مبارزه با پول‌شویی با حضور تمامی مدیران و کارشناسان بانک خاورمیانه برگزار شد. این دوره روز پنج‌شنبه دهم تیرماه 1395 در سالن همایش بانک خاورمیانه برگزار شد و همزمان تمام شعب، دفاتر بانک خاورمیانه، صرافی، کارگزاری و سایر شرکت‌های تابعه به‌صورت آنلاین در این جلسه حضور داشتند.

در این دوره 4 ساعته مواردی شامل کلیاتی در مورد پول‌شویی و ضرورت مبارزه با آن، تاریخچه مختصری از برخی رویدادهای مرتبط با پول‌شویی و نتایج آن‌ها، قوانین، دستورالعمل‌ها و شیوه اجرای آن‌ها در کشورمان و سایر کشورها و ضوابط 40 گانه کارگروه ویژه اقدام مالی برای بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و مالی عنوان شد. همچنین جزئیات و الزامات قانونی بانک‌ها برای رعایت خط‌مشی‌های FATF تشریح شد و نهایتاً با پرسش‌های حاضران در جلسه و شعب به پایان رسید.

فاطمه مهجوریان سخنرانی و تشریح توصیه‌ها را بر عهده داشت. او کارشناس ارشد گروه بین‌الملل اداره مبارزه با پول‌شویی بانک مرکزی و عضو کارگروه تخصصی شورای عالی مبارزه با پول‌شویی است.

در آخرین جلسه کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) که در شهر بوسان کره جنوبی برگزار شد «گروه ویژه اقدام مالی» ایران را به مدت یک‌سال از فهرست کشورهایی که باید علیه آن‌ها اقدامات تقابلی و تنبیهی انجام شود، حذف و برخی از محدودیت‌ها علیه ایران را به مدت یک سال معلق کرده است. اگر ایران نظام مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم خود را تقویت کند، FATF اقدامات بعدی را مورد ملاحظه قرار خواهد داد که احتمالاً شامل خروج ایران از فهرست منطقه پرخطر مالی و برداشتن الزامات ارتقا یافته شناسایی مشتری یا EDD: Enhanced Due Diligence خواهد بود. جلسات آموزشی بانک خاورمیانه به‌منظور اجرای استاندارد آیین‌نامه‌ها، بهره‌برداری از سیستم‌های کامپیوتری و عمل کردن به دستورالعمل‌های مربوطه به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

منبع: بانک خاورمیانه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.